World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WOW-CLASSIC classic_0821

Készült 2019. augusztus 21. | írta Attila

75

WoW Classic infó dömping

A tegnap esti Reddites szeánszon az alábbi érdekesebb infók kerültek terítékre a jövő héten érkező WoW Classic-kal kapcsolatban.

  • Szükség esetén további realmeket fognak nyítni és lesz character transfer is, ha már magasabb szintűek lesznek a karakterek.
  • Folyamatosan monitorozzák a játékosok aktivitását és mennyiségét, ezért van viszonylag kevés realm. A cél az, hogy ne legyenek alacsony populációjú realmek.
  • Karakter transzfer lesz, de más fizetős szolgáltatás nem.
  • Burning Crusade lesz csak akkor lesz, ha megfelelő mértékű érdeklődés lesz a Classicra. (A szükséges mértéket a Blizzard pénzügyesei határozzák meg. 😛 )
  • Átmeneti felfüggesztés, de akár ban is járhat a gold vásárlásáért és persze eladásáért is.
  • Jövő hét kedden nyitnak a realm fórumok.
  • Hoppá!! Ha lesz Classic Burning Crusade vagy Wrath of the Lich King, egyáltalán nem biztos, hogy a Classic játékosok által utált feature-öket (LFG pld.) tartalmazni fogják.
It’s less clear what our direction should be with BC and WotLK. As you point out, it is likely that some features of these expansions will not be universally embraced by the Classic community. We’ll be following player progression and sentiment to help guide us in our next steps.
  • A WoW Classic sokkal ügyesebben fogja szűrni a cheatereket.
  • A legzsúfoltabb realmekre akár több órát is eltarthat majd a bejutás.
  • Phase 5-ben jönnek majd csak a relic itemek és a szép emlékű tier 0.5-ös setek.
  • Arra számítanak, hogy az AQ kapunyitáshoz szükséges materialokat a guildek már jó előre ki fogják farmolni, de változtatni nem fognak az eveten.
  • Nem lesz se a DirectX 12, se a többszálos procik támogatása a Classic kliensben, mivel jóval jóval egyszerűbb a grafika és a világ is, mint a retailben, ráadásul így alacsonyabban lehet tartani a gépigényt.
  • Kazzak rövid pórázon lesz, így nem lehet elkite-olni Stormwindig, de más world bossok esetében megengedőbb a játék.
  • Néhány szó a Layeringről.
    • Az a cél, hogy Phase 2-ben már csak egy layer legyen, de az se baj, ha ezt korábban is sikerül elérni.
    • Sokan és sok helyen panaszkodtak arra (többek közt itt is 😉 ), hogy a bétában üresen kongtak a nagyvárosok. Ez csupán a túl sok bekapcsolva hagyott layer miatt volt. Live-on már másképp lesz.
    • Sharding nem lesz.
    • Layert csak akkor válthat a játékos, ha behívják egy csapatba, és a váltás nem történik meg azonnal. Csata közben vagy lootolás előtt például nem lesz váltás.
    • A world PVP elől se lesz könnyű elbújni. Egy-egy csörte után hosszabb lesz a váltás a layerek közt invite után.
Tetszik(11)Nem tetszik(0)


  • Jazoo

    Nagyon remélem, hogy mikor Naxxramas 1.0-hoz érünk, legalább fél évig, de inkább tovább nem jön a BC. Ideálisan kellene elosztani a tervezett játékidőt a Pre raid, MC, BWL, ZG, AQ, Naxx évvadok között. Nem is lenne ideális 2-3 éven belül gondolkodni a BC kieg indításán.

    Vajon ez a classic abszolút az eredeti állapotot próbálja rekonstruálni (a talentfa változások és bugjavítások kivételével) vagy gondolkodnak abban, hogy nem kellene minden hibás, nem fair dolgot újra kreálni. Esetleg gondolkodnak-e abban, hogy csak a fun miatt mondjuk minden class kaphatna class quest láncot, nem csak a hunterek, papok. Nem hiszem, hogy sok munka lenne és tiltakoznának a tömegek ellene. Az ortodox pártiak max egyszerűen nem csinálnák meg azokat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Vordengo

      A legnagyobb baromság amit el tudok képzelni a Classic-al kapcsolatban, hogy ráhúzzák a BC-t. Már nem azért, de akik eddig a Classic-ért sírtak, azok mi a frászért akarnának BC-ni? 😀 Pont ez a sírás lényege, hogy ők vanillázni akarnak.
      Itt az lesz a megoldás, hogy a BC is kap külön szervereket és majd külön fog futni a lvl 60 content és a lvl 70 content, máskülönben jönnek vérző szájjal és szemekkel, hogy hova képzelnek ezek.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • kommerszkörte

        Szerintem az emberek nagy resze nem fog a bc miatt sirni. A vanilla es a bc meg kb egy szint, csak a bc-ben mar valamivel jobb a kasztok kozti balance, igy pl lehetsz balance druid (lol). A repuk is logikusabbak lettek. De azt olvastam en is valahol, hogy a classic szerverek megmaradnak, es aki akar transferel bc-re.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Jazoo

          Anno sok sok kiegen keresztül végig druida volt a main karim és most is az lesz, de elfogadtam, hogy a classicban csak a resto lesz életképes most is várhatóan. Inkább indítok altokat, ahelyett hogy belekezdjek egy újabb Moonkin keresztesháborúba lootokért való veszekedésbe.

          Régen volt...vajon a vanillában már megjelent a dual talent? Lesz most dual talent?

          Iletve remélem sűrűbben felbukkannak majd a emerald sárkányok és Azuregus, Kazzak is. Az csak nem beleszólás a classic feelingbe, hogy lekéstél az outdoor bossról ha már másik raid megölte azon a héten.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • kommerszkörte

            En is szivesen latnek par funkciot a classicban a kiegekbol. Nem hinnem, hogy annyira ordogtol valo lenne mint amennyire nehany ember erre ragorcsol.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • GoldenBoy

            Ja. Pld. class balance-t. Az végig ocsmányszar volt Classicban. Szerencsére én kifogtam a fasza karikat régebben, de szar volt raiden a te dpsed felét kitoló classnak átadni a lootot amit nagyon szerettél volna.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • GoldenBoy

            Introduced in patch 3.1.0 - dual talent specialization

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Jazoo

        A classic szerintem nem szigorúan csak a vanilla wowot jelenti, hanem egy amolyan restartot, nosztalgiázást, amihez hozzá tartozik valamilyen fomában az, hogy jön majd idővel a BC, a WotLK is. Persze nem rohamtempóban, mert az egész nem powerlevelingről, meg raid versenyekről szól, hanem lazulásról, régi klánok klántársak összehozásáról, casual szórakozásról. Ezért mondjuk nem bánnám, ha pl. flex raidlétszám és pár új dolog bekerülne a classicba is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Vordengo

          Az ilyen kommentekkel vigyázz, engem múltkor egy ilyenért úgy elküldtek melegebb éghajlatra, hogy azóta se merek megemlíteni bármiféle QoL dolgot, mert az eretnekség.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Mi az a QoL?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Vordengo

            Quality of Life

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • GoldenBoy

            A QoL jó, a flex raidszámnak már vannak mindenféle Classic filozófiát és életérzést torzító hatása. Pld. pápá nagy guildek. Helló, pici törpeguildek. Stb.

            Személy szerint az enforced Personal Loot raiden a világ legjobb találmánya. Nincs több DKP-baszakodás. Nincs több irigykedés, sírás, stb. Ha kétszer mész be két hét alatt segíteni a raidnek, akkor is vihetsz lootot.
            De több ismerősöm abbahagyta a játékot miatta.

            Vagy ott van az, hogy az 5fős dungeon közben minden lootot utánad küldött a postás. Világszínvonalú tankként ez a legcsodálatosabb mennyei áldás volt. De ment a rinya, hogy nem kell a mailbox spam, és kivették pár hét múlva. 🙁

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Adam Bond

          Legtobben a kihivas hianya miatt nem szeretik a nem classic, mostani WoWot. Ezt ilyen casual meg flex hogyan adjunk ingyen epicet minden afk hosnek dolgok nem fogjak jobba tenni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Ennek a "nincs kihívás a mostani WoW-ban" szövegnek már rég lejárt a szavatossága. Van kihívás a WoW-ban, csak kényelmes nem észrevenni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Kihívást mindig lehet találni. A kérdés az, hogy ésszerű a kihívás, vagy csak pótcselekvés.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Mi a kihívás és a mi a pótcselekvés?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Ésszerű kihívás az, aminek a teljesítésével a belefektetett időnél sokkal tovább tartó, a játékban haladást segítő előnyt szerezhetsz.
            Ilyen volt például vanillában a raid előtti crafted epicek legyártása, amik aztán különböző mértékben, de akár BWL végéig is erősek maradtak.
            Szintén ésszerű kihívás volt akkor egy recept kifarmolása/kirepuzása, mert utána hónapokig nagyon erős pluszt jelentettek, de némelyik a vanilla végéig is ritkaságszámba ment, és a szerveren név szerint tudták kinek van meg.

            Pótcselekvésnek pedig az olyan kihívások számítanak, amik a játékban haladást nem segítik, csak a játékidőt viszik.
            Például a még értelmesebbek közül a pet-battle, hátasok/petek/acsi-pontok számában versengés, legmagasabb időben teljesített M+.
            Plusz ott vannak az abszolút értelmetlen pótcselekvések is, mint hogy sikerül-e egy raidet teljesíteni csak azonos típusú karakterekkel, sikerül-e szólózni egy instát/raidet, maximális szintre fejleszteni mindkét oldalon minden elérhető faj-nem-karakterosztály kombót, különböző nyomvonalú lvl 1-es gnómfutások, vagy például a sok micro-holiday.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • GoldenBoy

            Ja. Classic boss fightjai kifejezetten fogyatékos kompatibilisek.
            A legtöbb spec classmechanikája is 80 IQra van írva.

            Classicban a "kihívás" abból jött, hogy 40 embert kellett koordinálni, hosszú loot progression volt (nem mehettél lvl60 ding utáni napon egyből BWLbe vagy AQ20ba, hanem végig kellett darálni előző tiereket), és sok volt a random kibaszás faktor, meg a gearcheck.

            Retail mythic boss fightjai sokkal komplexebbek és érdekesebbek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Az újkori fightok azért "komplexek" mert hatszázezer spellel, phaseváltással, helyezkedéssel, addal meg anyámkinjával van telepakolva. Míg régen jóval kevesebb képesség volt de azok SOKKAL kevésbé voltak hibatűrőek ahogyan maguk az alapmechanikák is. Lásd: dispell cd-t kap akár leszedtél valamit, akár nem, mana management brutálisan nehezebb a mostanihoz képest, a bossok parryje attack speedet adott a bossnak (->tankhalál), threat, stb. Én legalábbis biztosan sokkal jobban élveztem mint egy 3 fázisos harc során a 600 különböző add képességét is átolvasni/megtanulni. Most az a kihivás hogy a rotádra/proccjaidra figyelj, régen meg az hogy minden lépésédre... 🙂 De egy pár hónap és meglátjuk mennyire low iq leraidelni bármit is!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Azon felül, amit evoken írt a healelés is sokkal nagyobb odafigyelést igényelt, mert akkor még nem vette át a játékostól a program a döntési helyzeteket. Most rengeteg spell és trinket effect automatikusan az alacsony hp-s karakterekre hat, így csak spammelni kell a képességet, és majd a processzor intelligensen elosztja a gyógyító hatásokat az igények függvényében.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Azért 6 évig nem farmolhatod Naxxot folyamatosan. Egy jó darabig nem fog kelleni semmihez hozzányúlni, de évek múlva valami új fog kelleni, vagy bővíteni a 60-as kontentet vagy TBC vagy valami egészen új mondjuk egy TBC 2.0

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • olasz

          Engem is lehurrogtak a jelen lévő úriemberek de ki a fenét érdekel ? Én örülnék ha az egyik sok évvel ezelőtt fs által kiadott post alapján : ami szerint a blizz tbc es vanilla idején engeteg ki nem adott raidet es temerdek raidbosst valami 200+ bosst krealtak amik azota se kerultek sehova. En orulnek ha folytatodna uj contentekkel a vanilla es a tbc. Pl nagrabdba terveztek 2 dungeont es 1 raidet is.magtheridon ele is terveztek 3-4 bosst gruul lairhoz johetne par noname warlord boss. Lenne ott content meg boven. Tortenetszalak szerint is. Skettisbe is lehetne raid. Regen oda is megterveztek 1 raidet.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Jerome

            Igen, ez lenne szerintem is az egyetlen érdemleges folytatás. Alternatív történetvonalon elindítani a játékot.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Adam Bond

            Nehogy azt hidd hogy valos fejleszteseket komoly penzt raknak majd ebbe a projektbe. a lenyeg az alacsony befektetessel nagy profitot krealni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • olasz

            Nem erted mirol beszelunk. Eddig a retailesek rinyaltak hurrogtak ( tisztelet a kivetelnek) hogy jajj a sok hulye vanillat akar eletkeptelen hulyek vagytok ki csinalna ilyen szart felejtsd el..... ok most szepen csendben vannak. Nem is baj. De amire celoztunk itt tobben az az hogy amiket mar anno megterveztek dungeonokat bossokat raideket( elvarratlan vagy csak nagy vonalakban megirt torteneteket) most lenne lehetoseg megvalositani befejezni boviteni. Es ha mar lesz vanilla es tbc az egyszeru player aki a jatek es lore szereto ezeket miert ne kaphatna meg ha mar eddig eljutottunk ?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Illetve alternatív játékot...

            vagy inkább a mostani wow az alternatív?

            A WoW nekem egy mmoprg-nek indult. Egy second life...
            A mostani WoW annyira solo game és a nehézségi szint is úgy van belőve hogy
            LFR, normal (idle game)
            -> heroic (intented difficulty, but really easy to overgear)
            -> ->->->->-> Mythic (cuttng edge skill, de grindolással és timegapekkel overgearelhető)

            Heroic raidre bekerülni azért nehéz mert a kedves kommúna olyan ilvl-t vár el tőled ami már mythic farmra kell (440 ilvl min egy hc raidre ami persze 430-as geart dob)
            Ellenben egy hc bossra 15k dps is elég h trivializálni kelljen a fightot, mythicra meg 35k a beugró... És olyan játékos aki 28ezret csinál annak baromira unalmas a hc, ellenben csak kotrod a netet hogy mégis mit csinálsz rosszul h nem tudod a maradék 7k-t kisajtolni a karakteredből.

            Az open world kvázi annyira izgalmas mintha felmennék kongára megnézni a napi millió+1 incremental játékot.
            Anno HeelvsBabyface jól megfogalmazta egy videoban:
            https://www.youtube.com/watch?v=u-YbmcLXIyI

            A világ ÜRES, színes, jól kinéző, gazdagnak mutató, de ÉRTELMETLEN ÉS ÜRES!
            Nem kimész kalandozni, hanem egy map pointra száguldasz, oneshotolod a helyi wq-t tízmilliomodjára is aminek SEMMI következménye nincs. Azt leszámítva ha nem csinálod akkor "kimaradsz a játékból"... de ugyebár azt is megteheted, mert mindent content egy soft reset.

            Már elvesztettem az érdeklődésem mechagonnal és nem is érdekel a flying unlockolása.
            Blizz nem kiegészíti a játékot, hanem újraszínezi azt. Az előző raidek ebből a kiegből ugyanannyira halottak mint bármely classic insta.

            Zéró gazdaság, zéró összjáték... mmo cím alatt egy solo game opcionális challanging contenttel...
            Kb mintha starcraft story mode-ból azt mondanád h irány ranked mert platinumnál kezdődik a game...De persze azt is archon mode mert barátokkal játszani a fun.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            "Már elvesztettem az érdeklődésem mechagonnal és nem is érdekel a flying unlockolása." Érdekes de én is most jutottam el erre a pontra pedig eddig minden kiegészitöt végigtoltam. Egy honapja feltöltöttem az accomat fél év után de kb 3 hétig birtam. Pedig amugy tetszik nazjatar és mechagon is, a sztori is érdekes volt de valamiért mégis dögunalommá vált játszani vele.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Whisper

        Mert akárkivel beszélek akik Classicoznak azok kb LK végéig szeretik a játékot!!

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          LKban már böven megindult a szivárgás söt, van nem kevés classicos aki a BC-t sem szerette már. Ezért azt gondolom hogy jo lenne ha külön servereket kapnának az egyes kiegészitök. Esetleg ha nagyon szeretnéd a régi továbblépést megélni egy uj kiegre akkor ott lesz a transfer.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            nekem nagyon jó ,ha 100 évig lesz Classic úgy is kevés időm van játszani , így eljátszható össze classal is akár

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Adam Bond

            Miert nem valasztasz vmi szolo RPG jatekot akkor, ha annyira nem erdekel amitol az MMOk jok, a folyamatosan valtozo vilag/tartalom...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Adam nem tudom Te mikor kezdted ,de 2004-es beta óta aktív az accountom végig raideltem idnent stb. Classic most csak PVP-i fogunk barátokkal. Nem Solo RPG-ek . ,de msot ,hog y második gyerek van meg munka meg utazgatások . nem fogunk egyikünk sem raidelgetni. Én megcsinálom a Questeket meg FULL PVP. Én szeretném a BC meg Lk-t is kitolni újra. Egyszer már végig toltam az összes raidet. a mostani BFA-ba is mythicet trájol a guildem.

            Mi rank 13-14-es régi motoros barátokkal fogunk újra classicozni de only PVP-s mindegyik. Én örülök,ha jön BC meg Lk mennék tovább a karikkal ,de anno sem fél év után jött a BC szóval ,ha annyi időt adnak Classicozni mint amennyi anno volt a BC-ig . nekem nagyon jó, de ha úgy csináják meg,hog ya karidat át copyzhatod a classic serverről BC-re, miközben a classic serveren megmarad és az a server megmarad classicnak az sem baj.

            Szóval 15 év játék után PVP és raidelés mellett ilyet "valasztasz vmi szolo RPG jatekot akkor" no comment.!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Ha valóban 2004 óta aktív az accountod, akkor emlékezned kellene arra, hogy a vanilla PvP a grindről szólt. Vanillában vagy napi 5+ órát farmoltál a PvP rankhoz, amivel a PvP gear megvásárolhatóvá vált, vagy napi 3+ órát töltöttél raidre készüléssel és raideléssel. Eleinte esetleg ellehettek a 50-60-as dungeon loottal, de miután bevezetik a Honor rendszert, nem sok örömötök marad, maximum a gankelés.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Tudom .... Ezért sem tudok full ranknra menni mint a többiek akikkel egy csapatban leszek. Ez van. De attól még nem fogok Sykrimezni amiko rmehetek velük 1-2 kört. Tudom greendelés orrvérzésig.. ezért is vagyunk reálisak és tudjuk ,hogy rank 12 a reális amire időnk fogja engedni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • kommerszkörte

            a wotlk idejen volt a legnagyobb a jatekos bazis, 10 millio+. nem sokkal volt masabb mint a bc. javitott arnyekok, dual talent, phasing. az lfg meg csak 3.3 utan jott. legalabbis amennyire en emlekszem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            A sok játékost tudjuk be a BC sikerének de amugy rengeteg konnyités volt már induláskor is, repuzás triviálissá vált a tabardokkal, insták akkor váltak nevetségessé (markolos, kill orderes pakkok már a múlt), nincsenek attunementek, szakmák háttérbe szorulása, stb. Alapbol egyébként sokkal hardcoreabb lett volna a LK de végül pont az ellenkezö irányba indultak el, pláne BChez képest. Az ICCvel érkezö lfg csak pont volt az i-re.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • kommerszkörte

            jogos, a repukat jol elfelejtettem. de azert eleinte azok az ot fosok nem voltak konnyuek! 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Adam Bond

        A Classicban a kihivas az interakcio masokkal a lenyeg, Ezt a BC is hozta, megha bizonyos dolgokat lehet benne nem szeretni. En baromirra elveztem a heroic instakat amikor a maxos druid tankomat 2utessel lacsapta a Doomguard trashmob.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Szerintem eszméletlenül sokáig el fogják húzni és esetleg fognak csinálni külön 0-ról induló fresh realmeket újra phasel-ve hogy a nép még egyszer átélhesse az egészet és csak utána jön a BC.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bangyi

    Blizz igazán kiadhatná legalább a százalékokat a két frakció között, hogy az emberek legalább ne találgassanak hogy egy full alli/horda realmre kerültek... Vagy valami tipp hogy héé srác itt picit sok az alli, menj inkább X realmre...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Naliviel

      https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BTfTNjcThmoe_47K8mbf8IffpfK0XrBCFWE4X5X97wY/htmlview?usp=sharing&sle=true#
      Ez hellyel közzel reális képet ad, igaz még új szerók nincsenek benne.
      PvP: Amit kerülj Gehennas horde (APES végül oda megy alliba), Shazzrah úgy összességében kivétel ha spanyol többségű szerón akarsz játszani. Golemagg lesz az EU streamer server, az kérdés mennyit ront a játékélményen illetve ki hova rollol.
      Pve: Pyrewood ismét csak a latin fickók játszótere, Mirage pedig a kelet európaiaké. Mindkettő ally heavy, dönthetsz hogy a 'jajajajajajaja' vagy a cirill betű-e a szimpatikusabb.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Grobbulus (PST) majdnem teljes a balance. Szerencsére a Mirage Raceway (Eng) és egész közel áll az egyensúlyhoz, reméljük marad vagy javul a bg-kt bevezetéséig.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Jazoo

      Én ezért is megyek most PvE-re. A class balance sosem volt jó, de a vanilla-ban aztán tényleg nem. Sosem voltam ganker, sosem lettem az. Engem a PvE vonzott, de anno fogalmam se volt hogy mit jelent a PvP, PvE, mire meg kiderült már szóba se jött hogy máshova menjen. Sok sok kieggel később a Legion startnál transfereltem PvE szerverre és teljesen más lett a játékélmény.
      Ez most tényleg a felhőtlen szórakozásról fog szólni nekem, szóval a nem választott outdoor PvP-t kizártam. Maradnak a BG-k, meg ha kialakul valami mass PvP szerű Ashenvale, Southshore környékén, becsatlakozok.

      Azért remélem adminisztratív módszerre próbálnak majd valamilyen egyensúlyt teremteni mindenhol.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila Nagy

    Netto faszság lenne upgradelni a classic-ot Bc-re

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Adam Bond

      En birnek egy olyan wowot ahol bovul a vilag, de a szint nem megy fel.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Jazoo

      A játékosok elenyésző töredéke játszik hosszabb távon egy nem fejlődő játékkal. Itt nem arra kell gondolni, hogy pikk-pakk jön a BC, hanem arra, hogy mi lesz mondjuk 3 év után. A Vanilla-ban sok a PvE content, a PvP esetén meg láthatóan senkit sem zavar hogy ugyanabban az arénában játsszon több százszor, ergo náluk nem az számít hogy hol, hanem az hogy mit csinál. A WSG, AV, AB amúgy is egész jól meg volt csinálva...persze remélhetőleg a szokásosan hordának lejtő térképeket modernizálják.

      Sok múlik azon, hogy a raid méretek, loot dropráták mennyire maradnak hűek az eredeti játékhoz. Nincsenek illúzióim, szerintem a kezdeti lelkesedés egy év után lelohadhat ha tényleg marad minden a régi. Ha pedig elindul a lavina, nem áll meg és jönnek a realm összevonások. Az elején szerintem EU szinten felkúszhat több tucatra is a realmok száma, de egy év után már elég lesz tíz vagy kevesebb, aztán még kevesebb.

      Én jobbnak tartanék egy játékosoknak kedvezőbb loot rendszer a régi helyett. Nekik is jobb, ha engednek mindenkit fejlődni folyamatosan. Persze itt nem a free lootról van szó, hanem arról, hogy egy év raidelés után ne harmad szettekben mászkáljon a raid fele, a másik fele meg fullban, miközben a heti loot fele mindig DE-re megy. Ismerek olyat, akinek 3 év alatt sem esett ki egy loot, és mountról van szó, csak egy pajzsról.

      Ez egy RPG játék, aminél a fejlődés, vagy annak illúziója fontos dolog. Legkésőbb 3-4 év múlva jönnie kell valamilyen módon a BC-nek.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Khm, hordának lejtö térkép, mint pl AV híd az allinál?:)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila Nagy

        Két fő indoka volt annak, hogy létre jött a Classic.
        1. Az aktív és inaktív játékosok nyekergése a vanilla élmény után.
        2. A tört vanilla populáció elszívása

        A visszarendeződés után amit felvázoltál, még mindig marad valszeg, pár realm-re elegendő vanilla fun akik jól elvannak, a nem fejlődő játékkal. Így sokkal értelmesebb lenne ha ezeknek BC-sítése helyett, inkább létrehoznának külön BC realm-eket és így tovább.
        Hisz ha a 2. csoport alól megint kihúzzák a Classic-ot akkor mennek vissza a törtre.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szinkron

    Ha upgradelik BC-re, utána jön a többi és majd utoléri a jelenlegi állást? Mekkora baromság ez.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Miért lenne baromság? Kevés befektetéssel keresnek pénzeket...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Megmondoember Vol. 2

      Aztán 13-14 év múlva jöhet a Classic Reloaded, újra 1.12-vel. 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Unchained Pepe

    Honnan tudják mennyi player lessz. Én pl már egy éve nem fizettem elő de most befogok classicra. Szerintem sokan így vannak vele. Kurvajó lesz hogy kijön a játék loggolok fel és kiírja a másfél órás sorban állást.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Valszeg a bete player számból és az előre nevet regisztrálók számából feltételezik. A legkisebb sor valszeg rp szerverekn lesz, valamiért az emberek kerülik most is mediumon vannak 😀 a pvp szerverek egy része full a pvek pedig high köztük az is amire én regeltem. Reméljük a 12 millió előfizető nem most dönt úgy hogy wowozni akar :D. Mert ennyi realm még shardolással is kevés lesz ha igen.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Adam Bond

        Hat pedig nagyon rosszul gondoljak, mivel regi jatekrol van szo. Aki mar jatszott vele nem fog szenvedni beta tesztelni, majd csak ha kijon a rendes akkor csatlakozik, fizet elo. Engem pl AQ nyitastol fog erdekelni, mert Cthun kill, Naxx kimaradt anno.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.youtube.com/mirmix MirmiX

    "A legzsúfoltabb realmekre akár több órát is eltarthat majd a bejutás." Ezt vajon komolyan gondolják 2019-ben?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Hard3n3d

      Mikor tőrt szerverek tudnak működni 12-15 ezer fő vel lag nélkül a blizárd simán megtehetné akár 100 ezer fős szerverek futtatását is

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Lepkemaci

        Ez nem olyan, hogy sok pénzed van, beraksz erősebb vasat alá, aztán gyorsabb lesz. Nem lehet lineárisan skálázni. Egy bizonyos szint fölött már sehogy sem lehet skálázni. Az ott lehet valahol 10k-20k játékos környékén. De ha már 1k játékos bemenne egyszerre egy helyre, ott egyszerre kerülnének combatba és folyamatosan castolnának, az is szép lagot okozna, ha a kliensek egyáltalán meg tudnának jeleníteni annyi játékost. Most is a töredékét mutatja a kliens nagy tömegben, és egy bizonyos szám fölött a legtávolabbi játékosokat elrejti (culling) ha nagyon zsúfolt helyen vagy.

        Ha tudnának 100k-s szervert üzemeltetni, azon elférne egy-egy régió. Ma már talán Ázsia is. Egyedül a kiegészítők megjelenésekor lenne nagy queue pár napig meg néha nagy content patchek első napjaiban.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Hard3n3d

          pedig a Layering lényege pont ez

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Az oké, csak az egész architektúrába úgy tudták belehackelni a layeringet, hogy közben pl. az AH ezt nem követte és mai szemmel nézve viszonylag kis realm esetén is összeomlottak az AH-k kiszolgálói simán attól, hogy addonokkal spamelte őket "pár" játékos. Ez a közelmúltban épp az egyik olyan probléma volt, amit a layering sem old meg. Az egész játékot alapjaitól kellene újragondolni és újratervezni, ha el szeretnéd felejteni, hogy realm-ekre van bontva a közösség. Az újabb MMO-kban már látni olyan példákat (pl. GW2), amikor viszonylag lineárisan lehet rugalmasan skálázni a terhelés függvényében a szerverpark teljesítményét, és nincs soha login queue még nagyon sok egyidejű játékos esetén sem, de amikor a WoW-ot tervezték, még tök más világ volt, és maga a layering is már egy szép eredmény, hogy egyáltalán valahogy képesek voltak részlegesen orvosolni vele bizonyos problémákat, de ennek is bőven vannak korlátai a jelenlegi kontextusban. A nem globálisra tervezett AH mellett számtalan dolog okozna még nehézségeket. Valószínűleg egyszerűbb lenne egy teljesen új MMO-t fejleszteni, mint egy 15 éves játékba implementálni korszerű technológiákat.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Hard3n3d

            Hát ha a blizárd nem engedné hogy 2000db orét 2000db ba rakja fel az ember
            Bekel vezetni egy acountrol egy serveren max 10 tételt rakhatsz be egyszere
            A szemét 90% ka el is tűnne az ah bol

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Ha berak 2k db szemetet és az gondot okoz az AH használatában, az megint csak az, hogy az AH rosszul van megtervezve, és azt használja ki valaki. Ha lekorlátozod az AH használatát, akkor a likviditást csökkented, amivel további manipulációkra adsz lehetőséget, mivel csökkentetted a potenciálisan sikeres tranzakciók számát. Ezáltal újabb játékosoknak megy el a kedve a kereskedéstől, mert
            - ritkábban talál neki megfelelő áron és mennyiségben egy adott tételt. WoW-ban még mindig nem lehet vételi ajánlatot beadni AH-ba, tehát kénytelen vagy keresgélni, meg állandóan nézegetni az AH-t, de közben valahol biztos lenne valaki aki eladna neked, csak ő meg nem tud róla, hogy vennének tőle.
            - ha sok eladnivalód van, nem tudod jelezni a túlkínálatot, és ezáltal a darabár is magas maradhat, ami meg a keresletnek nem kedvez.

            Nem korlátozni kell a tranzakciókat, ami hosszútávon kinyírja a kereskedelmet, hanem ki kell dobni a licitek lehetőségét a következő pontok miatt:
            - Egy globális AH-t kell bevezetni, amit sokkal nehezebb manipulálni, mivel az összes szerverről egyszerre pörgetik a játékosok. (Jé, a tokennek sikerült ezt megoldani!)

            - Áranként (gold/db) egyetlen hatalmas stackben kell mutatni a tételeket, amiből annyi darabot veszel, amennyi neked tetszik alapból a legjobb áron. Lényegtelen hogy ki hány stacket ad el. Van 100k bőr 10g/db áron meg egymillió 11g/db, aztán veszel 10g-ért amennyi neked kell.

            - Lehessen leadni vételi ajánlatot, amiben jelzed, hogy mennyit és milyen darabáron vennél azonnal, valamint látod, hogy mi a legjobb ár és összmennyiség, ami a többiek vételi ajánlataiból származik. Aki elad, ő szintén azt a vételi ajánlatot látja legfelül, ami neki a legjobb. A legendásan jó hírű trade chatre az életben nem lenne már szükség.

            Nem kellene addonokat használni, mert működne rendesen. Használható, áttekinthető lenne, és borzalmasan pörögne, tehát manipulálni is sokkal nehezebben lehetne. Minél többen használják, annál nehezebben lehet befolyásolni az árakat. Tök jól működik ez a gyakorlatban, csak le kell nyúlni máshonnan ezeket a megoldásokat, ahogy pl. részben a tokennél is megoldották. Mert ugye az a sima AH-ban simán megbukott volna az első napon és nem lehetett volna az előfizetéseket 20 EUR-ért eladni balhé nélkül. 🙂 A tokennél itt arra gondolok, hogy centralizált kereskedelem van majdnem globálisan. Régiónként külön van, de már az is haladás, mivel nem szerverenként oldották meg.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Jazoo

            Szerintem jót tenne a többségnek ha lenne egy ésszerű limit az aukciókra. Ha nem is 10, de mondjuk 30-50 az megfelelő lenne. A farmerekre, ah huszárokra, goldsellerekre nincs szükség a játékban, főleg nem a classic-ban.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Jerome

        Csak akkor kb mozdulni nem bírnál. Azeroth bármennyire is nagy, nem lett végtelenre tervezve. Anno 2500 fő volt egy szerón. A 10k-s tört szerókon is az a probléma h nem tudsz mozdulni, mindenhol játékosba botlasz, nincs mob, stb.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Igazából erre már kitalálták a megoldást, retailen, hogy respawn timeok az adott zónába lévő játékosok számától függ. Persze attól a lag még nem oldódik meg. Most is volt bfa alatt hgoy a world boss gyakás közben lagolt az egész zóna. Azoknak is akik nem a bosst ölték

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Skip

      Authentic classic experience része a sorbanállás is. Én javaslom a betárácsázós net visszakötését is annak, aki igazi vanilla fan.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Vordengo

        Bocsánat, de aki igazi vanilla fan, annak minimum be kéne szerezni egy 13 éves PC-t és egy jó kis CRT monitort 1024*768-as felbontással, amin természetesen az addonok kitakarják a fél képernyőt.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sisinukoda

    Magyar WoW Classic Közösség (WoW Classic HUN)
    Realm és frakció független közösség!
    700+ tag
    - Szintalapú csapatkereső
    - Realm/Frakció szobák
    - Hírek, Frissítések
    - Class társalgók
    - Stream/Youtube megosztás
    - Guild hírdetés/keresés

    Csatlakozz hozzánk és találkozzunk online!
    https://discord.gg/C9jkzVG

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Adam Bond

    Layerek? 1.12 agyonnerfelt tartalom? Es van pofajuk Classickent reklamozni , ROFL az evszazad vicce, de egyben minositi az egesz mostani MMO piacot...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Jazoo

      A kompetitív játékosok találnak lehetőséget az új játékok között. Akinek a classic wow is a server first-ről meg a hc raidelésről szól, az szerintem eltévesztette az utat. Egyébként érdekes, hogy rengeteg HC raiderről, klánról derült ki, hogy nekik nem az a lényeg hogy nehéz legyen megölni egy boss-t, hanem az hogy a nevük valami topplistán díszelegjen és cserébe rengetegszer csaltak, használtak ki bugokat a raidelés során.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Pedig fel kell készülni rá, hogy ugyanúgy lesz HC raidelés és PVP, mint régen. A Method már be is jelentkezett az első Classic Ragnaros killre. És ebből lesz hír meg az első Grand Marshallból, nem abból hogy Casual Károly immáron 5. altját húzta fel level 40-ig.
        Mindenkinek mást jelent ez a játék, ez adja az egyik szépségét.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    Bocsanat, evek ota nem jatszom, elmagyarazna valaki, hogy mit jelentenek a layering, sharding es culling fogalmak?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Almuska

    Hát a #NoChange-ből mégis csak #SomeChange lett ugyanis nem rakják vissza a klasszikus játékos csontváz eltűnés rendszert. Elég illúzióromboló, hogy egy Stormwind raid után 5 perccel Marinéni már patyolat tisztára fogja söpörni a várost, sehol egy csontváz.
    Tudom... Tudom... kínai goldfarmerek hullákból rakják ki a webcímüket OG közepére... ezt a problémát is egyszerűen meg lehetne oldani

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Talán ez egy marginális probléma...:D

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • warruth

    Oké mi a különbség a sharding és a layering között?
    Én egész eddig abban a tudatban voltam, hogy a kettő egy és ugyan az, mint a krumpli meg a burgonya.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      A layeringgel az egy szerveren lévőket pakolja külön fázisokba a játék, a shardinggal pedig a több szerveren lévőket pakolja egybe.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑