World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT exile_0726

Készült 2020. július 26. | írta Attila

11

Számkivetettek szigete

A Shadowlands – de valószínűbb, hogy már a 9.0-ás patch – megjelenése után teljesen átalakul a WoW szintezése. Az első 10 szintet egy teljesen új területen fogjuk megszerezni, ami után eldönthetjük, hogy melyik kiegészítőben szeretnénk elérni a lvl50-es szintet. Tehát nem kell belekóstolnunk az összes korábbi WoW kiegészítőbe, csak abba amelyik nekünk a legszimpatikusabb. lvl50 után pedig irány Shadowlands. A szintezés is felgyorsul, a jelenlegi tapasztalatok szerint kb. 15-20 óra kell majd egy új karakter felszintezéséhez. Nem hangzik rosszul. Az alábbi két videóban pedig azt nézhetjük meg, hogy hogyan is fog festeni Exile’s Reach, azaz az új kezdőterület.

Tetszik(4)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Adi91

    Én továbbra is tartom, hogy ez a LVL squish egy világi faszság. Pláne, hogy megint item és stat squishel is jár, pedig az előző kiegben volt, és a Blizzcon alatt olyan hangzatos nyilatkozatok hangzottak el, hogy "Their will be no stat squish this time", meg, hogy "when you login in 9.0 your character should be as powerful as the day before patch". Azt erre kiveszik a Corruption-t, a statokat lenerfelik, biztos kurvára ugyanolyan erős lesz a karakter. Egy gyenge szar lesz, és ráadásul LVL 120 helyett valami fing LVL 50-es is.

    Bár azt el kell ismerni, hogy a szintezés ilyen jelentős lerövidítése elég jó lépés a szintezés terén. Viszont ezt szerintem a szintek préselése nélkül is meg lehetett volna lépni sokkal jobb módokon. De hát ez van.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Ugyanolyan erős lesz, persze a 9.0-ás patch után kell egy kis idő, mire belőnek minden értéket, de majd sor kerül erre is. Ennek a lvl squishnek az új játékosok megszerzése szempontjából van fontossága. Pszichésen könnyebb elfogadni a lvl50-et (60-at) elérendő célnak, mint a 120-at. A szintezés átalakításának szerintem örülhetnek a veteránok is, de az új játékosoknak biztos egyszerűbbé teszi az életét. Nem vagyok benne biztos, hogy a WoW vonzó játék új belépőknek, de megértem a Blizzard törekvéseit.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Adi91

        Kíváncsi leszek rá. Az eddigi stat/item lvl squishekből kiindulva ha a a squishet hozó patch előtt volt 50% hastem, akkor a squish után biztos, hogy csak 45% volt. Következésképp hosszabb lett a cast time, a karakter gyengébb lett. De felhozhatom a critet is (nem erre a kiegre kell gondolni) : Frost mage, 33,34% critcap, patch napján ugyanazon a karakteren ugyanazokkal az itemekkel: 30% crit (és a többi stat is gyengült). Következésképp nem minden shatter érintett spellem lesz crit, így a karakter gyengült. Pedig nem változott semmi, csak "squisheltek".

        Most pedig nem csak a statokat préselik össze, de kiveszik a corruption-t is, ami mondjuk OP AOE dmg-et adott (TD), vagy épp single targetet (Infinite Stars). Vagy statot erősít. Persze annyira nem releváns, mert maxon úgyis megszűnne, de azért bosszantó.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • rapbandita

      Na én meg pont fordítva látom a dolgot. Nem mindegy, hogy 50k-t, vagy 1k-t kritelsz? (bár biztos nem te vagy az egyetlen, akinek a nagy számok törvénye alapján áll fel..) Vegyük alapul a diablot, ott a végén már olyan számok pörögnek, hogy teljesen elveszti a jelentőségét. (Amúgy a classicot isteníted, vagy ellenzed? Ott egy bossnak nem volt annyi HP-ja, hogy egy ütést túléljen a mostani számokkal..) Gondolom szoftver miatt sem mindegy. Az meg, hogy mi hangzik el..EULA? Bármi megtörténhet és mindannak az ellenkezője is. A statokat nem nerfelik. Azt akkor tették meg amikor a fire elemental tűz immunitását kivették a játékból pl. Nem szarabb lesz a statod, csak kisebb skálán fog mozogni, ne legyünk már ennyire hülyék, nem gyenge szar lesz a karaktered, csak kisebb számok fognak ugrálni a képernyődön, ahogy minden másnak is kevesebb lesz a HP-ja..Kiveszik a corruptiont? HÁLA A JÓÉGNEK! Infinty huszárok két gombbal..a szintezés most sem embert próbáló dolog, főleg a 100%-os xp boosttal, de az baromi jó, hogy nem kell a sok pathfinder szart kiszedni a karakterekre, vagy az unalomig ismert zónákat mind-mind végig bóklászni. Hogy WC-ről és társairól ne is beszéljünk. Exiles Reacht pedig nagyon várom, mert kell egy zóna, ami felpörgeti az újakat. A hátulütője a dolognak amit én látok ebben az egészben, hogy nem lesz elég ideje egy "új" játékosnak, hogy rendesen felfedezze a karakterét, és a világot. Legalábbis több "utómunkára" lesz szüksége. Persze tudom sokan szarják telibe a lore-t, de az már nem mindegy, hogy kivel mész pugolni. Egy LFR Nzoth nehezebb mint a mitik megfelelője, na ez az, ami egy nagy vicc. Senkit nem állt szándékomban megsérteni, csak leírtam az én véleményemet. HF

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Muhammad ibn al-Husayn

        Ez az autista évek óta csak hisztizni tud, mindegy mit csinál a Blizz
        Tbh felesleges foglalkoznod vele, 1 pozitív kommentet nem láttam még tőle

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Adi91

          Nézz szét jobban a kommentek között akkor. Ha valami pozitív azt a gondolatot is megosztom, például a "WoW története 23 percben" cikk alá kifejezetten pozitívat írtam.

          Direkt írtam pozitívumot ide is, mert az mindenképp pozitív, hogy a szintezési idő lerövidül.

          Egyéb iránt amit kritizálok, azok általában be szoktak jönni: Az Azerite szar lett, a Corruption (eredeti formájában) szar lett, a Warlords of Draenor sztorija kretén volt, stb. A squishek meg számomra idegesítő dolgok.

          A minősítgetést meg szerintem el lehetne felejteni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Ráadásul a squishing jót tesz a teljesítménynek is. Valamelyik fejlesztő mondta egyszer, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen számokkal kell dolgoznia a szervereknek. Nincs itt semmi látnivaló szerintem se. Nem ezen fognak múlni a dolgok.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Skip

          Én úgy látom, hogy a szerver már évek óta nem abszolút számokkal dolgozik, hanem abszolút hányadokkal. Pont ezért egyszerű a stat squisheket megoldani technikai oldalról, mert pl. a Frostboltot ő nem úgy látja, hogy "2000 sebzést okozó varázslat". hanem mint "fix* 10% sebzést okozó varázslat" aminek etalonja egy azonos szintű dummy karakter. Persze a UI-re már számok kerülnek kiírásra, de ahelyett, hogy a teljes univerzum összes életpontjait átírogatnák, most már csak az etalon HP-ját veszik le 100K-ról 10K-ra, mert az összes többi ahhoz van kényszerezve (8.0 idején még voltak ezzel problémák, de szerintem most már jó lesz az ilvl skálázódás, legfeljebb a lvl skálázódással lehetnek még bugok).
          *Abban lesz egyedül változás, hogy 9.0-tól már nem is fix lesz, hanem visszahozzák a varianciát az egyenletbe, +-5%-os tartománnyal.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Adi91

        Hát nekem nem mindegy, én a nagy számokat szeretem. Ne vegyük alapul a Diablót, mert az a Diablo, ez meg a WoW. Annyi a közös a két játékban, hogy Blizzard termék mindkettő.

        De nerfelik a statokat. Egy példát felhozva: Tegyük fel, hogy corruption-ök nélkül van 33.4% crited, mert összepakoltál magadnak egy olyan geart, amivel ez kijön. Ez jó, mert épp a crit caped. Az eddigi squishekből kiindulva a squish után ugyanazon itemekkel nem lesz csak kb. 30% crited. Bumm, máris gyengébb a karakter.

        Ez az eddigi squishekből kiindult tapasztalat. Nem lesz ez másképp most sem. Szóval tulajdonképp, ha minimális mértékben is, de igenis gyengébb lesz a karakter. És lehet legyinteni, hogy mit számít ez, de elárulom, számít. Főleg azoknak akik szeretnek minmaxolni.

        Egyébként azzal, hogy kisebb számok ugrálnak a képernyőn nekem olyan, mintha gyengébb lenne a karakter. Persze adott mob tekintetében HP % -ban lehet, hogy megközelíti az eredetit ugyanazon képesség sebzése, de számomra csalódást keltő, hogy megint picsányi számok lesznek. Megint, amikor nem olyan rég volt egy ilyen kör.

        A Corruption kivétele nem azért bántó, mert kiveszik (mert amúgy egy okádék rendszer valóban), hanem azért, mert a kivételével csökken a player-power. Az általad hozott Infinite Star-os példánál maradva: Valaki sok sok időt ölt abba, hogy összeszedjen egy sok Infinite Star-os geart, arról nem is beszélve, hogy hétről hétre farmolta a nyomorult back-et, hogy minél több Infinite Star-ja lehessen. Gondolván ezzel például arra, hogy milyen fasza lesz legalább a kieg elején, amikor legalább az új kieg első pár (Legion analógiából kiindulva 5) szintjén megtérül a munkája és OP mód shotolja majd a mobokat. De nem, minden befektetett munka elvész (gondolva mind a Corruption gyűjtésbe, mind a backre).

        Itt nem magával a Corruption kivételével van bajom, hanem az elvvel. Ilyen alapon a mythic gear-t is elvehetnék, hogy akkor kezdj Te is quest zöldekben. Ez az ami nem tetszik a Corruption-ök kapcsán.

        Maga a LVL-ing megváltoztatása szerintem is pozitív, de tartom, hogy ezt el lehetett volna érni a szintek összenyomása nélkül is. Mennyivel menőbb LVL 120-asnak lenni egy játékban, mint 60-asnak.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • rapbandita

          Ugyan már testvér, jómagam is mage main vagyok és épp a frost builddel szórakozom Uldir óta először, mert kezdek belepistulni a 10 seces burst-be /yawn. Pont le se szarom, hogy az első 2 szint közben és az első normál instában, amit végigütök nem fog minden glacial kritelni. Így is, úgy is újra kell gearelni a karaktereket, meg amúgy sem a számokat fogod lesni kieg elején, hanem hogy mennyi csilli-villi szép új növény meg mókuska került be a játékba.

          (Ha meg ez a gond, minek játszol bármivel, hiszen idővel lelövik a szervereket, lejár az adathordozó szavatossága, megdöglünk és a végén tök felesleges minden egyes óra, amit virtuális javak megszerzésével töltünk..)

          Egyébként ha gyengébb is lesz a karaid 3% krit ratinggel az még magyarázható is. Hiszen MEGHALSZ és egy TELJESEN ÚJ környezetben találja magát a karaktered, ahol lehet, hogy még az Azerothon megszokott fizika törvényei is máshogy működnek, a ressurection sicknessről nem is beszélve. Idő míg hozzászokunk létezésünk új formájához.

          Értem, hogy egyszerűbb mindent visszakézből fikázni, ami nem tetszik, ahelyett, hogy elfogadnánk és megpróbálnánk racionalizálni a készen kapott dolgokat. Hidd el minden olyan dologra ami neked nem tetszik, akad legalább egy valaki, akinek igen. Képtelenség minden ember igényeit kielégíteni, főleg manapság, főleg egy videójátékban.

          A D3 igenis jó példa, ha érted mire céloztam. Egyéb iránt, ha téged az elégít ki, hogy 10k a szinted és 20millió a krited, marad számodra egy javaslatom. Indítsd el mitik tier end boss-ra a details-t és tegyél meg mindent, hogy a TE neved szerepeljen a damage done tetején, amikor behúzzátok a world first-öt. Ha ez sikerül, nem mindegy, hogy 40millió ignitot, vagy csak 400k-t toltál?

          Tudom, nem foglak meggyőzni, de hidd el vannak bőven, akik örülnek a squish-nek, és akadnak olyanok is szép számmal, akiket hidegen hagy, hiszen nem ez az (és most tedd a kezed a szívedre), ami valójában számít a kedvenc játékunk esetén. És itt inkább be is fejezem az eszmefuttatást, mielőtt személyeskedni kezdenék.

          Csak egy gondolatot engedj meg. Ami van szar, ami lesz szar. Akkor miért nem nyomsz egy deletet? A leghathatósabb eszköz egy fogyasztói társadalomban a véleményünk kifejezésére az, ha nem fizetünk azért, ami nem tetszik. Persze csak költői kérdés volt. Uff, HF

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • warruth

      Mi az, hogy gyenge szar lesz a karakter? Hidd el, hogy a számok egymáshoz lesznek igazítva, és nem csak te leszel "gyengébb", hanem az ellenségek is.

      Az eszmefuttatásodról ez a jó öreg vicc jutott eszembe:

      Az újoncok bevonulnak, és az őrmester így szól:
      - Jelentkezzen, akinek nagy a bakancsa.
      - Jelentem, őrmester úr nekem nagy.
      - Akkor menjen a raktárba, és cseréltesse ki.
      - Őrmester úr, én inkább nem cseréltetném ki.
      - Miért nem?
      - Mert nekem a lábam is nagy.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑