World of Warcraft Classic megjelenés -


WOW-CLASSIC av_0320

Készült 2019. március 20. | írta Attila

21

Alterac Valley a Classic WoW-ban

A Blizzard egyértelművé tette, hogy a WoW Classic-ban Alterac Valley 1.12-es verióját fogják használni. Ez azt jelenti, hogy nem lesznek reinforcementek, és a győzni csak Drek’thar  vagy Vanndar Stormpike megölésével lehet. Hamarosan az is kiderül, hogy milyen ütemezés szerint fogják aktiválni a Classic szervereken, hisz annak idején is csak később került be az eredeti WoW-ba.

First and foremost, we’re planning to use the 1.12 version of Alterac Valley. For many parts of the game like this, we’re picking an original WoW patch that gives us the most clarity for WoW: Classic, and 1.12 is that patch.

In Alterac Valley, that puts us before the introduction of reinforcements. It puts us before the removal of all of the Commanders and Lieutenants. The only win conditions are the killing of Drek’thar in Frostwolf Keep or Vanndar Stormpike in Dun Baldar.

It gives us several early improvements to the BG that we’re glad to have in place. Early on in AV, there were too many NPCs and they were too hard to kill. By 1.12, many had been removed and NPC health was brought down to a reasonable level. Turning in armor scraps is an encouraged, supportive activity by this point. Many capture points (mostly graveyards) had been moved away from their initial placements to gain better balance across the map. Korak the Bloodrager was removed, and killing opposing players no longer drops items like Dwarf Spines, Orc Teeth, or Human Bone Chips. Gross.

In our content plan update, we mentioned that we’re still working out exactly how and when PvP elements of Classic will roll out. We’ll update you on that here very soon.

Tetszik(6)Nem tetszik(1)

Tags: ,


  • Gavrose

    Nagy kár, hogy így döntöttek. Az előző verziókat szerettem és milliószor teljesítettem 1.12 után is élvezetes volt, de hamar meg lehetett unni. Azóta sem voltam egyetlen egyszer sem. Tudom, voltak olyan verziók, amikben fél napos volt 1-1 ilyen battle, de szerintem nem a leginkább lebutított változatát kellene elő venni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • PaneuropeanBattleRam

    vagyis dög unalmas lesz, a két csapat jól elszalad egymás mellet, aztán a oroszok nyernek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • warruth

      Még mindig jobb, mintha mindkét fél számára esélytelen állóháborúba fulladna az egész. Habár én is örülnék egy olyan szituációnak, ami nem csak a két boss rusholásáról szólna, hanem az eredeti elképzelés szerinti "peeling the onion" rendszer működne, vagyis toronyról toronyra, lassan de biztosan tudnának előre haladni a csapatok. Sajnos ott rontották el, hogy az idő múlása nem hogy növeli, hanem csökkenti bármelyik csapat győzelmi esélyét, mert a védekező npc-k egyre erősebbek lesznek, ezért ha az elején nem tudsz produkálni valami átütő erejű támadást, akkor később már még kisebb valószínűséggel fog sikerülni, és kialakul a trench warfare. Azt kell, hogy mondjam, hogy ez jó nagy öngól volt a tervezésben. Ahelyett, hogy erősödnek az npc-k, pont, hogy gyengülniük kéne, hogy nőjön az esélye annak, hogy valamelyik irányba elbillenjen az erőegyensúly, ahelyett, hogy szteroiodokon élő op npc-k kiegyenlítsék azt, és te, mint pc kis jelentéktelen senkinek érezd magad.
      Valószínűleg azokat a rohadt taposóaknákat is a pokolba kívánja mindenki, vagy ha már ott vannak ne respawnoljanak, illetve ne legyenek szelektívek kizárólag az egyik csapat játékosaira nézve.

      WSG esetén ezt például egész jól megoldották azzal, hogy a zászlóhordozó kap egy folyamatosan erősödő debuffot, ami sebezhetőbbé teszi, és ezzel elkerülhetőek az ilyesmi patthelyzetek.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Hard3n3d

        az csak catában jött be a debuff de lehet rosszul emlékszem

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        mert épp az lett volna a lényeg h felstackelitek a resource-okat és időzítve induljanak a zergullámok.
        Hány évvel is később jöttek be a premade bg-k?

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • warruth

          Lett volna...
          https://uploads.disquscdn.com/images/bc80f377bbd7aa073593a7c8781b859d85f9674ff641f5389687470cd81bb685.jpg

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Ezek a debuffok amikről beszélsz valami késői kiegben jöhettek be, mert én erről még nem is tudok a régieket meg ronggyá játszottam, szóval az biztos hogy a Wotlk-ig nem volt ilyen.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • warruth

          Így van, amit a WSG-ről írtam, az tényleg jóval később jött (habár ezt a megjegyzésemben valóban nem említettem külön).

          Ettől függetlenül a két megközelítés közötti különbségre akartam felhívni a figyelmet. Egy stagnáló állóháború valószínűleg egyik oldalnak sem kedvező, a játékosnak nem nyújt különösebb játékélményt, márpedig a BG eredeti rendszere sajnos ezt a helyzetet segíti elő. Ehhez hasonlítottam a későbbi WSG-t, ahol ugyan csak jóval később vezették be, de kimondottan tettek ellene, hogy hasonló helyzet kialakuljon. Az amúgy már jóval korábban bevezetésre került, hogy ha az egyik csapat sokáig nem szerzi vissza a zászlóját, akkor az előbb-utóbb megjelenik a térképen, hogy legalább megtalálni könnyebb legyen.

          Ezért szerettem kimondottan csak a AB-t a klasszikus BG-k közül, mer ott vagy így vagy úgy, de belátható időn belül mindenképp vége lett a meccsnek. (Szerintem az is felesleges volt, hogy 2000-ről lecsökkentették 1600-ra a győzelemhez szükséges pontokat, bár igazság szerint majdnem mindegy.)
          A többi, újabb BG-k tekintetében kevésbé vagyok tájékozott, ezért azokat nem tudom felhozni példának.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Én pont azt szerettem a régi AV-ban, hogy nem egy agyatlan zerg volt, hanem lépésről-lépésre kellett haladni. Valóban 4-8 órás csaták voltak az elején, de pont ezért volt értelme fejleszteni az NPC-ket, volt idő a küldetéseket letolni, valóban egy hadjárat volt, nem csak egy csata. Régi AV egy külön content volt, nem csak egy a többi BG közül.
            BC közeledtével sajnos AV is sokat veszített a régi fényéből, mert nem fejlesztették erősségben, így pedig idővel a raiderek izomból tolhatták, de olyan tier2 szintig jó volt AV.
            GW2 is azért volt sokáig vonzó, mert elhozta AV hangulatát a WvW-n keresztül.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Dante

          A WSG debuff már BC-ben is bent volt, csak máshogy működött, mint a mostani. Ha egyik zászló se volt a helyén, akkor 10 perc után kapott +50% sebezhetőséget a 2 zászló hordozó. 15 perc után pedig ez +100% lett. Ezzel küszöbölték ki, hogy időkorlát hiányában ne tartson örökké a meccs.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • flinta

    1.12-vel vezették be a cross realm bg-t, talán ennek is van köze hozzá, hogy ezt választották.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Két video:

    https://www.youtube.com/watch?v=xQj2fbUGaDE&t=11s

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tibor Sipos

      https://www.youtube.com/watch?v=zbpgWkPbNc4

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zibuprofen

    Csak ezért fogom kipróbálni a classic-ot. Imádtam a régi AV-t, nagyon jó csaták voltak, nem olyan szar átlovagolunk az egészen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      A mostani AV-ban sem lehet már átlovagolni az egészen. IB-nél ott várnak az oroszok (vagy németek) és farmolnak bő egy órán keresztül.
      Ha beálltok védekezni, akkor átmennek zerg módba, elfoglalják SW-t és farmolnak bő egy órán keresztül.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Ezek szerint a Horda bejárat újra közelebb lesz a középső checkpointhoz? Szerintem az jóval az 1.12 után ismerték be, tették helyre, talán kiegekkel később. Úgy rémlik, hogy mintha AB-n is lett volna ilyen hordának kedvező map dizájn sokáig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Nem úgy volt hogy pont nekik nem kedvezett mert Az alli könnyne eltudta foglalni a temetőt mert nyílt terepen volt, ellenben az allis temető meg körbe van véve hegyekkel, ezért jól védhető?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      AB most is a hordának kedvez, mert BS-hez van hídjuk, az allinak meg ott egy tó.
      Mondjuk a BG design legalja a bányás agyrém, ahol az egyik sín pontosan feleakkora távra van a horda bázistól, mint az allistól. Nem is értem, hogy miért nem vesztette el az állását a pálya tervezője abban a pillanatban, hogy magával az ötlettel előállt. Persze ha szándékosan tápolja a horda pvp-t a blizzard, akkor érthető.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Érdekes döntés, pedig a reinforcement jó funkció volt az álló háború megállítására. Már ha egyáltalán volt mert legtöbbször mindenki ment az ellenség bossára. Én szerettem az álló háborút, egyszer 2 másik emberrel vezettem győzelemre a csapatot úgy hogy, végre mindenki "szabályosan" játszotta játékot, foglalta a tornyokat, ment a bossra. A fél csapat harcolt középen, a másik fél meg sunnyogott előre a tornyokhoz foglalni. Végül mi nyertünk úgy hogy az ellenfélnek előbb fogyott el a reinforcementje. Nekem ez a kedvenc AV csatám. Igaz hogy ezt még törtön játszottam, eredetin szerintem még nem voltam rajta, se a másik kedvencemen az Isle of conquesten, bár utólag mindkettőről megtudtam hogy eredetin ezt mindenki kivételnek rakja be, mert az egyik az allinak a másik meg a hordának kedvez.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Az AV most már a hordának kedvez, mert IB-t könnyebb védeni a közeli temetőből és közvetlenül ott egy útszűkület, ami elzárja TP elől az alli útját, míg SW-nél a védőknek több részre kell szakadniuk, ha mindkét bunkert védeni akarják.
      IoTs meg annak kedvez, aki az első összecsapásnál megszerzi a workshop-ot, azaz akinek több a healere vagy jobb a lagja.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Értem köszi 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑