World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT hotfix_classic

Készült 2020. augusztus 5. | írta Attila

6

1000000 változtatás

Ritkán szoktunk híreket kapni a Blizzard “gépházából”, de a mai nap kivétel. A WoW engine csapata büszkén jelentette, hogy eddig összesen 1 millió alkalommal változtattak a WoW kódbázisán. Ez a változás lehet javítás, egy új feature vagy egy módosítás. Nem tudom megítélni – lévén, nem vagyok szakember -, hogy ez mit jelent, de biztos fontos mérföldkő a játék fejlesztésének a történetében.

Hello!

The WoW Engineering Team would like to celebrate a special milestone with you.

First, here’s some quick background. Whenever we want to make a change, implement a feature, or fix a bug in the World of Warcraft code, we author the change on our local computer, have it reviewed by our peers, then commit the change to the World of Warcraft code repository. Each commit is given a sequential and unique ID, which allows it to be referenced and tracked as it works its way into an expansion, patch, or hotfix. These IDs have been increasing, from the number 1, since the moment the very first lines of code were committed to the fledgling game project that would eventually become World of Warcraft.

We are excited to share that we recently committed the 1,000,000th change to the WoW codebase! In addition to being an awesome decimal landmark, this puts us within striking distance (only 48,576 commits away) of being able to report WoW’s total code changes in mega-commits *.

(* This is almost certainly a made-up measurement that no one uses for source code repositories.)

As we celebrate our millionth commit, we can’t help but reflect a bit. For all of us, being an engineer on World of Warcraft is the best job on Earth. It combines the challenges of a massive, highly complex, and ever evolving software project with the creativity, whimsy, and magic that is bringing a world to life.

It’s because of you that we’ve had the privilege of calling Azeroth home for over 473 billion milliseconds. We are honored and humbled by your support, your stories, and your feedback, and we can’t wait to see what the next million commits have in store for us.

For Azeroth!

:gear: The World of Warcraft Engineering Team

Tetszik(2)Nem tetszik(0)


  • Skip

    Hát ha 20 évre visszamenően megvan nekik az első commit (az első kapavágás) dokumentációja az szerintem többet elárul annál, hogy 1 millió az sok vagy kevés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Vajon ebbe az is bele tartozik, amikor egy függvényt ketté szednek, mert a kódolási etikett szabályai szerint egy függvény max 10 sorból állhat, és nem csinálhat egyszerre több különböző feladatot. Kivéve ha az adott függvény, több másikat hív meg. Vagy csak azok amik ténylegesen módosításnak számítanak. Szerintem egyébként csak utóbbi, mert előbbiből akár naponta több száz lehet emberenként. Ha csak nincs egy fix kódolási szokásuk amit minden alkalmazott ismer, ezért nincs többszöri átírás, hanem egyből a full kódot építik fel.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • skaven

        en ugy ertelmezem hogy ez a develop brachba beletolt comitok szama, ettol meg valaki a sajat branchaban siman lehet hogy nyom vagy 50+ commitot mire abbol barmi is lesz.
        de amugy azert abba is ilyeszto belegondolni hogy lassan benne van vagy 5000 munkanap a kodban, szoval ez egy napra lebontva ennyi fejleszto mellett nem is olyan veszes.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Faehren

    Én azt hittem, hogy 1000 alatt lesz

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Vitya

      Nem, de kiszedi!

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • 9uapaw

    Mondjuk vegyünk egy nagyon nagy open-source projektet, pl. Kubernetes. 2012 óta fejlesztik hivatalosan, így van kevesebb, mint 100e commit. Nos nyilván itt azért jóval nehezebb egy-egy commitot bemergeltetni, meg kell felelnie a code standardnek, meg azért van review is. A játékipart ugyan csak elvétve ismerem, a körülményeket még személyesen nem tapasztaltam, de valószínűleg sokkal könnyebb a procedúra egy-egy változtatáshoz, a crunchok alatt pedig gondolom nyomnak be mindent, amit lehet, ész nélkül. Azért ezeket a dolgokat szem előtt tartva is megsüvegelendő teljesítmény ez az egymillió commit. Egészen hatalmas szörnyetegre hízhatott már a kódbázis.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑