World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WOW-CLASSIC pvp_0409

Készült 2019. április 9. | írta Attila

25

PVP ütemezés a Classic WoW-ban

A WoW Classic-ban a PVP tartalmakat is ütemezve fogjuk megkapni a már korábban bejelentett PVE cuccokkal egy időben.

  • Első fázis – Még nincs PVP tartalom, ha csak nem nevezzük a kicsik gankelését annak.
  • Második fázis – Honor rendszer és PVP Rankok, irány Southshore!
  • Harmadik fázis – Alterac Valley és Warsong Gulch

  • Negyedik fázis – Arathi Basin
  • Ötödik fázis – nincs új PVP tartalom
  • Hatodik fázis – World PVP Silithusban és Eastern Plaguelands-en

 

Since we broke down the six phases of content that we’ll be rolling out for Classic, we’ve heard the increase in requests for PvP details so we wanted to get you up to speed on our plans there.

As was the case when World of Warcraft originally launched in 2004, there won’t be a formal PvP system in WoW Classic at the outset. You’ll still be able to PvP, of course, and there will be no Dishonorable Kills, so you’ll be free to repeatedly hunt down every player and NPC in, say, Stranglethorn Vale to your stealthy heart’s content.

That’ll change once phase 2 rolls around and we add the Honor System, which will introduce Honorable Kills, Dishonorable Kills, and PvP Rank Rewards. The items you earn from the PvP Rank Rewards will be the versions from patch 1.12. Keep in mind though, just as it did originally, it will require a substantial time investment to rank up through the Honor System. For those interested in the Rank Rewards, earning epic gear will require consistent dedication over a long period of time as a top contributor on your realm. We don’t expect to see many people running around with these items early on, but we’re certain Hillsbrad Foothills will still see its fair share of action!

In the third phase, we’ll introduce the first Battlegrounds: Alterac Valley (version 1.12) and Warsong Gulch, alongside with their associated vendors. One thing to note is that there were a couple of updates to these vendors over the course of the original patch releases, so some items won’t be available right away. For example, the Spell Penetration trinkets available from the Warsong Gulch vendor weren’t introduced until Patch 1.9, so we’re currently thinking that we’ll add these in phase 5.

The Arathi Basin Battleground will follow in phase 4, along with its specific vendor. It’ll be interesting to see how many people stay behind to guard the flag.

Finally, in phase 6, we’ll have the world PvP objectives in Silithus and Eastern Plaguelands, which will come out at the same time as Naxxramas.

Here’s what the PvP content looks like mapped to the phases we recently posted about:

Phase 1 (WoW Classic Launch)

  • You can PvP one another in the world, but there is no tracking, and no formal rewards for doing so.

Phase 2

  • Honor System (including Dishonorable Kills)
  • PvP Rank Rewards

Phase 3

  • Alterac Valley (version 1.12)
  • Warsong Gulch

Phase 4

  • Arathi Basin

Phase 6

  • World PvP objectives in Silithus and Eastern Plaguelands

As we mentioned before, we haven’t yet determined exactly when each of the content phases will occur but we’ll keep you updated as they draw closer.
We’re here reading what you have to say, so we wanted to thank all of you for your feedback and discussions about Classic. Keep it going!

Tetszik(0)Nem tetszik(1)

Tags: ,


  • Makk

    Egyetlen dolog tűnik bajosnak, hogy a PvP cuccok a végső legerősebb verziójukban fognak jönni, amiből viszont sok sokkal durvább mint pár raides cucc. Remélem azért ezzel majd számolnak valahogy. A többi viszont alapvetően jónak néz ki én személyesen sajnálom hogy AB kicsit később, mivel kedvenc BG-m, de ez már csak egyéni problémám 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • olasz

      És a megjelenésről még mindig semmi hír ?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • weckermann

        Semmi, továbbra is tartják magukat a 2019 summer-höz. De, hogy az pontosan mikor van, senki nem tudja.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Annak mi értelme van amúgy első fázisba jutalom nélküli pvp van csak? Első körben arra gondolok hogy lehet így könnyebb volt megcsinálni a pve tartalommal együtt, hogy az össze tartozó dolgok együtt jönnek ki. Mindenesetre ha nem technikai okai vannak akkor érdemes lett volna 2ik fázissal kezdeni. Bár az is lehet hogy ez is az élmény része, hogy kezdetben nincs pvp jutalom, mert ha jól tudom vanilla induláskor is ez volt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Így volt. A megjelenéskor még azt hittük, hogy a PVP kimerül majd a párbajokban és a gankelésben.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Eredetileg egyáltalán nem terveztek pvp-t a játékba, azt utólag erőszakolták csak bele a játékosok kérésére. Meg is látszik rajta, gyakorlatilag a wow-é a legszarabb pvp rendszer az összes mmo közül.

      Minden esetre akinek van egy kis esze, az a classicban messze elkerüli a pvp szervereket.
      A jelenlegi privát vanilla szervereken a szintezés gyakorlatilag élvezhetetlen a gankelők miatt. És (erről már volt szó régebben) itt most nem arról van szó, hogy questelés közben néha lever egy-egy rugó, vagy lerohanják Southshore-t vagy Tarren Mill-t, hanem hogy vannak, akik napi 5-6 órán (!) keresztül képesek egy low lvl zónában alacsony szintűeket gyilkolni újra és újra hónapokon keresztül minden nap. Na ezek lesznek az elsők, akik gyosban felhúzzák magukat 60-ra, hogy "retail noobokra" vadászhassanak.
      Ezek ellen gyakorlatilag nem létezik in-game megoldás, mert egyszerűen semmit sem lehet kezdeni azzal, aki az egész életét arra teszi fel, hogy másoknak tönkretegye a játékát. Ha megjelennek a 60-asok a zónában, hogy rendet tegyenek, akkor a főállású ganker átloggol egy másik karakterre (az ilyen hajlandó két accountra is előfizetni) és kivárja, amíg elmennek. A blizzard pedig nem fog csinálni semmit, mert hogy "a vanilla már csak ilyen".

      Tetszik(0)Nem tetszik(1)
      • KevMit

        A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy privát szervereken sokkal több ember játszik / realm. Az ismertebbnek volt 12k pop-ja fő műsoridőben. A mostaninak is megvan a stabil 7-8k.
        közel 6-7x több ember van, mint amire tervezve volt vanillában.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Ez jogos, ettől függetlenül 2-3 lvl60-as agyhalott az alacsony szintű zónákban bőven elég ahhoz, hogy hazavágja az egész játékot.
          Az az alapvető probléma, hogy ezek büszkék arra, amit csinálnak és tényleg van idejük és pénzük a végtelenségig kitartani. A low lvl gankelést úgy fogják fel, mint amikor valaki hónapokon keresztül farmolja a dragonkineket egy ritka petért: na ők ugyanezt csinálják, csak számukra az a jutalom, ha minél többen rühellik őket, mert attól az ő kis egybites világukban "híresek" lesznek.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        A helyzet az hogy anno próbáltam egy PvP szervert még retail-en és ott is ebbe belefutottam már tök kis szinten, úgyhogy húztam is vissza RP szerverre.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Ezeket én csak tört szerveren tapasztaltam, mert eredetin pve szerveren játszok, de ezek szerint akkor eredetin is voltak ilyenek. Emlékszem a stv mindig warzone volt pvp szempontjából, generel chatne írkáltuk hogy a gankelő épp hol jár hogy a max karakteresek eltudják kapni :D.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          Hát utána én is csak ott tapasztaltam 😀 . De semmivel nem jobb a retail ilyen szempontból, ami PvP, persze ez nem azt jelenti, hogy mindenki gyökér, csak a privát szervereken ez amiatt lehet magasabb valószínűleg, mivel egy retail szerver olyan 2000-2500 online ember felett nemigen (de ugye sok realm is van cserébe) pár privát szerveren ez a szám jóval magasabb és onnan már még több gyökér for előfordulni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Én anno tbc-n egy rppvp szerveren kezdtem és volt pár hírhedt ganker, akit ha jelentettek, akkor tucatnyi magas szintű rohant az adott zónába, hogy elkapja.
            Ezek viszont a klasszikus gankerek voltak, azaz rugó vagy druid, aki esetenként rádszáll és nem hagyja, hogy végigcsináld a questet. Ha otthagyod a zónát, akkor ő nyert és mindenki megy a maga dolgára.
            Szerintem ez a része a játéknak - még ha alkalmanként dühítő is - rendben van, aki nem bírja, az átmegy pve-re és probléma letudva.

            A vanilla szervereken viszont kitermelődött egy új fajta gankelési mód, amikor arra utaznak, hogy komplett zónákban ellehetetlenítsék a játékot. Pl. beáll redridgbe egy lvl60 hunter és a petjét kontrollálva megöl mindenkit. Heteken, hónapokon keresztül minden nap hosszú órákon keresztül.

            Ha megjelenik egy magas szintű, akkor kiloggol pár percre, majd onnan folytatja, ahol abbahagyta. Számára az a kihívás, hogy tovább bírja türelemmel, mint a többiek.
            Már most biztosra veszem, hogy ezek lesznek az elsők, akik minél hamarabb felhúzzák magukat maxra, ha elindul a classic.

            Mivel az ilyennel játékon belül gyakorlatilag semmit nem lehet kezdeni, az egyetlen megoldás az lenne, ha bannolnák őket, de a Blizzard garantáltan nem fog ilyet tenni (a privát szervereken sem teszik, pedig ott könnyebb is lenne).
            Ráadásul ha a hivatalos fórumokon megjelennek a panaszosok, az csak olaj a tűzre, mert tovább növeli a hülyegyerek e-peenjét, hogy róla beszélnek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            TBC-től még rosszabb, mert ott még nem is kell rugónak vagy druidnak lenni egy meglepetésszerű támadáshoz. Bármikor rádejtőernyőzhet egy 70-es szintű rohadék, miközben gyanútlanul questelsz, és nem nem az eget kémleled folyamatosan. 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Hard3n3d

            De boldog voltam tbc be mikor throne of kil'jaeden nél levertem egy Gladiátor gnome warriort

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szolo

        Lehetni lehetne tenni, ahogy más játékokban tettek is. Blizzard is próbálkozott a dishonorable kill rendszerével, de az a direkt gankelőket nem izgatta, tovább meg nem akarták finomítani a rendszert, hogy a gankelést akadályozza meg.

        Más játékokban létezik olyan megoldás, hogy a gankelő a felszerelését bukhatja (kilootolhatják belőle, ha leölték),
        létezik ahol a saját oldala sem tűri meg egy idő után, így javíttatni sem tud, és ezzel a felszerelését nem tudja egy idő után használni, létezik ahol "átkozott" lesz, és a statjai csökkennek le használhatatlanság szintjéig.

        Blizzard inkább nem is akart foglalkozni az egész world-pvp rendszerrel, ezért is zárta el egy külön párhuzamos valóságba ebben a kiegészítőben, ami azért is vicces, mert pont most lenne talán a legindokoltabb a world-pvp aktív pörgetése.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • KevMit

          Blizzard megoldása a pvp és pve szerverek.
          Aki pvp szerverre megy az számol ezzel a ténnyel. Biztos nem sokan élvezik ha 30 szinttel nagyobb gankeli, de ez van.

          Senki nincs rákényszerítve, hogy pvp szerverre menjen.
          Nem a gankelés mellett vagyok, de a választás lehetősége a játékosnál van.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A játékosok választottak is, és minden pvp szerveren csak az egyik oldal maradt aktív. A pvp szerverek is idővel pve szerverekként kezdtek működni, mert minimum 10:1 lett a két oldal aránya.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Persze senki sincs rákényszerítve, csak viszonylag kevesen tudják, hogy vannak pl. classok, amik egyszerűen nem életképesek pvpben és vannak, amiknek abszolút előnyük van a többiekkel szemben (rugók, hunterek).
            Így a legtöbben végigszopják a szintezést, mondván, hogy majd 60-on jobb lesz, aztán nem lesz jobb ... na ha majd lesz rendes gearje ... és úgy sem ... és addigra már benne van több hónapnyi játék, mire ráeszmél, hogy bezony már akkor a f...sz rossz végére került, amikor class-t választott.

            Innentől meg nem annyi, hogy akkor átugrok pve szerverre, egyrész mert nem is biztos, hogy lesz rá lehetőség (AQ kapunyitásig valószínűleg nem), másrész meg fel kell adnia az összes szociális kapcsolatát, ami kb. a játék lényege a vanillában.

            Így ez a "ha nem tetszik menj pve-re" érvelés mindig is bullshit volt a blizzard részéről, hogy ne kelljen foglalkozniuk a kérdéssel.

            A másik, hogy alapvetően nem arról van szó, hogy csak olyanok vannak, akik a pvp minden létező formáját elutasítják meg azok, akiknek minden belefér.
            A pvpvel semmi gond nem lenne, ha a Blizzard legalább a kisujját mozdítaná, hogy a pvp a gyakorlatban is olyan legyen, ahogy eredetileg tervezték.

            A gankelésnek pl. arról kellene szólnia, hogy én leverem az alacsony szintű altodat, erre Te hozod a mainedet, mire én a guildemet, erre Te is hozod a guildedet és a vége egy spontán össznépi wpvp event.
            Ehhez képes kb. annyi a gankelés, hogy lvl60 rugó egy mozdulattal kinyír, majd odébb áll. Vagy amiről már feljebb is volt szó: főállásban írtja az alacsony szintűeket egy zónában, mert attól áll fel neki.

            Alapvetően a fejlesztők felelőssége lenne, hogy a pvp ne az igazságtalan előnyök maximalizálásáról szóljon.
            A WoW pvp meg gyakorlatilag csak arról.

            Vannak játékok, ahol a fejlesztők folyamatosan javítanak a pvp szabályokon, a blizzard meg elintézi annyival, hogy nem kötelező pvpzni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • KevMit

            Ezen a szinten nem is a realm választással vagy egyéb pvp dolgokkal van a gond.
            Egyszerűen vannak ilyen nyomoronc emberek akik ahogy írták, főállásban gankelnek.
            Ha nem gankelnének, mert Blizzard kitalálna rá egy rendszert, akkor a szintezők elől betaggelnék a mobokat, vagy ráhúznak egy csapat elitet. Annyi más módot találnának az ilyenek a szemétkedésre, hogy csak na.
            Pl egy hunter Duskwood cemetery hátsó részén egy questnél folyton megidézett egy csapat ghoult a sírból és fd-zet. Aki közelében volt az lecsapták. Órákig csinálta... A saját frakciójával...

            HA meg mégis kitalálnának valami rendszert, akkor sokaknak nem tetszene, hogy az már nem classic, "No change".
            És van benne igazság, mert akkor mit és meddig lehet változtatni? Jönne a sharding, ami a közösséget rombolná?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Igazából semmit sem kellene megváltoztatni, hanem a GM-eknek személyesen kellene utánajárni a dolognak és bannolni azokat, akik nem tudnak viselkedni.

            Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy pve-ben vagy pvp-ben trollkodik-e az illető, a lényeg, hogy a célja a többiek játékélményének tönkretétele.
            A főállású trollokat meg nem olyan megkülönböztetni a sima gankeléstől vagy egy-egy ninja pulltól.

            Azaz nem a játékszabályokat kellene módosítani, mert ahogy írod mindig lesznek, akik találnak kiskapukat, hanem személyesen elbírálva büntizni az arra érdemes játékosokat.

            Az EVE-ben amúgy erre tök jó technikát találtak ki. Nem bannolták az extrém idiótákat, hanem elvették az ingame cuccaikat a számlájukat meg átvitték negatívba, így farmolhattak hónapokig nulla gearben, mire visszaküzdötték magukat nullára és kezdhettek gearelődni.
            Na most képzeld el vanillában, ha egyszer csak elveszik az összes cuccodat és a számládon ott van -5K gold. Az rosszabb, mint a ban, mert fél év biztosan lesz, mire visszaküzdöd magad ugyanarra a szintre. Ezután kétszer is meggondolná a hülyegyerek, hogy főállásban trollkodjon-e.

            Itt persze nem arra kell gondolni, hogy valaki random felnyom notórius gankelésért, aztán akár igaz, akár nem, bukod a raid gearedet. Szerverenként max. pár tucat emberről beszélünk, akikből ha már 3-4-et megszivatnak, akkor leáll az összes, így a GM simán utánajárhat a dolognak, figyelheti a csávó ténykedését, kiküldhet jópár figyelmeztetést, mielőtt büntetne. Ráadásul maga a büntetés is könnyen visszavonható, azaz ha a GM rosszul döntött, akkor sincs vége mindennek.

            Persze ebből nem lesz semmi, mert a játék évtizedes története alatt egyszer sem fordult elő, hogy a GM bármilyen személyes döntésért is felelősséget vállalt volna, a Blizzard pedig a teljesen egyértelmű visszásságokkal sem foglalkozik még akkor sem, ha érezhetően csökken miattuk az előfizetői létszám (pl. ruszki premadek a bgken).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • weckermann

    Olyan lesz, mint ahogy azt leírtad. 2-3 hónapon keresztül napi 15 óra premade bg farmolás. Ha bármiféle életed van, soha nem leszel rank 14. De még lehet hogy rank 12-13 sem, hogy megkapd az epic geart. Rank 10 az viszonlag könnyen elérhető. Ott megkapod a kék pvp geart. Az is elég jó. Ha jól tudom mage-nek 2 kék pvp gear az bis naxxig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Ezen kívül egy csomó pvp epic frakció repuhoz kötött, azaz ha eléred az exaltedet AV-n, az is ad geart. Ahhoz is kell farmolni ezerrel, de nem időhöz kötött, mint a rankok.

      Egyébként vanillában eleve nem válik szét a pvp gear a pve-től, a resilience-t is csak tbc-nél vezették be. Így vannak cuccok, amiket kötelező pvpből kiszedni (pl. AV quest reward wand a mageknek) és vannak, amik kvázi kötelezőek pvphez, de csak raideléssel jutsz hozzá.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Na ha valamit szerettem a vanilla PvP-ben akkor ez. Vannak persze jobb meg rosszabb innen onnan kiszedhető cuccok. De a raid gearemmel is simán életképes voltam BG-n ez viszont már későbbi kiegekben nem volt így.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Raid gear inkább már túl op volt PvP-re. Tier 1 az HW/GM epicek alatt volt, de Tier 2 már fölötte volt, amit a skill még kompenzálni tudott a PvP arcok részéről, de AQ 40 gear már a BG-k csúcsragadozójává tett, mert szerverenként és oldalanként legfeljebb 100-200 karakter volt hozzád mérhető. Tier 3-ban pedig szinte sebezhetetlen voltál.
          Én is élveztem ezt, de a játéknak ártott szerintem, hogy még a top PvP arcok is esélytelenek voltak ellenünk. PvP gyakran a raiderek külön csatájává szűkült, amihez a többi szereplő csak asszisztált.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nonv

    A napi 15 óra BG farmolás a vanilla fénykorában, a populárisabb szerverek esetében volt. A kevésbé lakott szervereknél nem kellett ennyi. Ugyanis az akkori rendszerben az embereket mérték egymáshoz, és nem egy adott szintet kellett megugatni. Nyilván ahol többen játszottak, többen akartak magas rangot elérni, így qrva nagy volt a verseny, emiatt másokat kellett lenyomni, ergo másokkal versenyeztél.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑