World of Warcraft Classic megjelenés -


WOW-CLASSIC char_0504

Készült 2019. május 4. | írta Attila

56

10 karakter per realm

A WoW Classic megjelenésekor az alábbi szabályok fognak vonatkozni a karakterek számára az egyes realmek szerint.

  • Egy realmen maximum 10 karakterünk lehet.
  • Összesen 50 Classic karakterünk lehet egy előfizetés mellett.
  • PVP realmeken csak az egyik frakcióhoz tartozó karakterünk (hordás VAGY szövetséges) lehet.
  • A Battle for Azeroth és a Classic WoW egymástól független lesz a karakterek számának a tekintetében is.

In WoW Classic, you’ll have the following character limits per WoW account:

  • A maximum of 10 characters per WoW Classic realm
  • A maximum of 50 characters across all of the WoW Classic realms in your region
  • Only one faction per realm on PvP realms
  • No overlap or regard with the character limits in Battle for Azeroth

You’ll be able to have up to 50 Battle for Azeroth characters and up to 50 WoW Classic characters at the same time.

Tetszik(9)Nem tetszik(0)

Tags:


  • olasz

    Ezek eleg nyilvanvalo dolgok.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Gavrose

      Azért lesznek olyanok is szép számmal akiknek nem, mert csak az utóbbi kiegekkel játszottak.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Megyo88

    Lesz-e frekventált magyar szerver mint anno Arathor és Bloodscalp?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whisper

    Mivel nagyon nem tudok aktívan játszani . Ezért szépen elkezdtem játszani a Classicot papás tempóban egy karakterrel. Aztán csókolom. 8) Bőven elég lesz egy karakter is

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • PaneuropeanBattleRam

      A nyersanyagokat meg hol tárolod? (A hatékony játékhoz, a classicban meg főleg minimum 2 karakter kell)

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila Nagy

        Papás tempóról beszélt, nem hatékony játékról.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Whisper

        Napi egy órát tudok erre szánni max. biztos nem bányászattal fogom. 2004 óta tolom akkor sem craftoltam semmit kb. azóta sem nagyon érdekel. ami az utamba jött kb. 8) kb 30 perc alatt keresem meg a előfizetést szóval nem nagyon érdekel a Gold játékba. ha nagyon kell megveszem. 8) Ott tartunk ,hogy a warriorom idősebb mint az unokatesóm fia. Szóval már nem farmolgatok semmit. Sosem volt tele bankom. 8)) Most Questelgetni meg storyzni fogok és PVP-i régi AV élmény hiányzik és hiányzott is meg a jő öreg WSG/AB. Ott álltam az elsők között a kapuknal mint itt sokan sokan. szóval nem szeretnék grindelni. Alchemyt meg kihúzom úgy mint anno. mindig volt elég hely(bár lehet evvel egyedül vagyok. 🙂 Ha nem lesz elég akkor meg halglatok rád és csinálok egy bankso karit,de egyszer nem volt erre példa . 8)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Pántye Szabolcs

          Ugyanez nálam is, egy szép, lassú, barátságos vanilla élmény. Emlékszem akkor is fél év volt nekem mire 60 lettem a papommal, 58-ason mivel kellett a healer már raideltem MC-ben.
          Akkor bányász voltam meg engi, most herba/alch leszek szerintem, még nem tudom.
          Remélem lesznek jó kis AV csaták, régen nagyon szerettem.
          Ha pedig bent lesznek a pvp gearek, akkor még nagyon raidelni sem kell.
          Várós!

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Cement shamant akartam és gondoltam , Vagy paladint mert anno warrior paladin voltam ,de BC óta shamanozom .. De nagyon régóta akarok egy oylan karit amim nem volt hosszú ideje. szóval papon agyalok nagyon Én is nagyon. Papon vagy Shamanon. Viszont a PvP set maitt a paladin meg a warrioron. 8)) Szóval mé gnem dönöttem el. Palaval jó vol t aPVE. 8) bár nem tudom tankolni mennyire lesz most éeltképes mert egy jó prot palát adnék most is 8)) de Vanillba cask retri voltam. Viszont mindig halglattam ,hog ya shadow priest dotolása nagyon jó volt pvpre a lockkal egyetemben. lock Death Coil 8)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Pántye Szabolcs

            Nem tudom, hogy most változik e majd a hozzáállás, de annó nem tűrtek meg raiden shadow papot, pvp-ben meg csak korrekt gearrel volt életképes, aka Marshal cucc illetve talisman of ephemeral power meg zul gurubos trinket. Azt meg csak raidelve lehet beszerezni.
            Pala tank? Nem tudom, hogy lesz e rá mód...
            Egyébként még nem tudom milyen karit indítok, sokkal lényegesebb döntés mint most, mert fél-kazsuál szinten fél év egy karit felhúzni...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • KevMit

            Régen is láttam 1-1 shadow papot raiden. Most már meg, hogy minden ismert és min-maxolva van, ha olyan a guild/raid hozzáállása akkor simán levihetnek többet is.
            Főleg, hogy kb 20 emberrel, kék gearben is meg lehet csinálni MC-t. Youtube-on meg 3 !! emberes Ony raid. És még csak nincsenek is fullosan teli buffokkal, elixirrel, csak pár db.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Prot palát, felejtsd ha komolyan akarsz vele foglalkozni, ha esetleg valami 5-10 főst letankolni, az megoldható, de sokat kell majd innod, szóval akkor is inkább egy Warrior vagy Druida lesz inkább preferálva, ráadásul mind2 jobban is bírja.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            Prot pala az nem hozzáállás kérdése, az tényleg teljesen esélytelen. 😀
            Shadow pap-ból 1 (de nem több) kimondottan hasznos viszont, mert jelentősen növeli a warlockok sebzését (feltéve, ha van annyi warlock (ideális esetben 4-5).

            Cement sámánt/Retri palát se ajánlom. Annyira nem esélytelenek mint a protpala, de tényleg nincs sok értelmük pve-ben.

            Ott van, viszont a medve druid, amit szintén szokás underdognak tartani vanillás körökben, de szerintem ez áll legközelebb hozzá, hogy meta buildként lehessen rá tekinteni. Guild maintankot azért persze nem érdemes csinálni belőle, de a bossok 80%-ánál ugyan úgy megállja a helyét mint a warrior, és nyújt olyan hasznos dolgokat, ami mindig jól jön. (Innervate, battle res)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Figyi Én Vanilla utolsó patch óta Shamanozom. Azóta nem cementezem csak , amióta dualos lett. Viszont mindig ez volt kedvenc videóm és azóta ebben a setben van a Shamanom 8)) Mogolva.

            Szóval Én sz.tem maradok a a jó öreg shamannal . Tetszettek a totemező questek stb. Viszont nekem a jaték az 70%-80% PVP/BG lesz 15% PVE ( lassú questelkedés) 5% raid(nincs folyamatos annyi időm játszani ,hogy napi 1-2-3 órát raideljek (de majd elválik)

            ha it tis már a Dualos patchhel jön a shaman akkor persze kihagyom. Arms warriorba vanillaztam hordába alliba meg retri pala.. ezekkel játszogattam,de majd meglátom …

            https://render-eu.worldofwarcraft.com/character/ragnaros/94/95879518-main.jpg

            https://youtu.be/ja1j7xWpB3w

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            World of Warcraft Classic Best Class. Itt oda van rankolv a vannak PVE/PVP-re

            Rankings Class List

            https://rankedboost.com/world-of-warcraft/classic-best-class-tier-list/

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Jó gondolom azért azt is tegyük hozzá ,hogy azóta elúlt sok év és addonsok tömkelege ,mert át PVP/PVEztük tünk több évet és máshogy fut majd be mindeki egy AB-re... Amim soha nem volt nagy szintű és nem tudtam magamat rávenni az rouge meg a Warlock. Lock régen király volt az afflival. haverom azzal tolt a halhatatlan xar volt szinte a Death Coillal meg BC előtti utolsó patches Felguarddal. Lehet azt kellene . jól elvan questelés közben is meg PVP-ben is. Egyedül warrirookat utálta tudom kijöttek a fearből. aztán Stance dancel toltam a chargeot .. szóval azt évleztem akkor és most is. 8))

            Rated és Arena sem lesz. 8)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            Az más, PvP-ben elképzelhető. Bár cementtel nem játszottam, Light's Hope-on Elemental shaman volt a fő altom, amivel Molten Core, ZG, Ruins of AQ-t csináltam PVE-ben (de mivel nature damage-re nincs warlock curse, ezért valószínűleg gyengébb még a balance druidnál is 🙁 )
            PVP-ben viszont kimondottan szórakoztató volt. Nagyon jó burst damage (csak talentekből 11% crit lightningra meg ch. lightningra. Nature's swiftness, earthshock, frosthshock, és pár hasznos utility, mint a grounding totem, purge, tremor totem).
            Egyedül az zavart nagyon, hogy nincs instant ghost wolf form, de lényeg, hogy így is nagyon szórakoztató a sámán pvp, úgyhogy azt ajánlom, akár ele, akár cementet választasz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Igen igen. nagyon agyalok továbbra is ,mert ugye 2004 óta shamannal jatszom . Gondoltam valami olyannal játszom amivel nem játszottam még. Shaman paladin warrior DK.... Dk kilöve mert nem lesz warriort nem nagyon szeretnék mert elég votl anno BG-n vele a. hordába egész vanillat avval toltam. Paladin meg alliba volt csak végig. Shaman tanán amit írtam ,hogy szóba jöhet,de jelent pillanatban Priest / Mage / Warlock on gondolkozom. soha nem volt clothos mainem csak egy kicsit LK-ba és most egy clothosat szeretnék. Ebből Priesten agyalok,mert azzal lehetek healer ami a kedvenc specem PVE-re PVP-be meg vagy maradok healer vagy SP..... Mage meg azért agyalós mert a Frost jó volt mindenhova PVPV/PVE. szóval Lock meg egy gennyes volt a a már tírt Death Coillal meg pve-be voiddal mindent megtudott oldani . 8)) Szóval amivel a BFA-ba vagyis a Fő wow-ba marad a Shamanom mindörökké ÁMEN mainnek. Így Vanillaba egy cloth main lesz 100% .. priest az amire nagyon agyalok ,mert a legjobb barátom meg mindig warrior és most is azzal fog jönni szóval jó volna kicsit healelni is Őt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            UD priest NE priest
            Tauren Shaman
            UD mage Human mage
            Orc warlock

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Vanilla alli classok melyik mire jó:

            - Tank: Warrior és kb. semmi más. 5 fősre jöhet pala vagy druid, de raidre felejtős.
            - PVE dps: rugó, mage, warrior, lock, hunter. Pala, druid, priest felejtős. Mage elején frost, utána fire, arcane felejtős.
            - PVE healer: holy priest (raidre kizárólag dwarf), holy pala, druid

            - PVP: rugó, retri, mage, warrior. A többieknél a geartől függ.
            - World PVP, azaz gankelés, mások szivatása: rugó, hunter, feral druid. A többieknek max. szintig szopás a pvp szerver.

            Ezzel a listával lehet vitatkozni - jogosan-, de ezek az előítéletek már beivódtak az emberekbe, így még ha a gyakorlatban képes is lennél mondjuk feral druiddal vagy retri palával akkora dps-t tolni, mint egy rugó vagy mage, mert annyira pro vagy, akkor is tripla annyi ideig tart meggyőzni a többieket, hogy megéri bevenni a raidbe. Ezért ha raidelni akarsz, akkor nem nagyon éri meg időt és energiát ölni a szintezésükbe.

            A másik, hogy a dps métert és az item levelt el kell felejteni. Vanillában nem az az ász, aki a legnagyobb dps-t tolja, hanem aki fegyelmezetten teszi a dolgát. Többször láttam már, ahogy kib..sztak huntereket instából, mert folyton aoe lövöldöztek és kiszedték a cc-ből a mobokat, mondván, hogy de úgy nagyobb a dps-ük. Ugyanez mage-el, amikor nem várja meg, amíg a tank felépíti az aggrot, hanem rögtön az elején ellövi az összes cd-jét, hogy ő a tuti, mert lám mindenkit megelőz dpsben. Aztán pillázik, amikor a boss lefordul a tankról és agyonveri a healert.

            Az item level meg azért érdektelen, mert a vanilla itemek hasznossága teljesen random. Van olyan preraid-bis zöld öv, ami jobb statokat ad, mint egy epic, amihez rare drop a recept és 20 mooncloth kell hozzá (1 mooncloth = 48 óra cd).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Arról nem is beszélve ,hog yvan olyan boss fight ahol Hunterrel nem csinálsz semmit csak kitolgatsz egy bizonyos addot amti majd egyessével szépen felveszneka tankok és egymás után öli le a raid. szóval ott DPS-t nézni. Érdekes ,hogy a Shaman-t sehova nem írtad fel Pedig nagyon jól elvoltak a shaman baratok és pl PVP-ben egy Warrior egy Cement shaman úgy ölt meg ,hogy fullon volt a hpja aheal miatt. Szóval mikor a windfury oda proccol akkor már cska egy Earth sock és egy karakter.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Az elején írtam, hogy a lista csak alli karakterekre vonatkozik, vanillában meg nincs alli shaman. (Hordáról nem nyilatkozom, mert nem játszottam vanillában hordával.)

            A lockot beírtam a pve dps-ek közé, pvpben meg a lock - mint a legtöbb class (néhány kivételtől eltekintve) - a geartől függ.Értem alatta: rugóval átlag gearben is erős leszel pvp-ben, míg lock-al ugyanolyan gear mellett a rugó egy stunlock alatt lenyom.
            Tehát ha valaki direkt pvp-re indít karaktert, és csak a class designt vesszük figyelembe, akkor alacsony szinten a legjobb a rugó, hunter, druid, 60-on meg a rugo, mage, warrior.
            Ettől még a többiek is életképesek lehetnek, csak valamivel többet kell dolgozniuk érte.

            És mint mondtam, ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy a lista minden játékos esetén megáll, csak ez az általánosan kialakult előítélet a classokkal szemben.
            Azaz ha mondjuk AV premade-re jelentkezel, akkor ha lock-hoz nincs rendes geared, akkor elhajtanak akkor is, ha egyébként skillel simán kompenzálnád, mert az az általános nézet, hogy lockhoz kell a jó gear pvpben.
            Ehhez képest ha mage-el nem vagy full zöldben, akkor kb. szabad a pálya.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Egyedül a healer témakörben nem értek egyet a megállapításaiddal. Dwarf egyedül a Fear Ward miatt volt jó, ami Nefarianig nem kellett, utána sem sok helyen. Talán még a Stoneform jó volt náluk.

            Ezzel szemben a human mellett szólt a Human Spirit, ami egy extra Blessing of Wisdom volt kb. A gnome mellett pedig az Expansive Mind szólt, ami automatikusan nagyobb healt és gyakrabb critet jelentett ugyanolyan felszerelésben, de az Escape Artist is többször volt hasznos a harcok során, mint a Fear Ward és a Stoneform. Fear Ward persze ahol kellett, ott nagyon értékes volt, de azért a heti egy alkalomért nem érte meg a dwarf, ha a többi esetben pedig hátrányt jelentett.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • skaven

        mondjuk attol meg hogy a bankos karival elfutsz orgrimmarba, nem fogsz ket karival jatszani 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Pedig RP szervereken egész jól hangzik hogy egy 60as szintű tier 3 setben lévő karakter, üzleit ügyeit intézem :D:D:D.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Arra leszek kíváncsi hogy miután kiadták a teljes tartalmat, jönni fognak e balance patchek, vagy a nosztalgia minden szempontból előnyt élvez majd.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Whisper

      Erre Én i s és,hogy ez mindig vanilla marad vagy 2 év után kap egy BC-t? vagy hogyan?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        A bcnek szerintem úgy lenne értelme ha az is egy külön álló wow lenne, vagy ha úgy hoznák be a bc tartalmait hogy a max level továbbra is 60 de a tartalom bővül. Ezzel meglehet őrizni a régi mechanikákat(nincs dungeon finder mindig a helyszínre kell menni stb) Ezzel el lehetne menni akár LK kiegig is, úgy hogy csak a tartalom bővül de a szint igény nem. Utóbbira azért van szükség mert ha 80ra nő a szint igény akkor növelni kell az xpt a kisebb zónákba, viszont akkor az megint zavarni fogja a playereket, viszont ha a szint limit végig 60 akkor a maxos karakterek tennivalója megnő anélkül, hogy a szintezéssel kéne sok időt tölteni. Illetve akkor statok összenyomásával se kell vacakolni, mert azok nem nőnének olyan ütemben, illetve a gurabashi raptor és tigris drop ratejét sem kell 1%ra rakni azért hogy kompenzálják azt hogy a magasabb szint miatt könnyebb lett a raid. Illetve ezektől függetlenül pvp balance patch, pve class balance (minden class tudjon hasznos lenni)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Igazából amolyan "best of wow" fejlődés lenne a legjobb. Végig maradna a 60-as szint, az egész tbc-s kristályűrhajós baromságot ki lehetne hagyni (Illidan megmaradhatna halottnak), naxx után egyből jöhetne Northrend és Kara, nem lenne wotlk-s naxx és lovagi torna hülyeség. A játék vége a Lich King legyőzése lehetne, ezzel szépen lezárulna az Arthas szál, ami a Warcraft 3-ban kezdődött és vége a történetnek.
          Persze ilyen sosem lesz, mert rengeteg munkával járna, mindenkinek más a "best of" és anyagilag sem térülne meg.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Igen meg a loret se változtatnák meg, mondjuk olyat eltudnék képzelni hogy el lehetne menni a vanilla idejében lévő kultirasra és zandalarra, de azt akkor elkéne készíteni ugyanúgy, ami megint sok meló. Egyébként nekem draenei és Ilidanos bc vonallal sincs bajom, sőt pont ez miatt látok rá lehetőséget hogy esetlegesen egy jövőben játszodó RTS vagy RPG készülhetne, ami most már tényleg a warcraft in space lenne :). Persze ugyanúgy megőrizné a fantasy vonalat, csak az űrben játszódna kb mint a warhammer 40k a warhammerhez képest, bár ott ha jól tudom (csak az első warhammer 40k játékot játszottam végig)akkor a két játék lore szempontjából független egymástól. Azonban azt eltudnám képzelni hogy szépen lassan minden kieg tartalma kijönne, de a régi wow mechanikákkal, bár az a baj hogy akkor megint előjönne a nosztaliga vágy, az eredeti vanilla játszására, viszont ezt meglehetne oldani azzal hogy annyiféle classic van ahány kieg, csak kérdés anyagilag megéri e. Illetve akár annyi limit is lehetne hogy a classic karakterek mondjuk össze tartoznak, hogy ha bármelyik classicon szerveren indítanak karit akkor ugyanúgy 50 a max karakterek száma, előfizetésenként. Játékon belül pedig a realmek választása döntené el hogy melyik kieg, kb mint a tört szerverek esetén. A saját kedvenc egyébként az lenne ha lenne egy lore mod, (akár csak realmek formájába) ahol soloba le lehet tolni a sztorit, npc segítséggel. Persze emberi játékosokkal továbbra is lehetne menni, a jobb lootért, de lenne egy olyan verzió amikor a sztori elemeket lehet végig vinni, jutalom nélkül (az adott instába szóló quest jutalom itemeket leszámítva).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Privát szervereken úgy működik, hogy nagyjából az original vanilla ütemében adják hozzá a content patch-eket, azaz AV kb. egy évvel az indulás után jön és a legvégén naxx. Amikor a szerver többsége már farmolja naxx-ot, akkor indítanak egy friss szervert, a régit meghagyják azoknak, akik nem végeztek a raid tartalommal. Egy idő után a régi szerver teljesen elnéptelenedik és lekapcsolják.

            Azaz kb. 3 éves ciklusokban kezdődik az egész elölről.
            Ezt a ciklusosságot hosszabb távon mindenképpen be kell vezetni, mert nincs végtelen számú content.
            Viszont a különböző népszerű zónák és raidek "classic-osításával" ki lehetne tolni a hosszát így ha Kara, Lich King, stb. bekerülne, akkor csak 6-7 évente kellene teljes restartot indítani.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Kérdés. ha már minden össze van meg vissza, akkor a Vanilla serveren Nem tudom már most lementeni a Charater nevemet. vagy ha most van egy Karakter nevem akkor azt ,hogy tudnám rámenteni ,hog y megjelenéskor meg is csinálhassam? 8) Mert a vanilla óta létező karakteremet szeretném használni majd kiegben is

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Szerintem sehogy.
            Ha elindul a classic, akkor kiválasztod a neked tetsző realmot, létrehozod a karaktered és ha a név már foglalt, akkor így jártál.
            Ha a név fontosabb, akkor végigpróbálgatod a realmokat hátha az egyiken még nem foglalt, ha a szerver, akkor kénytelen leszel más névvel élni.
            A trükközést, hogy mondjuk "Alma" helyett "Ælma" nem ajánlom, mert folyton össze fognak keverni a másikkal.
            A vanillában ugyebár még vannak közösségek és nincs cross-realm, így számít, hogy a karakterednek egyedi neve legyen.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Persze ezért is ragaszkodtam volna ahhoz a névhez amikkel akkori tarsaimmal töltjük akikkel együtt fogok újra

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    Jelenleg kb. 20-30 ezer ember játszik napi rendszerességgel privát szervereken.
    Ha tartják magukat a vanilla szabályaihoz, akkor egy szerver max. populációja nem lehet több, mint 3000-3500 játékos. Ez régebben első sorban technikai limitációk miatt volt így, de ehhez igazították a játék mechanikáját is, azaz a mobok és quest itemek spawn idejét, a herb és mining node-ok számát és a realm gazdaságát (azaz mennyi pénz kerül a játékosokhoz és mennyit szivornyáznak el az ncp-k.).
    Tehát igencsak valószínű, hogy megmarad a realmonkénti 3.5K limit.
    Ebből már könnyű kikövetkeztetni, hogy ha csak a jelenlegi hardcore játékos réteg fog a classiccal játszani (a fontosabb privát szerverek le fognak állni, amikor a classic elindul), akkor is legalább 10 realmra kellene osztani őket. Ennél sokkal valószínűbb, hogy az induláskor a játékosszám akár milliós nagyságrendre is felugorhat, majd a kezdeti dömping elmúlásával (a vérpistikék rájönnek, hogy a vanilla nehéz és nem vág hozzád minden mob ingyen epicet) jelentősen visszaesik, de még így is esélyes, hogy a classic játékosbázis hosszabb távon is megmard a pár százezres szinten.
    Attól szvsz nem kell tartani, hogy a retailtól classicra váltana a többség. Sikeres classic esetén inkább azt tudnám elképzelni, hogy egyes játékmechanikák a játékosok nyomására visszakerülnének a retailbe is. Pl. a cc-k a normál instance-okba, elit questek nehézsége hogy garantáltan ne lehessen szólózni őket, a szakmák fontosságának és a pénz játékbeli értékének visszaállítása, nehezítés a gearelődésben, stb.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Az elites részt nem tudom hogy vissza lehetne e rakni, mert a vanilla idejében a játékosok karakterei inkább kalandorok voltak akik járták a világot, és besegítettek ahol kell, viszont azóta hősök lettek akik egymaguk olyan erősek mint egy egy lore alapján híresebb karakter (Jaina, Thrall stb) szóval ilyen tekintetbe néhány bosst solozni kéne tudni (pl Arthast, vagy Ilidant bár az ő idejükbe még átmeneti állapot volt az adventurer és a hero között), de a gyakorlatban a játék mechanika miatt ez nem lehetséges, mert a boss harc elemi része a játéknak. Igaz hogy akkor végül is csak mechanikailag az elit mobok is vissza jöhetnek. Azt mondjuk eltudnám képzelni, hogy úgy épülnének fel a bázisok hogy a szélén, az újoncok vannak akiket 1v10be lehetne solozni, de ahogy el kell jutni a bázis közepébe, akkor egyre nehezebb őket megölni még végül a bázis vezetője az 1v1ezhető de csak nehezen, és több lenne belőlük a bázison, hogy kelljen a csapat munka.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        A MoP-nál teljesen jól működött, hogy a különböző szigeteken minden mob elite volt, a rare-eket meg esélytelen volt szólózni. Így a max. szint elérése után sem lett dögunalom insta farmolás a játék, legalábbis amíg hozzá nem gearelődtél a szigeten lévő mobokhoz.
        Még a jelenlegi tartalommal is meg lehetett volna csinálni, hogy miután eléred a 120-at megnyílnak zónák, amiben minden mob brutál erős elite és csak csapatban lehet előrehaladni.
        Szvsz azért nem lépték meg, mert ha mondjuk a warfrontokon csak elitek lennének és szólóban egy lépést se tudnál megtenni, akkor tele lennének a fórumok sírással, hogy ez így túl nehéz és neki jár az ingyel epic.

        Ha a classic népszerűbb lesz a vártnál, akkor talán van rá esély, hogy mind a játékosbázis, mind a fejlesztők elfogadják, hogy egy MMO-ban teljesen rendben van, ha adott tartalomhoz csak közösségi játékkal lehet hozzáférni és ez alatt valódi közösségeket és nem random összerakott, valódi csapatmunkára képtelen tömeget kell érteni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Annak mondjuk nem örülnék ha retailen újra függeni kéne a többi playertől, classicnál jó, mert régen is az volt de örülök hogy változtattak rajta. Főleg a régi quest rendszert figyelembe véve, mert ott party kellett hogy megölhessenek egy mobot, ami önmagába nem lenne gond de max 5 fős volt ha nem konvertáltad raidé, ha viszont raidé convertáltad akkor nem számolta a killeket a questhez (bár ez lehet a tört szerverek hibája volt azt nem tudom, ha igen akkor nincs gond). Az mondjuk igaz hogy retailen az új quest rendszerrel már ez nem jelent gondot, mert ott ha beleütsz a mobba akkor megkapod a killt meg a personal lootot is

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Retail verzióban sem számolja a raidben elért killt olyan questnél, ami nem raidben teljesíthető quest. Ilyenekbe könnyen bele lehetett szaladni például a győztes warfront utáni questek során. Mondjuk lehet, hogy az elmúlt 1-2 hónapban már nem így működött a rendszer...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            A raidet nem teszteltem még retailen, hanem arra gondolok hogy ha questelsz és egy frakciód beli üti meg a mobot akkor is megadja a killt akkor is ha nem vagytok partyba, a word bossok esetén azt hiszem akkor is ha az ellenséges frakció üti meg (legalább is pve on modba) utóbbi ellen pedig lehet indítani több fős csapatot (a quest hubnál)is amit nem tudom hogy raid nélkül hogy mert voltam már egy 15+ fős wordboss ölésen. Nyílván a nehézség nem követelte meg de ennyien jelentkeztek be a quest hubnál a bossra.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Pont attól lesz jó a játék, ha az emberek függenek egymástól.
            Ha emberek közötti együttműködéséről beszélünk, akkor különbséget kell tenni tömeg és közösség között.
            A tömeg az a kényelmetlenség, amit mondjuk egy BKV járaton tapasztalsz ha kicsi a busz és sok az utas.
            Ha viszont egy osztálykirándulás beszorul egy kis buszba, akkor ugyanannyi ember jól szórakozik, mert nem tömegben, hanem közösségben utaznak.
            A kettő között ugye az a különbség, hogy a közösségben van az emberek között személyes kapcsolat.

            Na most egy MMO-ban csak úgy alakul ki - akár átmenetileg is - személyes kapcsolat az emberek között, ha egymásra vannak utalva.
            Pl. mert nehéz a feladat és jól jön, ha valaki segít.
            Az nem egymásra utaltság, ha a rendszer bedob LFR-ben 25 ember közé, aztán három gombot nyomogatva végigrohantok a gyp tartalmon és mindenki megy a dolgára, legfeljebb a kulturáltabbja dob egy "thx"-et a végén.
            Azért nem, mert ha az első bandával nem megy, majd úgyis összerak másokkal és így tovább.
            Ha a buszon sokan vannak, legfeljebb vársz egy másikat.
            Ezért nem szabad a játékosok interakcióját automatizálni, met közösség helyett tömegben fognak játszani.

            Ha Gipsz Jakab beleszalad egy leverhetetlen mobba, akkor az első dolga lesz, hogy a közelben kolbászoló többieket behívja groupba. Nem azért, mert Gipsz Jakab olyan szociális lenne, hanem mert ez az egyetlen módja, hogy megoldja a feladatot.
            Ha a rendszer ad neki egy gombot, amivel automatikusan összállítja a groupot a számára, akkor azt fogja nyomogatni akkor is, ha százával rohangásznak körülötte.

            Na most mondhatnád, hogy de ez már nem az a wow, ami régen volt, hogy most már az emberek elszoktak a közösségi játéktól.
            Csakhogy ez játékmechanika és nem játékosbázis kérdése.
            A MoP-ot hoztam fel példának, mert az már nagyon nem vanilla időszak ugye, mégis a Timeless Isle időszak simán visszahozta a közösségi játékot, mert az embereknek nem volt más lehetőségük. És működött. Nem sokáig persze, mert a kieg vége volt, ráadásul amint felgearelődött az ember az elitek nagy részét már szólózni is tudta, de egy adott ideig működött.

            Persze a gond a közösségi játékkal az, hogy ha csökken a játékosbázis, akkor nehezedik, majd egy idő után lehetetlenné válik a tartalom.
            Azaz az MMO népszerűsége kihatással van a játékélményre: ha csökken a népszerűség, akkor romlik a játékélmény, amitől tovább csökken a népszerűség és zuhanóspirálba kerül a játék.
            A blizzard ezért vezette ki lassan de biztosan az összes közösségi élményt a wowból: így a fogyatkozó játékosbázis mellett is fenntartható valamiféle elfogadható játékélmény.
            Igaz, hogy így az osztálykirándulásból bkv-zás lett, de legalább elmondhatják, hogy nem haldoklik a wow.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Alapjáraton egyet értek azzal amit mondasz. Azonban ez akkor igaz ha a közönség minden tagja, a társaság miatt játszik, és az miatt kezd bele egy mmoba, illetve őszinték a megnyilvánulásai. Az a baj az egymásra kényszerített egymásra utaltsággal, hogy olyan embereket is kényszerít a csapat munkára akik nem csapat játékosok, viszont érdekből kénytelenek másokat behívni, az ilyen esetekben a beszélgetés is eröltetett, és semmi értelme. Kíváncsi leszek a szociális életre a classic alatt, mert alapjáraton közvetlen személyiségem van irl és online világban is. Azonban nekem az a véleményem hogy egy játék akkor igazán jó játék ha egyedül is lehet élvezni. Már pedig nekem a wow ilyen, hogy szeretem játszani a sztorit. Persze szívesen beszélgetek másoknak, azonban ez főleg attól függ hogy mennyi időm van épp játszani vagy mit akarok csinálni az adott játékban. pl ha mondjuk szintezni szeretnék wowban, miközbe csak 1 órám van játszani, akkor zavaró lehet ha beinvelnek egy bossra ami nekem csak 2 quest múlva lesz elérhető. Persze szívesen segítek amúgy, mert alapból segítő kész vagyok és a segítséget vissza tudom kapni, volt olyan hogy stvbe, megölt egy hordás mert azt hitte hogy párduc vok(tört szerveren és vip volt szóval rám tudott írni), mert cica formában voltam egy bokor mögött stealthbe, és a környéken voltak pont a szintén stealthes black pantherek. Cserébe viszont segített megölni az elit raptort(raptoros quest chaing vége) meg azt hiszem elit tigrist(minden beastes quest chain vége a fekete fehér stv közepén egy dombon). Illetve ami igazán zavaró az az 5ös party limit amit korábban is írtam, mert így előfordul hogy akár 7en is lennének a bossra, de csak 5 fős party a másikaknak várnia kell a z elit éledésére, és ha ez mellé még jönnek a másik frakcióból akkor aztán órákat lehet(túlzással :D) eltölteni egyetlen mobra várva, ha meg akkor lépsz be mikor kevesen játszanak, pont azért hogy végre teljesíteni tudd akkor meg nem tudod mert egyedül nem tudod megölni. Egyébként azt hozzá kellett tenni hogy nekem általában szerencsém volt mindig mászkáltak elegen hozzá hogy meglegyünk legalább 3an a bossra akkor is ha a population épp low volt. Az mondjuk igaz hogy az üres járat közbe lehet beszélgetni is ha ráér az ember. Nálam is volt sokszor hogy maxos karakterrel herbalism vagy leatherworking közbe, beírtam general chatre hogy ha valakinek kellenek az elitek szóljanak és segítek leverni. Az viszont tény hogy tök jó mikor egy adott zónába legalább 10 szintig kell maradni, és közbe dumálni másokkal, viszont olyankor meg ha tovább kell állni akkor lehet előről kezdeni másik zónába :D. Szerintem a sztori kijátszást és a social funkciókat külön lehetne bontani, hogy egyik se legyen kötelező de mindegyikre lehetőség legyen. pl random drop helyett, fix jutalom, fix alatt a kiszámíthatót értem pl hogy 10 instánként biztos esik legalább 1 olyan item ami a saját karakter saját classanak való, ami most már retailen kb stimmel is. Illetve lehetne emelni a bossok nehézségén, taktikai szinten, az instákban és raidekben is. Taktikai alatt azt értem hogy nemcsak a hpjuk meg a sebzésük több hanem sűrűbben használnak képességeket, vagy esetleg más képességeket és az alap nehézségekhez képest. A kinti világban pedig xpvel jutalmazni a partyt. Fejlődés szempontjából logikus hogy ha valakik együtt questelnek akko gyorsabban haladnak ezért osztozniuk kell a looton. Azonban az xp lehetne kivétel, a legtöbb multis játékban (azon belül is főlega blizzard játékokat mondom)premade partyt jutalmazzák, hogy ösztönözzék a játékosokat a csapat játékra. Szerintem ez wownál is bevállhatna, mert így mégse vannak kényszerítve az emberek, de van okuk rá hogy csoportosan akarjanak játszani. Minnél többen lennének a csapatba annál több lenne az xp. Vagy akár lehetne az értékesebb jutalmak esésnek a növelése is. Mindent meglehet oldani pozitív motivációval az eröltetés helyett :). Főleg retailen lehetne ezzel újra vissza hozni a közösséget szerintem. Classicnál meg az is elég ha miután minden tartalom kijött, a régi wow mechanikákkal akkor utána, megnövelik a default party méretét, vagy bekacsolják a quest számlálót a raidhez is. Persze ha nem az se gond mert az amúgy is akkor fogom játszani mikor viszonylag több időm van.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Ki miért játszik:

            Eleinte a vanillában sem a közösség miatt játszottak az emberek, hanem fordítva: a játék rákényszerítette őket, hogy közösségben játszanak, aztán egy idő után már nem a játék, hanem a társaság miatt léptek be.
            Ez - mint feljebb már mondtam - nem játékosbázis, hanem játékmechanika kérdése. Aki szociálisan teljesen kakukk, az egy idő után kihullik. Voltak ilyenek is anno a vanilla időkben, akkora balfasz volt a gyerek, hogy mindenki reflexből ignorálta (az első szava mindenkihez az volt, hogy mekkora egy fkin asshole, shit dps, idiot, stb.), aztán el is tűnt a szerverről, mert a végén már az 5fős instákat se tudta csinálni.
            Amúgy az egész szocializálódásra "kényszerítést" nem úgy kell elképzelni, hogy mindent muszáj csapatban csinálni. Egyszerűen csak a többiekkel összefogva könnyebb. Vanillában is simán eljutsz 60-ig szólóban gond nélkül, ez csak rajtad múlik. Annyi a különbség, hogy lassabban jutsz el instákba, ha nem vagy guildben, vagy nincs senki a friend listádon.

            Erőltetett beszélgetés:

            A privát vanilla szervereken is úgy megy, hogy ha nem akarsz, nem beszélgetsz. Egy hello az elején, köszi az invet, aztán csak akkor használod a chatet, ha taktikai kérdésed van. A végén meg egy köszönöm, esetleg egy dícséret a tanknak vagy a healernek, ha jól ment a run. Nem vár el senki jópofizást.

            Szólózás:

            Általában én is szólóban szeretek játszani, elolvasni a questeket, google nélkül, magamtól megtalálni a mobokat, stb. Ha valaki a környéken kolbászol és behív groupba, akkor segítek neki és ha nincs kedvem tovább questelni vele, akkor búcsút intek.
            Az elite questek meg kb. úgy működnek, mint az insták: ott van a LFG csatorna, ha embereket keresnek jelentkezel, ha nem, akkor Te indítasz csapatot. Ha megfelelő a szerver populáció, akkor nem tart sokáig.
            A lényeg, hogy a feladat része, hogy találj segítséget, nem rakja a feneked alá a teamet a rendszer.
            És ez minőségi különbség, mert így a csapatban elvégzett feladat pont a csapat megszervezése miatt ugyanolyan sikerélményt nyújt, mintha szólóban csináltad volna.
            Retailen ha le akarsz verni egy world bosst, akkor kb. tök mindegy, hogy szólóban csináltad-e vagy csapatban, mert megnyomsz egy gombot, átdob egy másik shardba, ahol már kb. 10%-on áll, belelőssz kettőt és jöhet a loot. Ennyi erővel felesleges world bossokat rakni a játékba, legyen csak egy szép nagy mob amit 2shootlsz, mert kb. ugyanannyi erőfeszítés.

            Alacsony populáció:

            Igen, ez valós probléma lehet. A legtöbbször azért fekszenek be a privát szerverek, mert ha nem alakul ki rendes játékosbázis, akkor nagyon nyögvenyelősen lehet csak haladni.
            Vanillában még így is van pár hely, ami a rossz design miatt komoly kihívás egyes classoknak.
            Ilyen pl. SM Library lvl35-ön. Mivel csak caster lootot dob, az viszont kötelező szinte minden casternek, nagyon nehéz tankot találni, és szinte mindig négy ember rollol ugyanarra az itemre. Vanillában ráadásul 70% eséllyel a bossok ratyi zöldeket dobnak, azaz kb. 7.5% esélyed van megszerezni a cuccot. Ha nagyon balszerencsés vagy, akkor 15-ször kell végigcsinálni az instát, mire összejön. Így a castereknek vanillában a 35-40 közötti időszak nagyjából az SM groupok keresgélésével telik.
            Tehát igen, az alacsony populáció szívás tud lenni.
            Ugyanakkor ha a classic nagyjából tartja a 3K/realm körüli játékosszámot, akkor nincs gond, akkor már akad minden szintű játékosból elég.

            Magas populáció:

            Ez is problémás tud lenni, de nem vészes. Az elit mobokért sorban kell állni, így néha ácsorog a csapat respawnra várva és kb. ennyi. Ha meg valami hülyegyerek megpróbálja elninjázni a mobot azt remélvén, hogy a várakozók majd leölik neki, akkor hagyni kell, hogy rákerüljön az aggro, pillanatok alatt összecsukja és a mob resetel.
            Ami a quest itemeket és az átlag mobokat illeti, ezt már rég megoldották privát szervereken is: a spawn idő a zóna populációtól függ, így nem nagyon kell várnia senkinek. Inkább az szokott gondot okozni, hogy kipucolnak előtted egy barlangot, Te gyanútlanul leballagsz a végéig, kivárod, amíg a questmob megjelenik, mire az összes egyszerre spawnol a fejedre.
            Extrém magas populációnál (10K körül) már komolyabb problémák is vannak, pl. felhigul a gazdaság és mivel az emberek könnyebben találnak csapatot, nem olyan kitartóak. Normál pop szeveren több wipe után se bomlik fel a csapat, csak ha egyértelmű, hogy esélyelen a harc. 10K-nál már az első wipe után kilépnek és keresnek mást. Ezért fontos, hogy a blizz 3.5K környékén maximalizálja a populációt.

            XP-vel motíválás:

            El kell felejteni azt a retail logikát, hogy az embereket valamiféle jutalommal kell motíválni, hogy bizonyos dolgokat megtegyenek. Ez csak pótcselekvésre készteti őket, nem igazi játékra.
            Elég csak megnézni a BG-ket. Alli-val BG-zni - lássuk be - szar. Ezért az allisok nem BGznek, így bevezették, hogy magáért a részvételért is járt jutalom. Erre a BG-k teli lettek botokkal.
            Aztán megváltoztatták a jutalom rendszert és csak a nyerésér jár érdemi jutalom. Erre megint eltűntek az alli játékosok a BG-kből. Reménytelen.
            Egy játék lényege, hogy az ember azért csinálja, mert élvezi. Nem megkerülni akarja a nehézségeket, hanem leküzdeni. Ha a játék nem állít feladatok elé, akkor az nem játék, hanem pótcselekvés. Ugyanígy, ha a játék nem ad valódi esélyt a sikerre, akkor az frusztrálóvá válik és az ember egy idő után otthagyja.
            Ezen semmilyen jutalomrendszer nem segít, mert egy játékban a sikerélmény a jutalom és nem valamiféle könnyítés vagy virtuális tárgy.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            A bottal játszók száma nem fog változni, csak max a játék más területén fogják használni, de a többieknek akik játszanak tényleg jól jön. Egyébként nem ragaszkodom hozzá hogy benne legyen, csak szerintem ez is egy módszer arra hogy az emberek csapatba akarjanak lenni. Azok pedig akik eleve csapatban akarnak játszani még segít is mert a csapatos siker élmény akkor is megvan, ha a csapat plusz xpt kap. Minden előnyét tudják élvezni annak amit leírtál, és pluszba kapnak még egy kis xpt is, ez mellett pedig megnő az esélye annak hogy mások is motiváltabbak lesznek a csapatjátékra. Az igaz hogy ezzel jöhetnek azok is akik csak érdekből jönnek, de ez alap csapat invelésnél is előfordulhat. Persze mivel ez classic először úgy kell kijönnie ahogy volt, azonban a későbbiekben lehet úgy tovább fejleszteni hogy az ne menjen a régi játékmenet rovására, és szerintem a party létszám növelés, vagy a csapat bonus xp ilyen lehetőségek :). Nekem persze az is jó ha marad a régi rendszer(bár a mount gyűjtögetés jó lenne, de legfeljebb majd megszerzem a ritkákat pl gurabashi raptor és tigris) mert mostmár nem kell sietni egy karakter felhúzásával mert nem jön új kieg ami tartalmakat tud kivenni, hacsak nem döntenek úgy hogy rotálják a kiegészítőket mint a tört szerverek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Akkor jó egy játék ha egyedül is lehet élvezni? Minek játszol MMO-val ha single player élményt akarsz?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Mert érdekel a játékmenet és vagy a világa, egyébként eddig két mmo az ami letudott kötni a wow és a dc universe online, de utóbbival se játszottam már nagyon régen. Az formolás sose jött be, meg a lassan fejlődés egy olyan univerzumban ami nem köt le, viszont a warcraft világát szeretem, és ezért játszok vele :).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Barnabás Németh

    ez engem is érdekelne

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Azok amúgy direktbe voltak azok, vagy csak egyszerűen minden magyar oda ment? Mert ha utóbbi akkor a playereken múlik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Nem volt direkt magyar szerver, azaz a játékosokon múlik, hogy ki hova megy.
      Amíg el nem indul a classic és az emberek nem spamelik a fórumokat, hogy gyertek x szerverre, addig nem nagyon lehet válaszolni a kérdésre.
      Esetleg ha már bejelentik az EU realmok neveit, de még nem indul a játék meg lehet állapodni magyar szerverekben, mondjuk egy pvp és egy pve, de ez sem olyan egyszerű, mert még nem tudjuk, hogy a kezdeti roham után melyik realmok fognak elnéptelenedni.
      Ráadásul mivel nem lehet majd alli és horda karaktert is létrehozni ugyanazon a realmon és rendszerint a frakcióbalansz gyorsan felborul, valójában 4 magyar szerverre kell számítani a végén: pve horda, pve alli, pvp horda, pvp alli.
      Esetleg ha a blizz bevezeti classicnál is a community-ket, mint játékon belüli kommunikációs formát, akkor valamivel könnyebben lehet majd összeterelni a magyar játékosokat, de még erről sem tudunk semmit.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        köszi :). Amúgy kiemelték hogy pvp szerveren nem lehet különböző frakciójú karid, de akkor elvileg akkor pven viszont igen? Úgy tudom hogy elvileg régen pven se lehetett, viszont jó lenne ha itt cserélnék, mert pven nem tudsz vissza élni vele :). Day 1 terveztem játszani vele, de lehet megvárom amíg beállnak a frakció balanceok.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          De Normal és RP szerveren lehetett régen is hordás és allis karid is!

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Na zsír ennek örülök :). Köszi a választ :).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whisper

    Amúgy a System fejlesztések benne lesznek ? mármint,hogy multithreaading meg directx 12? animació stb?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Tudtommal a classic is a retal klienst használja, csak a tartalom és a játékmechanika lesz különböző.
      Nekem jobban tetszene az eredeti kliens az eredeti grafikával, de érthető a blizzard döntése, mert így nem kell kukázni a már meglévő fejlesztéseket, mint a chat rendszer, irl friend list és hasonlók.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Magie007

    Sziasztok!

    Ha már ti sem bírtok várni, létrehoztam egy Discordot a közelgő WoW Classichoz.
    Szeretnénk minnél több magyar játékost, guildeket összegyűjteni és ráhangolódni a hamarosan érkező nyitásra.

    Magyar WoW Classic Közösség Discord: https://discord.gg/C9jkzVG

    Várunk mindenkit szeretettel!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Whisper

      nekem akkor sem látja sajnos

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑