World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WOW-CLASSIC lfg_0823

Készült 2019. augusztus 24. | írta Attila

137

UPDATE: A hiszti aktuális tárgya

UPDATE A Blizzard döntött, és a pár hét múlva érkező patch-ben le fogja tiltani az add-on legfontosabb funkcióit, így gyakorlatilag használhatatlanná teszi azt. A Blizzard szerint az olyan add-onok, amelyek aláássák a WoW Classic közösségi dinamikáját ellentétesek a játék szellemiségével. A kérdést tehát sikerült tisztázni. Nem lennék meglepve, ha a Blizzard egy fajta kísérletként is tekintene a WoW-ra, ezért a nagy szigor. Biztos vagyok benne, hogy nem csak azért lesz WoW Classic, hogy a játékosok igényeit kielégítsék, hanem az is, hogy megnézzék, mik azok az elemek, amiket át lehet emelni a modern WoW-ba is.

We’ve been closely following the community discussion around this add-on for WoW Classic, as well as analyzing it to make sure we understand how it works. After careful examination, we believe the nature of ClassicLFG is incompatible with our social design for Classic. Thus, in an upcoming patch (in the weeks following launch), we will be adding restrictions to the Classic add-on API that will significantly limit this add-on and others like it.

In line with what we shared at BlizzCon last year, we intend to be very careful about allowing add-on functionality that might undermine aspects of the social dynamics that are core to the Classic experience, even in cases like this where it’s clear that the addon author had no ill intent and was simply trying to provide a service to the Classic community. Ultimately, if a streamlined group-finding system was something we considered compatible with Classic, we would have kept the modern Premade Group Finder tool rather than choosing to remove it from the Classic client.

It’s difficult to articulate a clear-cut rule for exactly when an add-on crosses the line. However, when an add-on goes beyond presenting information or providing aesthetic customization, and attempts to create an interconnected social network that relies on other players also using that same add-on, we are likely to scrutinize it particularly closely.

A WoW folklór szerves részének számít az a jelenség is, hogy a játékosok hónapról hónapra találnak valamit, ami miatt telesírhatják az internetet. Az augusztus slágere egy  teljesen ártalmatlan addon: a ClassicLFG. Az addon használatával könnyebbé tehetjük a kalandor csapatok összeállítását, illetve keresését, és tulajdonképpen ennyi is. Nem teleportál, nem méricskéli az item score-t, nem kéri az achievementet, csak egyszerűbbé teszi a játékosok közötti kommunikációt. De persze ez így nem jó, mert tönkreteszi az oly nagy becsben tartott communityt!! Na persze. 😛 Sírás a hivatalos amerikai és európai fórumon, a Twitteren, a Redditen és az MMO-Championon. Már várom, hogy mi lesz a következő, ami kiborítja a bilit.

 

Tetszik(6)Nem tetszik(11)

Tags: ,


  • Bangyi

    Kacagnék ha a blizz ezt az addont úgy ölné meg hogy a m+-os LFG felületet megkapnánk classicban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Tiltsuk be a discrodot és a frostshockot is, mert itt is már éüülnek egyenesen klánok!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kiss Bálint

    Szerintem tiltsuk be az interneten játszható WoW-ot! Ragadjon mindenki egy D&D szabálykönyvet, négyzetrácsos füzetet és irány haverokkal IRL szerepjátékozni! 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Amugy az a legjobb! 😉

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • PaneuropeanBattleRam

      Ha mindenki Aquir ősmágust indít, rúnakarddal, akkor ki legyen az ellenfél?:)

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Karez

      De van hivatalos Warcraft RPG is. 🙂
      Igaz picit szokni kell a rendszerrét, dd ha később nem működne DnD 5e átlehet konvertálni.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zibuprofen

    Mindig is azt szajkózták hogy az LFG rendszer öltem meg a community-t, attól kezdve "haldoklik" a játék hogy van ez csapatkereső. De most viccen kívül miért is?
    Komolyan minden álom hogy 9-10 óra munka után még 2-3 órát a dungeon előtt figyeljem a chatet hogy találjak csapatot, ami vagy összejön vagy nem. Közben meg beszélgethetünk a szerelmi életemről (ami nincs), meg hogy mi volt ma a munkába, esetleg mi lesz a vacsora...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Az LFG két okból ölte meg a community-t.
      - Random üzemmódban a rendszer a teljes régiós halmazból állította össze a saját érdekei szerint a csapatot, ami azt jelentette, hogy 1-2 jó játékoshoz 3-4 bénát tett be, hogy a jók hátán a bénák is végigtolhassák az instákat és lootot vihessenek. Sokszor még köszönés sem hangzott el az insta elején, csak némán végigtolta a csapat.
      - Összeválogatós üzemmódban is a teljes régiós halmazból jöttek a jelentkezők, ezért csak az ilvl alapján lehetett választani, mert magát a játékost nem ismerted.

      Mindkét esetben értelmét veszítette a szociális interakció, mert még egyszer kis eséllyel lesznek ugyanazok azonos csapatban. LFG bevezetése előtt számított, hogy egy szerveren kiről mi volt az általános vélemény, mert azonos szerveren játszók kerülhettek egy csapatba (közös chat, ahol a hirdetés folyt), és az egyén megítélése komolyan befolyásolta a csapatba kerülésének az esélyét.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        Ez attól függ mi a célod. Eredményesség szempontjából közelíted meg, akkor retailen érdemes azokat nézni, amik nem azért készültek hogy a kazuár egyének vagy kazuár klánok is kipörgessék a contentet, azaz tegyük félre LFG és normál nehézséget, mythic plusnál pedig indítsunk 10 felett.
        Legtöbben nem hajlandóak HC raidre vagy magas m+-ra menni olyan fazonokkal, akik nincsenek discordon. Én m+ párti figura vagyok és ha nem én vagyok a szervező akkor sem megyek olyan csapattal ahol nincs társalgás, mert az 90% wipefest. Még mielőtt azt hinnéd, hogy ilyen hardcore dolog ez, egyáltalán nem csak kell a koordináció. Na meg jól elhülyéskedünk, köszönés után első kérdésem elég sűrűn a Riley Reid vs Mia Khalifa. Amúgy Riley Reid.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

          Riley vagy Mia... ugyan, classicról beszélünk, úgyhogy Michelle Wild.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • zibuprofen

        Értem, köszönöm! Én nem mondám hogy béna, mert az olyan csúnya, inkább legyen kevésbé ügyes :). Tehát egy kevésbé ügyes játékosnak is ugyan úgy megvan a joga a játékhoz. Megvoltak a maga kis klikkek és nem lehetett bekerülni. Vagy elpusztult a cicád, nagyon szomorú lettél, egy hónapig be sem léptél, máris kiestél a klikkből és nem volt esélyed felzárkózni. Vagy aki műszakban dolgozik, nem tud úgy raidre menni hétköznap, hogy ne kelljen áldozatot hoznia. Emlékszem én is anno hányszor voltam másnap kómás, mert éjfél, egyig nyomtuk a raidet, reggel 5kor meg kelés volt. Most akár délelőtt is le tudsz tolni egy dungeont, mert netalán délutános vagy és dolgozol.
        Tehát ők is fizetnek, nekik is van joguk játszani, szerintem.
        Mellesleg mythicbe ugyan úgy te magad válogatod az embereket. Gondolom ezért is lettek ezek a nehézségi szintek, hogy mindenki megtalálja a magához illő játékstílust és pont ezt szeretem ebben a játékban.
        Amúgy meg még a vanillában dungeonbe mindig guilddel mentünk, soha nem pugoltunk. De ugye ez időhöz volt kötve, nehéz volt összeegyeztetni.
        Én most is azt mondom, hogy ezek a dolgok adottak, nyugodtan lehet lfgzni a chaten, de változtak az igények és változott a játékos társadalom. Manapság egy MMO játékot el sem tudok képzelni LFG nélkül.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          Mindenre ott van a retail, miért nem lehet békén hagyni a classicot? 🙂 Aki nem bevállalós az nem tolja, ennyire egyszerü. Vagy retailesitsük a classicot? Ennek mi az értelme? Kéne egy brutális policy hogy minden eredeti élményt pusztitó addont, nyavalygást, stb-t törölni/figyelmen kivül hagyni. Fogja föl mindenki hogy ez arról szól hogy autentikus legyen, nem kell semmilyen oda nem illő dolog. Nekem is van olyan dolog aminek nem feltétlenül örülök abban a formájában de tudom hogy mit vállalok be és aszerint állok hozzá.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Ez egy addon. Nem kötelező eleme a játéknak, ha szeretnél órákig csapatot szervezni mint régen most is megteheted. A classic játékosok 90%-a a nosztalgia miatt játszik és fel sem fogja (még), hogy mekkora szoppantyú volt akkoriban a játék. Épp ezért próbálják átemelni azokat az elemeket a retailból a kis nosztalgiabarlangjukba, amik a mai gamer társadalomban instant halálra ítélnének bármilyen játékot. A hatalmas lemorzsolódás is épp emiatt lesz, mert mikor elérve a lvl 60-t elhiszi a néhai paladin tank hogy max szintre kellett elküzdeni magát és minden jó lesz akkor rájön, hogy még a grindhegy lábánál sem jár.
            Ha te a 10% közé tartozol akkor ez tökéletesen a te játékod, de ettől még nem kényszerítheted az akaratod a másik 90%-ra, aki nosztalgiázni akar. Ha nem használod az addont meg fogod találni a magadhoz hasonlókat, akik szintén nem kérnek az újításokból, a számotokra halvérű vitézek pedig szintén megtalálják a magukhoz hasonlókat az addon segítségével.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Sajnos ez a "nem használom az addont ha nem akarom" olyan dolog hogy muszáj lesz ha a 90% meg használja. Szükitsem töredékére a lehetőségeimet egy ennyire "kiélezett" contentben? Ahogy olvasom sajnos túl durván nyúl bele az élménybe, ezért ekkora probléma, nem csak egy BC korabeli lfg channel (az lenne amúgy az igazi). És nem mellesleg szerintem pont az a lényege az egésznek hogy a retail wow szól a mai gamer társadalomnak és az arra fogékonyaknak. Ha mellette van egy nosztalgia server (csúfoljuk annak) azt miért kellene hasonló gamedesign elvek szerint kiadni/támogatni? Nem arról kéne szólnia hogy mindenkinek az igénye legyen kielégitve? Ennyi erővel akkor minden régi játékhoz gyártsunk modokat a quality of life érdekében. Én csak azt mondom hogy legyünk következetesek, kb amekkora a classic community, annyiféle kis változtatás/könnyitést szeretnénk belerakni. Húzzuk meg a vonalat ott ahol a classic abbamaradt és kész, abból nincs nyafogás meg szájhúzás.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            "Szükitsem töredékére a lehetőségeimet egy ennyire "kiélezett" contentben?"
            Alapvetően a classic ezt tette. Az emberek ki tudja mekkora része nem tudott vagy csak ritkán dungeonokba járni netán raidelni, mert annyi idő volt a szervezés. Te az újítást élből elutasítod, azaz azt a játékfelfogást, ami a többségnek tetszik. Ők nyugodtan járhatják azt az utat, neked azzal nem okoznak kárt, hogy jobban haladnak a contenttel.
            Ha te ezt a körülményes mizériát szereted ami a szervezkedés körül folyik akkor nem fogja senkinek sem szúrni a szemét, ha figyelmen kívül hagyod a plebset és a HC vanilla fazonokkal játszol együtt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • zibuprofen

            Annyiból igaz, hogy aki netalán nem használja ezt az addont hátrányba fog kerülni, mert lassabb lesz számára a gearelődés. Csak akkor benne felmerül a kérdés hogy akik sírnak ez miatt, nekik valóban a community a fontos nem pedig a loot? 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            icy veins twittere alatti kommentek alapján igen. nem mintha a looking for group chat eleve nem így nézett volna ki:

            lfg zg name your class and spec

            inv hunter marksman

            Az addon pedig ezt a részt automatizálta, annyival kiegészítve hogy össze is invelte az embereke,t mert ha az addonnal crealtad a chat szöveget akkor az addon felismerte a chaten és tudta küldeni az invet, amit el is fogadott a túloldalon. Szóval azok akik szeretnének trade vagy general chaten dumálni, azok továbbra is tudnának.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Véletlenül sem szeretném ezt elitista kérdéssé degradálni, sőt. Csak arról van szó hogy meg sem jelent a classic de már szivárognak bele a könnyitések, ha ezt engedjük akkor késöbb mi kerülhet még be? Ha most precedenst teremtünk akkor késöbb mire mondhatjuk azt hogy nem? Ezért mondom hogy húzzuk meg a határt mert lehet hogy késöbb egy téged is zavaró változtatás kerül bele.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Marslakó

        Nah elmondom mit jelentett a Classic LFG nelkul. 2005 februar ota (mert az elovetelbol kicsusztam) ota jatszom, igy batran kijelenthetem az LFG a legnagyobb talalmany. Persze a sznob classicosoknak, nos nem az.
        Kerlek, En az LFG rendszer nelkul (mai napig megvan a word doksim), pontosan 46x voltam voltam abban kibevert Molten Coreban, hogy kiessen a telibervert MIGHT vallas a warrioromnak! (utolso darab kellett volna) De nem esett. Pontosabban esett, csak a telibevert DKP rendszer miatt, Nekem soha se volt (szinte) jogom ra. Barmennyi dkpt is szartam ra, mert megjelent a class leader vagy mi, es vitte (a nagyobb kocka). Ez a klan a Deus Ex volt tobbnyire es egyeb kisebb klanok annak idejen.
        Persze akkor is, uram bocsa dolgoztam. Mai napig is dolgozom, persze mar tok mast... de rohadt ideges lennek ha megint 1 evet cumiznek egy might vallasert... ugy hogy jon a rohadt Naxxramas 1.0 kesobb es meg mindig nincs might vallas...
        Szoval nem. Az LFG nem ordogtol valo. Sot. Persze a kockak kikerik maguknak, hogy "mia az hogy!". Pedig, pontosan ugyanannyit fizetek ezert a ""szarert"" mint Te!!
        U.I.: a kedvenc setem a wowban a mai napig... es csak ezert elkezdek jatszani ujra! De aki ezt az addont szapulja, annak csak elmentek otthonrol!

        (pedig barmilyen raidet vegig tankoltam, becsulettel)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Nem akarlak idegesíteni, csak... 😀 Nem sok screenshotot őriztem meg, de ez megmaradt azért. https://uploads.disquscdn.com/images/bf7e206e16176d384f6682305e6203fe88bb31ad52548ab4a0a3687d4e62efec.jpg

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Hard3n3d

            Jó azért aki gnom warriort(vagy bármit) indít annak külön helye van a pokolban 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Ssss...

            https://media2.giphy.com/media/3ov9jWAKGZg79yeaze/giphy.gif

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Marslakó

            XDDD
            Ez gonosz! 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • salander

            Gnóm warrior, és nem rágógumi rózsaszín a haja... csalódott vagyok.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila Nagy

        "hogy 1-2 jó játékoshoz 3-4 bénát tett be". Mi alapján dönti el a rendszer, hogy ki a jó játékos és ki a béna?

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          A rendszer mérlegelési kritériumait maximum a Blizzard valamelyik vezető fejlesztője ismerheti.

          Játékosként abból érezheti valaki a másik "jósági fokát", hogy az mennyire komplexen használja a karakterét. Interruptol? Sap/shackle/sheep/seduce/imprison? Dispellel? Nem tankként a tank túlvállalásakor a wipe elkerüléséhez pettel/macira váltva tauntol? Nem healerként is szükség esetén kiszór egy-egy healt?

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Unchained Pepe

    Jobban szeretem a vanillát mint az újat de az lfg szerintem fasza. Akinek nincs sok ideje annak ténylegvmegkönnyíti a dolgát.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • PaneuropeanBattleRam

    szerintem hasznos ha van.
    mármint addon

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Na ilyesmire gondoltam mikor írtam hogy hivatalosan rakhatnának bele olyan lfg-t ami nem teleportál be de segít össze invelni, az embereket és akkor nem lfg chaten kell irogatni, pontosabban spammelni. Ugyanilyen mehetne a tradehez is :D, bár akkor a trade chat értelmét veszti.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Soulswap Ragnaros

    Istenem, de kurva hamar vége lesz ennek a Classic Hype-nak...
    Máris jönnek az ötletek, hogy mit kéne fejleszteni, hogy könnyebb, meg kevésbé időrabló legyen 🙂 Úgy gondolom, hogy mivel kb. fél év után kiürülnek a szerverek a Blizz pénzügyi részlege kudarcnak fogja elkönyvelni a vállalkozást és emiatt nem lesz majd Bc meg Wotlk szerver (aminek tényleg lenne értelme, mert akkor volt a wow a csúcson).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Skip

      Az USA-ban tuti, de az orosz, ázsiai meg egyes európai régiók szerintem kitartanak mellette. Miután már lefejlesztették a szerverek életben tartása nem lesz egy nagy kunszt, legfeljebb összevonnak párat.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • KevMit

      Neked biztosan frissebb és pontosabb adataid vannak, mint a Blizzardnak, hogy mennyien érdeklődnek a játék iránt.

      A te jóslatodat is bizonyítja, hogy naponta nyitnak meg újabb és újabb szervereket, mert tömve vannak már csak azoktól akik nevet foglaltak.
      Sokan csak egy névfoglalásért nem fizetnek elő, és csak a megjelenés napján fizetnek elő. Köztük én is.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Soulswap Ragnaros

        A hype hatásának tartom a a nagy lelkesedést. Véleményem szerint hamar el fog múlni. Ott voltam. Akkor is fárasztó volt a vanilla és most is az lesz. Nem véletlenül alakult azzá a wow, amivé. Bc és wotlk idején már játszhatóbb volt a játék, talán ha oda eljutna a rewamp akkor tényleg (egy ideig) komoly játékosbázis maradna meg.
        A classic egy nagy büdös grindfest, látványos rewardok nélkül ahol tényleg alig tudsz csinálni valamit. A mobil játékra orientálódott világban ahol mindenkinek azonnali kielégülés kell ennek már semmi létjogosultsága nincs.
        Fél év és vége lesz. Nem tipp! ☺️

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          " A mobil játékra orientálódott világban ahol mindenkinek azonnali kielégülés kell ennek már semmi létjogosultsága nincs."

          A mobil játékra orientálódott és azonnali kielégülést igyénylő közönség körében talán tényleg nincs, de a játékpiac már rég túlnőtt azon, hogy egy kalap alá lehessen venni mindenkit.
          Ma már a számítógép játékok nem csak a középiskolás vagy műegyetemista nördök szubkultúrája, hanem több tíz milliárdos iparág és az aktív játékosbázis a 3-tól a 63 éves korig terjed.

          A classicot bevallottan nem blockbusternek, hanem amolyan presztízs projectnek szánják, így bőven elég az is, ha a rendszer önfenntartó tud maradni, ez pedig már akkor is összejön, ha a privát szervereken játszók másfélszerese kitart a játék mellett, ami nagyon szerény becslés.

          Jelenleg mind a classic támogatói és ellenzői is azt jósolják, hogy a játékosbázis meredeken zuhanni fog, illetve a zuhanásban mindkettő a saját elmélete igazolását látja.
          Az ellenzők azt, hogy a classic alapvetően egy rossz játék és ha alábbhagy a nosztalgia és a hype akkor majd az emberek is ráeszmélnek.
          A classic támgatói meg azt, hogy a classic nem a retail casualoknak való szemét, hanem a kitartó és szociálisan aktív játékosok elit klubbjának, tehát ha lekopnak a turisták, az majd őket igazolja.

          Ehhez képest szerintem pont az lesz majd a meglepetés, hogy a blizzard előrejelzéseihez képest is jóval nagyobb tömeg fog hosszabb távon elköteleződni a classic mellett.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Soulswap Ragnaros

            Korrekt hozzászólás, felesleges személyeskedés nélkül, melynek tartalmával egyet tudok érteni felülvizsgálva bizonyos korábbi állításaimat.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • zibuprofen

      Én még mindig hiszek benne hogy a Blizzard ezt az egészet csak trollkodásból csinálja, hogy oda dörzsölhessek a classickért sírók orra alá, hogy itt volt aztán mégsem volt jó, hogy van ez.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Hát hogyne trollkodásból rászánnak pénzt és időt.....

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • zibuprofen

          Hogy le tudják őket húzni még pénzzel is :).

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Ha a privát szervereken szerzett tapasztalatokat figyelmen kívül is hagyjuk, akkor legalább a béta és a stressz teszt véleményeknek érdemes lenne utána nézned, mert azokból egyértelműen kiderül, hogy akik részt vettek ezekben, azok 90%-a élvezte a classicot, azaz a gyakorlat elég rendesen rácáfolt az elméletedre.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • FGRaW

        A magam részéről nincs az az isten, hogy játsszak vele de ha valakinek 15 év alatt annyit romlott a memóriája hogy visszakívánja az egy class egy spec karaktereket meg a hónapokig tartó grind festet felőlem élvezze.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Teron

      Kezdetek óta olvasgatom a híreket, posztokat a FS!-on, gyakorlatilag sosem kommenteltem. Mostanáig.
      Nem értem, miért jó embereknek folyamatosan - már-már mantrázva - azt írogatnia, hogy meg fog halni a Classic és csőd lesz az egész...
      Cataclysm óta mindenki vágyódik vissza a "régi wow"-ba, ahol pontosan tudjuk, hogy mit jelentett a játék.
      Pontosan tudja az a néhány millió ember (gyanítom, többen fogják játszani egy év múlva, mint a retailt), hogy mire jön vissza, mire fogja a pénzét költeni. Megjegyzem neked és minden károgónak: nem, nem a hype miatt. És nem, nem a "nosztalgia" miatt. Ez volt az a játék, ami miatt új, online barátságok kötődtek és ahol teljesen mindegy, hogy casual vagy hc játékos voltál, mindenki boldogan írogatott a guild chatekbe és segített egymásnak.
      Tudom, hogy neked nagyon nehéz ezt elismerned, de a Vanilla WoW volt az a játék, ami először képest volt arra, hogy mainstream körökben is elképesztően nagy közösségeket hozzanak létre.
      Hetek óta izzanak a fórumok. Több tíz éves kapcsolatok elevenednek meg, emberek térnek vissza (immáron a gyerekeikkel (!) ) a játékba. Mindenki próbálja a régi klántársakat megtalálni és végre ismét mindenki arról beszél, hogy milyen jó, hogy végre azt fogja érezni, hogy teljesen mindegy, hogy mit csinál, lesz értéke a játékának, lesz értéke a csapatoknak, lesz értéke a különböző kasztoknak.
      Retailen többet beszélnek arról, hogy mennyire jó lesz, hogy végre epikus lesz az epic tárgy és tényleg dolgozni kell érte. Hogy végre ismét lesz értéke minden tettednek. Miért kell temetni folyamatosan a régi kapcsolatokat? Miért kell negatívan beszélni arról, hogy több millió ember ismét úgy dönt, hogy szeretne közösségekben játszani egy olyan játékkal, ahol mindenkinek megvolt a szerepe és fontos volt, amit a játékban csináltál?
      Ne haragudj meg, de ez nem "hypevonat". Sosem fog kimenni a divatból az, ha valaki szeretne csapatban megküzdeni azért, ami neki(k) fontos.
      Nem bírálom a retail közösséget, más hozzáállás, más csapat, ennyi az egész. Mindenki megtalálja a neki tetsző játékot. De kérlek, fogadd el, hogy X millió ember 27-től úgy dönt, hogy ő szeretné jól érezni magát a barátaival és szeretné, ha lenne ismét értéke (!) annak, amit csinál. Nem pedig egy három jegyű számot akar növelni, vagy interakció nélkül végigtolni egy raidet. Ennyi az egész... Szimplán szeretnénk újra élvezni a játékot, amit 2005-ben, az európai szervereken elkezdtünk.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • zibuprofen

        Ez mind szép és jó, valami marketinges maszlagnak is elmenne. De az éremnek két oldala van, majd térjünk vissza egy hónap múlva mikor lejárnak a havi előfizetések. Mindenki csak a szépre meg a jóra emlékszik, holott a nagy barátságok mellett szép számmal voltak drámák meg guildbomlások. Meg a 40 fős raideken 30perc volt két próba között, mert cigi meg kaki, ninjaafk, sír a gyerek stb. MC-be csak a visszafutás volt vagy 10 perc, mert ugye kint éledtél a temetőbe és még sorolhatnám, csak ezekre senki nem emlékszik.

        Engem nem zavar hogy más ott leli örömét, áldásom rá, de nem magasztaljuk már a fellegekig.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          Marketinges maszlag, az igen. Annyira szép, hogy mennyire toleránsak vagytok a játékostársaitok irányába. 🙂 Tényleg az van hogy folyamatosan azon hisztiztek hogy miért és mekkora szar a classic, jöttök folyamatosan a negatív hullámaitokkal és külditek el kvázi a picsába a másikat "hogy merészeled te tényleg élvezni ezt a játékot!" alapon. Igen, valószinüleg mindenki emlékszik a nehézségekre de mellette van rengeteg JÓ tulajdonsága is a játéknak amiért szeretnénk játszani vele! Megengeditek? 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Soulswap Ragnaros

        Aki vitatja a létjogosultságát az egész classic dolognak az károgó majom? Megspórolhattad volna ezt az "első" megtisztelő kommentet, mert értelmetlen volt, ugyanis borzalmasan érvelsz.
        Már a több milliós játékosbázis ami nagyobb lesz mint a retail is komolytalan. Apropó, retailen is van nehéz játék, csak nem neked, mert sose jutsz le mitik 10+ ba, vagy akár hc raidbe! Oda is kell guild meg haverok, vagy egy jól szervezett pug. Meg fogod találni (talán) a régi klán társakat és aztán mi lesz? Rájössz, hogy mindenki már 40+ éves 3 gyerekes apuka/anyuka akinek max mobilon van ideje tolni napi 10 percet?
        A régi tört szerveres "milliók" (röhely) - ra meg felesleges hivatkozni: ingyen volt! Azokból nem lesz stabil előfizető mennyiség. Sok retail előfizető és sok régi veterán a hype train miatt előfizet, aztán gyorsan távozik.
        Ha nem, akkor megsúgom örömmel veszem majd, mert talán eljutunk wotlk-ba, ahol a legjobb volt a game.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          A negatív szarjaitokkal húzzatok már el plz, köszi. Oké, te nem játszol majd vele, király, tudjuk ezt is de miért mantrázod ezt még mindig? A retail nehézség meg tök irreleváns (egyébként sem mondta soha senki hogy nincs...) mert egy teljesen más gamemechanikára épül.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Soulswap Ragnaros

            Nem húzok el a negatív "szarjaimmal" csak mert te azt mondod. Tartsd tiszteszelben a véleményem főleg úgy, hogy lefogadom, több tapasztalatom van a vanilla wowban mint neked (nem biztos, de magam felé hajlik a kezem :p) Abban is tévedsz, hogy nem fogok játszani vele: de igenis fogok. Szerettem a vanillát és most us szeretem. Csak a hypeot nem ami körülveszi. Nem mondtam mást csak azt, hogy sokan otthagyják, emiatt kisebb az esély a wotlk official szerverre. Mert én, és sokan mások azt szeretnénk (Bc is jöhet). Senkit sem akartam megbántani, de törvényszerű, hogy sikerült.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Nem bántottál meg de a 2017-es bejelentés óta csak ezt kell hallgatni hogy mekkora szar volt a vanilla wow, jönnek a nostradamusi jóslatok hogy rengetegen elmennek egy hét után, fél év után leállnak a serverek, teljes csőd lesz az egész project, stb... Ahelyett hogy örülnénk hogy végre vanillázhatunk (főleg hogy azt is irod hogy szeretted és játszani is fogsz vele), aztán majd játszanak vele annyian amennyien és kész! Kit érdekel a hype? 🙂 Nyilván sokan csak kipróbálják, még többen otthagyják egy idő után de ne ez befolyásolja már a sikerét. Ha nem lesz LK az nem azért lesz mert megbukott volna a classic, ebben biztos vagyok.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          "Apropó, retailen is van nehéz játék, csak nem neked, mert sose jutsz le
          mitik 10+ ba, vagy akár hc raidbe! Oda is kell guild meg haverok, vagy
          egy jól szervezett pug."

          Igen, de minek? Hogy ugyanazt végigjátszd nehezítve, amit már rogyásig farmoltál? A jobb lootért, amit fél évre rá úgyis ingyen hozzád vágnak?

          "Meg fogod találni (talán) a régi klán társakat és aztán mi lesz?
          Rájössz, hogy mindenki már 40+ éves 3 gyerekes apuka/anyuka akinek max
          mobilon van ideje tolni napi 10 percet?"

          Apukának és anyukának is van ideje többet tolni 10 percnél hidd el. Anno azért nem tudott az ember normális munka, család, stb. miatt érvényesülni a játékban, mert a játékosbázis többségének nem voltak magasabb prioritásai a játéknál és hozzájuk kellett igazodni. Most viszont a régi klán társak is hasonló cipőben járnak és ahogy egy esti bowlingot is össze lehet szervezni 40 felett, úgy egy raidet is.
          És ez nem elmélet, ezt a privát szerverek már hosszú éveken át bizonyították.

          Amúgy a privát (és nem tört) szerverek nem az ingyenesség miatt népszerűek, egyrészt mert nem ingyenesek, ugyanis a többség donációban akár többet is fizet, mint amit havidíjra költene, másrészt aki játszott már priváton, az nagyjából úgy van vele, hogy ha garantálják, hogy nem kapcsol le a szerver kitudja mikor, rendesen szűrik a goldsellereket, stb. stb. az simán megér neki havi 14 eurót, ráadásul mivel már 40+ apuka vagy anyuka pénze is van rá és nem ösztöndíjból meg zsebpénzből kell kiköhögni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        Ez a mennyi szép barátság kötődött téma másik oldalát a nosztalgiázó emberkék sosem nézik.
        Abban azt hiszem megállapodhatunk, hogy a játék hatányozottan időigényesebb volt a vanillában. Azért (is) kötődött anno több barátság, mert a grindfest úgy volt felépítve, hogy egyedül ne tudd megcsinálni, illetve a játék tele volt tűzdelve időhúzó mechanikákkal, amiket sok esetben társaságban töltöttél és hát munkahelyen is elég fura lenne pár kollégáddal ha társalgás nélkül ülnétek egymás mellett a szobában, mint a kuka.
        No, de a lényeg most jön. Az életnek alaptörvénye az egyenlőség, ha valamire többet áldozol kevesebb jut másra. Hány barátság köttetett online térben? Sok. Ellenben a fokozott időigény miatt mennyi párkapcsolat, barátság ment tönkre vagy halt el RL? Sok. Hány ember karriere rekedt meg egy szinten, neadjisten ment tönkre alváshiány, motivációhiány miatt? Sok. Mindezek az életben kiegyenlítik egymást. A korábbi modellhez képest a jelenlegi WoW építő és romboló hatása is jelentősen karcsúbb. Plusz dolog, hogy mi sem vagyunk már tizenévesek amikor még bőven volt honnan időt áldozni.
        Ezernyi egyéb ok van amiért ilyen irányba változott a játékostársadalom, de ha a pozitív szociális aspektus felől közelíted meg akkor vedd bele az érem túloldalát is és máris nem biztos, hogy olyan pozitív.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Delfi

          Azért vicces, hogy mindenki rendre csak a barátságokat emeli ki, pedig aztán volt dráma folyamatosan. Ha csak a saját példámból indulok ki, akkor több tucat klánom volt, pedig javarészt nem én léptem tovább, hanem vagy szakadás volt, vagy feloszlott, összevonódott és utána oszlott fel, de volt olyan is, hogy egyedül voltam élő karakter egy klánban hónapokig, majd mivel sok értelme nem volt azzal a karakterrel játszani mással fejlődtem és amikor visszajött pár arc és engem rúgtak ki, hogy nem játszom. De az állandó lootért sírás, vagy az olyan vicces raidek, ahol a tank kapott geart, de a barátnője hulladék mágusa nem, erre kiléptek mindketten. A klánvezér aktuális kurváinak a felgearelése, a tankok/healerek elsőbbsége(ami érthető) csak éppen amint lett egy ütőképes gear, azonnal átléptek az aktuális húzónév klánba, stb. És persze azt is sokan elfelejtik, hogy a WoW hajnalán még lehetett accountot árulni, haverokhoz belépni, közös koleszos accokat vinni a 3 napos AV-k miatt, stb. Amit most bannal jutalmaznak.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Már akinél, ne magadból indulj, a saját tapasztalatod lósz'rt sem jelent. Egyrészt buta általánosítás, másrészt meg ehhez a játéknak aztán tényleg semmi köze... Semmi vicces nincs ebben, abban már inkább hogy már más is előjött ilyen évtizedes beragadt frusztrációkkal. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Milyen fokozott időigény?
          Minden játékkal annyit játszol, amennyit jól esik.
          Gondolom az idő/progress arányt érted fokozott időigény alatt, de ez két teljesen különböző dolog.
          A classic alacsony idő/progress aránya sokaknak éppen hogy vonzó, mert bármennyit is játszol, mindig marad cél, amiért érdemes belépni, míg retailen egy hónap alatt végigrohansz az aktuális tartalmon aztán lehet ugyanazt farmolni a végtelenségig e-sportként.
          A másik, hogy a kevesebb progress is sokkal értékesebb, ha időt és energiát kell ölni bele, mintha fél óra játék után hozzád vágják a jutalmat.
          A lassú haladás a classicban motívációs tényező, nem pedig kényszer.

          Amúgy a szociális interakció témát illetően fordítva ülsz a lovon.
          A classic a szociális interakciót is csak motíválja, nem pedig kötelezővé teszi. A grindelés pl. tipikusan szóló elfoglaltság. A szólóban nehezen elérhető tartalom első sorban az elite questek, insták és raidek, amiket viszont bajosan lehet grindnek nevezni.
          Tehát itt nem arról van szó, hogy adott valamiféle dögunalom repetitív tevékenység, amit groupban lehet csak csinálni és az emberek jobb híján beszélgetnek egymással, hanem fordítva: a tartalom érdekesebb részét közösen érdemes végezni és ahhoz, hogy az ember könnyebben találjon csapatot bezony szóba kell állni másokkal. Így viszont egy idő után az emberek már nem a progress, hanem a társaság miatt lépnek be a játékba.

          Az irl kapcsolatok leépülése pedig addikció probléma és nem a classic alacsony idő / progress arányának következménye.

          Az addikciót amúgy sokan félreértik.
          Nem akkor beszélünk függőségről, ha valaki sokat csinál egy adott tevékenységet, mert élvezi, hanem fordítva: akkor függő, ha rosszul érzi magát, ha nem csinálja, azaz a komfortérzete helyreállításához szüksége van játékra, drogra, szexre, alkoholra, evésre, munkára, akármire.A ilyenek még akár kevesebb időt is tölthetnek a játékban, mégis függőnek számítanak, mert a játékon kívül is azon agyalnak, hogy majd mit fognak csinálni, ha belépnek.

          A szenvedélybetegségek tárgya bármi lehet. Vannak akik pl. mániákusan wc papírt rágcsálnak és erre rámegy a kapcsolatuk, munkájuk, minden. Akkor most a wc papír szociálisan romboló hatású?
          Ha a szenvedélybetegséget nem kezelik rendesen, akkor hiába áll le mondjuk a wowról, rövid úton twitter, facebook, instagram vagy akármi függő lesz.

          A classic tehát nem rombolóbb hatású a jelenlegi wowhoz képest, legfeljebb az addikcióra hajlamos játékosok számára a retail kevésbé vonzó más játékokhoz képest ezért kevésbé példálóznak vele a médiában, mint anno a vanilla wowal.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Ugye nem mondod komolyan, hogy a vanilla nem volt időigényes? 🙂 Manapság belépsz a WoW-ba, eltöltesz pár órát és simán beleférsz a heti két raidnapba. A vanillában pedig már a raid előtt kellett 2 óra, hogy shardokat gyűjts, hogy megvegyél minden hozzávalót, hogy kipakold az igencsak szűkös zsákjaidat, hogy nyílvesszőt/golyót kovácsolj, és persze a resistant gear sem volt ott magától. A vanilla pont azért volt roppant időigényes, mert mindenhez kellett ezernyi bizbasz, amit be kellett gyűjtened. Mire felhúztál egy szakmát, a hajad elhagytad, a csodás menj le a dungeonokba kovácsolni, szerezz onnan recepteket és alapanyagokat, mind-mind hosszú és felesleges órákat vettek el a játékidőből. Nem a kontent volt kevés, hanem egyszerűen nem jutottál be oda. Ha pedig valamiért kihagytál 1-2 hónapot, akkor utána esélyed sem volt visszakerülni a raidelők közé. Maximum akkor ha nagyon baráti volt a társaság és bevállalták neked az extra köröket, de azért lássuk be, nem ez volt a jellemzőbb.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Időigényes mihez képest?
            Ha egy adott cucc megszerzéséhez vagy raidboss leöléséhez szükséges nettó időt nézed, akkor persze a vanillában sokkal több időt kellett rá szánnod, ahogy a szintezésre és minden másra is.
            Erre mondtam, hogy a classicban alacsonyabb az idő / progress arány.
            Az viszont, hogy mennyi időt töltesz játékkal, csak rajtad múlik.
            Anno érezhettél egyfajta kényszert, hogy akkor is játssz, ha éppen nincs hozzá kedved, különben lemaradsz, de egyrészt senkinek sem kötelező progress guildben tolnia, másrészt akkoriban a vanilla közönségét jórészt a tinédzser és fiatal felnőtt réteg tette ki és az ő időbeosztásukhoz kellett igazodni.
            A classic törzsközönsége viszont a középkorúak, így az időbeosztás is lazább és néhány pro guildet meg főállású streamert leszámítva sokkal kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy napi 8 órákat játsszanak, így pedig a nyomás is kisebb az átlag játékosokon.
            Én pl. úgy vagyok vele, hogy esténként 2-3 óra játék tévénézés helyett, hétvégén néha 4-5 óra vagy egy-egy alkalommal éjszakába nyúló raidelésen túl több nem fér bele. Ezzel eljutok, ameddig eljutok, a lényeg, hogy a játékban eltöltött idő kellemesen teljen, hogy aztán sikerül-e kipucolnom ezalatt naxx-et (valószínűleg nem), az halál tök mindegy. Privát szerveres tapasztalataim szerint ez a fajta játékstílus is bőven vihető classicban, főleg ha százával akadnak, akik hasonló stílusban tolják.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            "Az viszont, hogy mennyi időt töltesz játékkal, csak rajtad múlik."

            Ez az amit teljességgel nem igaz! A vanilla legnagyobb hibája, ami miatt a Blizzardnak váltania kellett, az pont az volt, hogy lehetetlen új játékosokat behozni, mivel képtelen mennyiségű játékidő kellett volna ahhoz, hogy utolérd a többieket.

            És ehhez nem kellett progress guild, hiszen a saját baráti társaságod is ellépett mellőled, ha te heti 5-6 órával kevesebbet játszottál. És ugye ha te kényszerítve érezted magad, hogy játsszál +6 órát, az nem segített, hiszen a közben kihagyott időt is valamikor be kellene pótolnod, így megpróbálsz +10 órát beszuszakolni, ami miatt az igazi életedben surlódások lesznek, ami miatt ezt sem csinálhatod sokáig. És bizony 39 ember nem lesz veled megértő, hogy miért szar a gear rajtad és szépen kitesznek a raidből.

            És persze elfelejted, hogy ez a játék a pénzről szól, márpedig ha valaki 2 hónappal később kap kedvet a játékhoz, akkor bizony ő ott áll egyedül, és semmi esélye sincs felzárkózni. Aztán jönnek a 3,4,6,8 hónappal később érkezők, akik ha fel is szinteznek hatvanra, ott rádöbbennek, hogy elérték a játék végét, mert már senki sem akar egy 827. kulcs runt menni velük.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Anno lehet, hogy így volt, de mint már említettem a classic játékosbázisának időbeosztása rég nem ugyanaz, mint ami a vanilla idején volt.
            Másrészt a privát szerverek a gyakorlatban is bebizonyították, hogy akár másfél év késéssel is nyugodtan végig lehet tolni nagypapa tempóban a tartalmat, mert vannak elegen, akik ugyanúgy másfél évet késtek, mint Te és ugyanúgy nagypapa tempóban tolják.
            Ráadásul a classicban nincs nyomás a játékosokon, mert a tartalom véges és pontosan lehet tudni, hogy melyik raid mikor fog érkezni, így mindig lesznek, akik pont ott tartanak progressben, ahol Te.

            És pont ez a lényeg. Az, hogy mennyi a kvázi kötelező napi játékidő első sorban a játékosbázison múlik. Ha megtalálod azokat, akik a Te ritmusodban játszanak, akkor kényelmesen, rohanás nélkül is lehet játszani.
            Még egyszer: ez nem elmélet, ezt a gyakorlat már többszörösen is bizonyította.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Nem akarlak elkeseríteni, de a gyakorlat azt mutatta, hogy a Blizzardnak folyamatosan kellett újabb és újabb dolgokat kitalálni, hogy a friss játékosok utolérjék a régieket. Erre viszont a classic szerver nem alkalmas. És nem hiszek benne, hogy az a pár tízezer ember, aki játszik tört szerveren, most hirtelen mind odamenne a fizetős szerverekre. Biztosan lesz egy bázis, akik jól szórakoznak rajta, de a folyamatosságban kételkedek. Most ugrásszerű lesz a nosztalgiázók miatt, de gyors lesz a lemorzsolódás.
            És ez megint nem csak elmélet. A WoW életében számtalanszor kiderült, hogy a "nehézségre" vágyó hangos kisebbség miatt betett változtatások 1-2 hónap után elbuktak, mert bizony a játékosok nem szopni szeretnek, hanem szórakozni. Példák: Dungeon bejáratok felfedezése, másfél órás DM runok, sohasem véget érő, huszonhatszor újraalakuló Zul Gurub csapatok, mert képtelenek voltak a népek használni a kötelező taktikát.

            Mindet követelték a népek - legalábbis hangember szintjén - aztán gyorsan kiderült, hogy játékgyilkos elemek. Ahogy szerintem a vanilla kutyagolása is az, de ez csak azt mutatja, hogy nem én leszek a classic szerverek célközönsége.

            Viszont, ha már úgyis elérték a céljukat a kutyagolók, visszakaphatnám végre a szabad, minden faszságtól mentes repülésemet? Én ugyanis azt élvezem, nem a kiegészítőnként újra és újra ellopott lehetőségemet.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            "a gyakorlat azt mutatta, hogy a Blizzardnak folyamatosan kellett újabb
            és újabb dolgokat kitalálni, hogy a friss játékosok utolérjék a régieket"

            Nem a régi játékosokat kellett utólérniük, hanem az új tartalmat.Az új játékosok zömét nem nagyon érdekli, hogy aki két évvel hamarabb kezdte, az hol tart most és hogy neki feltétlenül két hónap alatt kellene elérnie ugyanazt.
            Az új játékost az érdekli, hogy az aktuális új tartalomhoz ne kelljen neki is két évet játszania, mert addigra az is idejétmúlt tartalom lesz.

            A classicban ezzel szemben nincs új tartalom, csak a mindenki által ismert raidek fázisonkénti adagolása. Így aki egy későbbi fázisban csatlakozik, az is talál magának társat: azokat, akik szintén később csatlakoztak, az előttük álló elérendő tartalom, illetve az ahhoz szükséges játékidő pedig a csatlakozásuk pillanatában számukra is nyilvánvaló lesz.

            Ami a privát szerverek közönségét illeti: az igen nagy többségük (legalább 95%) egész biztosan kipróbálja a classicot és legfeljebb akkor hagy fel vele, ha a classic nagyon más élményt nyújt a privát vanilla szerverekhez képest. A stressz teszt alapján elmondható, hogy ha a layering nem marad hosszabb távon a játékban és az lfg addonokhoz hasonló trükközéseket kivédi a blizzard, akkor a privát vanilla szerverről jövőknek nem lesz okuk távozni.

            Nehezítés: igen, az idők folyamán több nehezítési kísérlet is elbukott de nem azért, mert a játékosok a könnyített tartalmat preferálnák, hanem mert a nehezítések totál agyatlanul jöttek, nem egy rendszer szintű fejlesztés keretében.

            Pl. Cata elején a nehezítés kimerült annyiban, hogy a healereknek mana limitessé tették a fightokat. Minden más maradt a régiben (pl. továbbra sem voltak CC-k), így senki sem foglalkozott a healer manájával, ami folyamatosan wipe-ot eredményezett, és persze mindenki a healereket savazta. Az eredmény krónikus healer hiány lett és inkább visszaállították a wotlk-ban megszokott végtelen mana-t.
            Na ez kb. olyan nehezítés, mintha a brittek át akarnának térni a jobboldali közlekedési irányra, de csak a buszokat és a nehézgépjárműveket állítanák át, aztán visszavonnák az egészet, hogy na ugye, a jobboldali közlekedési irány milyen sok katasztrófát okoz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Fokozott időigényként egy 'etapra' gondolok a commentemben. Ahogy alattam Delfi elmondta, ha instázni szeretnél akkor a szervezés és előkészületek ideje iszonyat megdobja a játékidőt. Ha bg érdekelne akkor ismét jóval több idő volt jelentkezni és jellemzően egy bg is tovább tartott, mint ma. Az utazás a mostani állapotokhoz képest nagyon lassú volt. Ezek mind mind olyan dolgok, amik egy egységnyi gameplay idejét 1.5 óráról máris megduplázzák, megtriplázzák.

            "az addikcióra hajlamos játékosok számára a retail kevésbé vonzó más játékokhoz képest"
            Ez vanillára vetítve fordítva igaz. A fentebb leírt dolgok miatt a vanilla azt a játékstílust promótálta, amelynél a játék az életednek jelentős hányadát teszi ki. Persze ez feltéve, hogy akartál valamit csinálni, mert belogolhattál kicsit beszélgetni, farmolgatni, questelgetni de ugye az progressben nem vitt jelentősen előrébb.

            "Vannak akik pl. mániákusan wc papírt rágcsálnak és erre rámegy a kapcsolatuk, munkájuk, minden"
            Ez egy elég kisarkított példa, de ha ez komolyabb méreteket öltene akkor nyilván el kéne gondolkodni az okokon és más anyagból készíteni. Szerencsére a te általad említett példa csekély hányadát érinti az embereknek, viszont ez fordítva már nem így van. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egyetemesen igaz minden vanilla játékosra, hogy komolyan befolyásolja az életét. Itt szintekről beszélünk, tegyük fel értékekben az 5 az, amikor magánéleti problémákat okoz, 1 amikor egyáltalán semmi hatása. Ezen a skálán hasraütésre a retail 2.4, a vanilla 3.3, a lényeg hogy jelentős százalékkal magasabb a vanilla.

            "Nem akkor beszélünk függőségről, ha valaki sokat csinál egy adott tevékenységet, mert élvezi, hanem fordítva"
            Az addikció alapvetően az, mikor egy viselkedésminta dominánssá válik az egyén életében. Rengeteg oka lehet, a te általad leírt egy lélektani elhárító mechanizmus. A videojátékok jelentős mennyiségű dopamint termelnek, ami a cselekvés újra és újra ismétlésére ösztönöznek. Az addikció fordítva is kialakulhat, mikor minden rendben van ellenben úgy rákattansz a játékra, hogy a RL életed leépül. A retailhez képest a vanillában több olyan elem van, ami magas dopaminszintet eredményez. Ez egy nagyon komplex kutatási terület (ez a fő területem, habár inkább kommunikációs szempontból), írnék még sok mindent de betelne az egész kommentszekció.
            Amit ne érts félre, hogy részemről ez nem boszorkányvadászat a játékok irányába,. Szimplán ha a vanilla egyik legnagyobb érveként kiemeljük a szociális aspektust, akkor a teljes képért említést érdemel a negatív oldala is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • KevMit

    Márpedig van káros hatása. Itt alapból automatikusan bedob hozzád embereket, úgy, hogy egy szót nem szóltok egymáshoz.

    Amikor "kézzel" a chatről kell összevadászni az embereket, akkor ha valaki rád ír, akkor legalább kezdte egy hellóval és elmonda, hogy igazából ő dps de tankként is jönne ha muszáj és xy...
    Ilyenkor esetleg rányomsz a nevére, megnézed milyen guildből van, ki is az ember akivel együtt fogsz játszani. Beszélsz vele.

    Aki meg paraszt és csak egy "inv"-et nyög be whisperben azt meg kihagyják.

    Ugye az egész Classic egyik nagy tétele az volt, hogy itt nincs LFG. És akinek fáj, hogy mennyi időbe telik egy csapatot összeállítani, annak nem biztos, hogy pont a Classic való. Itt maga a dungeon sem 10 perces. Főleg, ha véletlenül becsúszik egy wipe.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Skip

      Bocs, de ha egy embernek az a napi összes szociális interakciója, hogy más, hozzá hasonló kockákkal társaloghat arról, hogy csapatot szervezzenek egy kazamata feldúlására ott nem az LFG-nek vannak káros hatásai.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • KevMit

        Bocs, de nem értem miből szűrted le ezt a következtetést. Ez egy része a játéknak, ami régen a Vanillában megvolt.
        Szemben az új, mostani játékkal ahol a 2 klikkelős beépített LFG + addonok összedobnak automatikusan 4 másik random emberrel akikhez egy szót sem szólsz, és nem látod viszont soha.

        Akik Classicozni akartak azoknak egyik alaptétele volt, hogy dejó itt nincs lfg, és nem is kell. Még a Blizzconos bejelentésen is elhangzott, hogy így a tuti.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Unchained Pepe

      Ja de addonról van szó. Ha akarod használod ha akarod nem. Aranyközépút. Amúgy wotlk val játszottam sokat ott amikor behívott a dungeon általában köszöntek és beszélgetni is lehetett velük. Szerintem nagyon hasznos. Inkább a balance miatt sírnának. Miaz hogy ha prot pala vagy akkor be sem invelnek és nem az az egyetlen kaszt. Akko meg minek van a játékban. Jó a vanilla de a balance nagyon szar. Ahhoz hozzá nyúlhattak volna. Kinek fájna ha értelmesen megccsinálnák a használhatatlan talentfákat.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • KevMit

        "Ha akarod használod ha akarod nem" .. Ezzel az a baj, hogy aki nem akarja használni az is rá lesz kényszerítve, mert pl 5 óra lenne találni chaten csapatot. Mint anno a hülye Gear Score. Ha nem használtad és nem írtad be mi a pontod leszartak.

        Megint csak, hogy miért nem változtatnak ezen-azon, mert akik Classicot kérték és akarnak játszani azoknak úgy kell ahogy volt.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Igen de attól még balance patchek jöhetnének később, mikor már minden korábbi tartalom bekerült a játékba. Nem hiszem hogy sokan ellenkeznének ha a karakterükhöz több spec is működő képes lenne. PVP szempontjából meg pláne jobb lenne. Attól a játék ugyanaz maradna, mármint a mechanikája, meg a tartalom, csak néha egy-egy érték át lenne írva, a képességeknél és a statoknál.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Igen a classicban katasztrofális a balansz, de kiszámítható.
            Ha tudod, hogy mit akarsz a játékban és aszerint választasz class/spec kombót, akkor biztos lehetsz benne, hogy másnap nem teszik játszhatatlan hulladékká a karaktered egy hotfixel.

            Az LFG meg retailen sem kötelező, de szerinted mekkora eséllyel lehet chaten pugot szervezni?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Értem amit mondasz, viszont szerintem több értelme lenne, ha adnának ki patcheket, akkor nőhetne a változatosság, a régi remastered játékokat is patchelik, csak a sztori és a játék menet marad ugyanaz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Goldbergsteinowitz

            Nem, nem kell, pont ez a Vanilla egyik szépsége. Ha ezt akarod, ott a BFA

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Ez amolyan pandora szelencéje dolog: ha kinyitják nem lehet visszacsinálni.
            A blizzard 15 év alatt, még a WotLK-ban bevezetett class homogenizálással sem tudta rendesen balanszolni a classokat.
            A balanszolás nem csak annyi, hogy beraknak pár extra spellt, megváltoztatgatják a statokat meg a talent fákat, hanem hozzá kell igazítani az item statokat, set bonuszokat, az összes loot table-t és így tovább. Azaz rövid időn belül a classic-ból egy teljesen más játék lenne és még akkor sem lenne valódi balansz.
            Szvsz még a TBC class leosztása a legjobb, ami alapvetően a vanillára épül, csak a nyilvánvaló hülyeségeket helyre rakták (pl. a priest fear ward általános spell lett és nem dwarf racial).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Értem, ennek ellenére az a véleményem, hogy kellene, foglalkozniuk vele, vagy legalább azzal hogy a tier cuccok minden specnek jók legyenek. Akkor viszont kb meg is van a megoldás, mert a tbc-t is sokan szerették, az módosítások koncepcióját felhasználva (csak a koncepciót nem ténylegesen a talenteket főleg mivel azok már level 70re lettek kitalálva)Bár azt hiszem ott is voltak kevésbé használt specek, de változatosabbnak tűnt mint a vanillás. Egyébként az sem zavar ha nem változtatnak semmit, mert úgy is jó játék, csak pl azokkal a karakterekkel amik több féle rolet is tudnának, jó lenne ha lehetne is használni azokat a roleokat. Eleve nem is értem miért nem így tervezték annak idején, druidnak, van 3 roleja, de a tier ruhák csak a heal statokat tartalmazzák. Igaz hogy mivel egyelőre csak szintezést és bgzést tervezek, ezért nem érintenek a tierek, bár a cenarion set az elég jól néz ki.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Unchained Pepe

          Igen de azt megkérdezik hogy mire talentoltál. Ha beírod hogy prot paladin akkor alapból nem invelnek. Szerintem ez nagyobb probléma.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Pont az a lényeg hogy nem dob be, csak automatikusan össze inveli a partyt, nem kell a general/lookingforgroup/trade chaten spammelni hogy mire szeretne menni az ember. Bár a cikk nem írja, de ez főleg akkor jó lehetőség ha helyszíntől független működik, mert akkor nem kell a fővárosba elmenni hírdetni ha ember hiány lett, hanem valaki megnyitja az lfg-t és már kereshetik is az embereket, igaz hogy attól még a frissen meghívottnak oda kell menni, de a meglévő csapatból senkinek nem kell a városba mennie hírdetni. Illetve lehet eleve úgy csapatot keresni hogy az ember már az előtt az insta előtt várakozik, ahova szeretne bemenni, majd és így nem kell a városból elindulni, hanem mindenki oda mehet, előre össze készítve a potikat az ammot stb. Ezzel meglenne a classic élmény is hogy oda kell menni az instához, viszont a felkészülési időn lehet spórolni, hiszen ha 30 ember van ugyanabban a zónában ugyanazzal a céllalm összebírják egymást invelni. Beszélgetni lesz idejük közben is mert attól még maga a tartalom ugyanolyan sokáig fog tartani.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • weckermann

    Remélem szanaszét töri a Blizz az addont, semmi keresnivalója nincs classicban.

    - Auto inviteol
    - Auto spammeli a chat channel-t
    - Az addont használók között kommunikál anélkül, hogy bármit kéne a chatre írni.
    - Kiírja azt, hogy milyen talentot használnak az emberek

    Ion Hazzikostas remélem betartja azt, amit mondott, mert ez pontos az az addon amiről beszélt...

    "The creation of add-ons that communicate with each other and can be used to create social networks within the game we're actually kind of suspicious of these and skeptical about the possibility of add-ons reproducing some of the functionality that we've deliberately removed from classic that we feel could be harmful to the authentic experience and we know that once it's out there saying just don't use it if you don't want it isn't good enough because it will star to become part of the fabric and so we may be restricting some off those new things as well."

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Pont ez a lényege, időt spórol a készülődésben, beszélgetni az insta közbe is lehet mert attól annak a tartalma ugyanaz marad. Illetve a hagyományos hírdetésekhez a fővárosba kell menni ha jól emlékszem, viszont ha ezzel az addonnal akár az insta előtt is lehet partyt invelni, akkor ott a helyben be is lehet menni ha mindenki oda ment előtte és úgy indította a keresést.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Toxic

        Semmi idő sprórolás nincs, ez a noob szar casual addon, ami nem ide való. Ha ezt akarod, go BFA

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Ez a cucc nem dobta volna be a játékosokat az instában, csak össze invelte volna őket egy csapatba, ráadásul mivel eleve a vanillába is volt lehetőség beállítani hogy automatikusan fogadja el a party invet, így az automatikus meghívás amúgy is lehetséges ha valakit party invelnek. Mindenki azon panaszkodott icy veins twitterén hogy elrontja a kommunikációt, hát nem tudom de mikor én játszottam, (igaz hogy törtön de gondolom eredetin se volt más a chat) ott 2 féle kommunikáció ment, az egyik az amit a vanillások szeretnek, a viccelődés, idő töltés miközbe questelnek a másik pedig a:
          van x db copper barom x g/db, illetve az lfg for zg give your level class and spec. Illetve erre a válasz hogy inv pls (ha illedelmes volt ha nem akkor sima inv) hunter marksman.
          Szóval ez az addon csak automatizálta ezeket a részeket, nem kellett a fővárosokba spamalni mindent, hanem a világ bármelyik pontján lehetett használni, szóval akár az insta zónájába is így a sikeres party szerzés után nem kell a fővárosból elsétálni az instába, mert már eleve ott van mindenki. Ezt persze a blizzard tudná szabályozni azzal hogy a general chat globális legyen, és az insta előtt állva is lehessen hírdetni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Ez egy alapvető játékmechanikai kérdés: a wowban egyedül a játékban eltöltött időnek van értéke.
        A gold azért ér valamit, mert időt kell szánni a grindelésére, ahogy a rare petek is a megszerzésükhöz szükséges extrém sok idő miatt értékesek, stb.
        Nyilván mindenki a lehető legérdekesebben akarja eltölteni a játékbeli idejét, ezért arra törekszik, hogy a lehető legkevesebb ideje menjen el unalmas vagy frusztráló tevékenységekre.
        Pontosan ezért nincs semmi helye olyan addonoknak a játékban, ami az egyes tevékenységekhez szükséges időt csökkenti, mert azzal együtt csökken az adott tevékenység értéke is.
        Az unalmas és frusztráló csapat keresés ugyanis arra motíválja az embereket, hogy bővítsék a baráti körüket és guildekbe szerveződjenek. Éppen azért, hogy minél kevesebb időt töltsenek unalmas és frusztráló csapatkereséssel.
        Ha a csapatkeresést egy addonra lehet bízni, akkor csökken a tényezők száma, ami a játékosokat szocializációra motíválja, ezért aki ilyen addonokat használ, az valójában nem a classic-ot játsza.
        (Ez egyébként érvényes a quest helperekre, farmoló és grindelő addonokra is.)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Azt értem hogy a szocializálódás is a vanilla része, de az én véleményem az hogy ha egy játék jó, akkor az egyedül is jó. Az mmok annyival bonyolultabbak hogy ott bizonyos játékbeli dolgokat nem tudsz egyedül megszerezni, és kell hozzá egy csapat illetve pvp esetében, a többi játékos karaktere a játék része. Azonban nekem egy megszerzett tárgy értéke nem nő azzal hogy milyen nehéz volt megszerezni, én nem azért szerettem volna megszerezni a zulian tigert és a gurabashi raptort, mert 1% volt az esélye hogy kiesik, hanem szimplán meg akartam őket szerezni, mert jól néztek ki, illetve ez volt az egyetlen lehetőség hogy hordával tigrisem illetve allival raptorom legyen. Tört szerveren meg is lett, és mikor kijött a panda az összes többi karakterem megkapta. Eredetin wod végén kezdtem el játszani szóval ott nem tudtam megszerezni őket. A cenarion set sem azért kell mert ritka a drop és egy millioszor kellett elmenni érte és megnyerni a roll-t hanem azért mert jól néz ki. Minden játék jó ha barátokkal játsza az ember, vagy csak játékbeli ismerősökkel, de ragaszkodni a szociális interakcióhoz a progress rovására, számomra fura. Mert feltételezem hogy aki vanillában szerette a szociális interakciót, az anélkül is megtudja élni hogy azt másfél óra instára való gyülekezéssel teljen, akkor is ha az addon segít automatikusan össze invelni a teamet. Én is szeretek csevegni egy játékba meg fun dolgokat csinálni, viszont amikor szeretnék haladni a progressbe akkor a progresst szeretném csinálni, és nem másfél órát eltölteni azzal hogy random embereket invelgetünk, mert az invelés után ugyanúgy lehet beszélgetni és hülyéskedni. illetve a sikeres run után is lehet beszélgetni, főleg mivel egy hetet kell várni a resetre. Gondolj bele ha el lehetne menni, az instához és onnan hírdetni, ehhez még addon se kéne csak az hogy a chatek globálisak legyen mindenhol. Minden 60as ott lenne abban a zónában amelyik instába akar menni, és ott hírdetnének, és kb 10 perc alatt meglenne a team. A content továbbra is órákba telne, mert a nehézség ugyanaz lenne mint régen, viszont miután végeznek, van egy hetük hgoy azt csináljanak amit akrnak, vagy átlogolhatnak másik karakterre elvégezni a progresst.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Ez mind nagyon szép, de a Blizzard másképp képzeli el a Classicot, szóval innnentől fogva kissé öncélú a vita. Ha LFG kell, akkor ott van a Battle for Azeroth minden egyéb QoL jóságával együtt. Nem olyan rossz az. A Blizzard láthatón arra törekszik, hogy kielégítse az úgynevezett puristák igényeit, most még nem akar kockáztatni az ilyen kényes kérdésekben. Olyan időket élünk, hogy nem hiányzik nekik a rinyálás. Ha igény lesz rá, úgy is engdélyezni fogják, nem a mostani vitákon múlik.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Ez igaz. A gond csak az hogy olyan ellen lázadtak, ami nem érintette volna őket. Egyébként engem nem zavar ha nem lesz, mert amúgy se terveztem instázást zulgurubig, szóval nekem mindegy.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Hogyne érintette volna, a világban bárhol tudtál volna szervezkedni sok egyéb automatizmussal együtt, ellenben a régi körülményesebb megoldással->aki nem használja komoly hátrányt szenved->kvázi kötelezővé válik, a Blizz hatáskörén kivül befolyásolja a gameplayt. A hozzászólásod második fele viszont még mindig egy totál random pug esetet ir le ami azért nem az általános állapot. Lesz guilded, lesz friendlisted (mikor is volt ezeknek utoljára érdemi haszna?) igy azért jóval egyszerübb lesz csapatot csinálni. Nem az lesz mint amit sokan vizionálnak, hogy majd órákat kell ülni OGban és spammelni a tradet...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Remélhetőleg így lesz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Gavrose

            Ha a Zulgurub tiger illetve raptor 100% drop lett volna idő limittel, mint a későbbi Zulaman maci mount, akkor hidd el neked sem lett volna akkora must have érzés miután minden 2. ember azon rohangált volna 3-4 hónapig... aztán pedig senki sem...

            Be kell lépni egy klánba már az elején, normálisan viselkedni, illedelmesen köszönni és néha beszélgetni, kicsit érteni a classodhoz és hidd el nem kell 5 percnél többet lfg-vel tölteni.

            Egyébként a loot k***vákat meg senki sem szereti.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Aha, be kell lépni egy klánba, ahol rövidesen jön a szokásos gond, az egyik tag négy órát játszik, a másik kilencet, vajon kit fognak raidre vinni egy grindfest játékban?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Egyébként a must haver érzés nem azért volt mert ritka eséllyel eshet és másoknak nem lehet meg, hanem mert szerettem mountokat gyűjteni, függetlenül a ritkaságuktól, illetve megakartam szerezni az albino draket, amihez azt hiszem 50 más mounttal kellett rendelkezni, aztán mikor a bronze drake meglett akkor a sárkányszerzés már nem volt annyira fontos, viszont a mountokat továbbra is szerettem gyűjteni, pandánál egyébként meglett mert az összes karakteremnek együtt megvolt az 50+ mount.

            A raidel kapcsolatba remélhetőleg igazad lesz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Simán fognak csinálni egy butított verziót. Lesz egy sima channel ami olvassa hogy ki mit ír és ha XY-t lát akkor jelez neked az addon hogy tesa ő azt keresi amit te és írjál rá és ennyi. Szóval van egy LFG ami oda vezet az emberekhez amit meg már nem fog tudni megölni a blizz...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • olasz

    Aki magyar es normal szerora mwgy english mert pve beallitottsagu. Az melyik szerora menjen ahol magyarok lesznek ?????

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Makk

    Hát erre tényleg nincs szükség. Semmi baj az LFG-vel tényleg, ott a retail ott lehet nyomni orrba szájba, erről ennyit is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xruu

    az ilyen addonoknak nincs sok jövőjük hiszen az api-ban nincs megfelelő call, ezért mind a chat-et használja, azt spam-eli. Én két küldi között futkározós holtidőben auto tolom a report spam-et minden ilyenre, és még jópáran lesznek ezzel így, és a spam miatt elég hamar lehet chat ban-t kapni, szal idővel kikopnak akik használják. Másrészt meg ha nagyon elszaporodik akkor blizz is biztos hogy lépni fog hisz olvashatatlanná válik a sok üzenettől a lfg/trade channel

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Technikailag akkor is spamelődik ha valaki manuálisan írja be folyamatosan.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • weckermann

    És ahogy reméltem is, a Blizzard le fogja tiltani. Taps.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kommerszkörte

    A facebookos classic csoportban is sirnak miatta a vanilla tort szerver huliganok. De elmondani, hogy miert rossz, tovabbra sem sikerul nekik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

      Nekem sikerült... keresd meg.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Makk

    Na ez már beszéd! Addon tiltva, úgy látom tényleg érti a classicos csapat, hogy mikre kell odafigyelni 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Adam Bond

      Ne hidd azt hogy megjelenes utan nem lesz azonnal masik ugyanilyen masik 10 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        És azokat is szépen tiltani fogják 🙂 .

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Hard3n3d

    Érdekes ha annyira nem kel ez az embereknek akkor miért van már most 14 ezer létöltésnél

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • zibuprofen

      Mert volt az EU fórumon 180, US fórumon 250 hozzászólás, amiben sírtak az addon miatt, tehát megint annak a 0,1%nak adtak igazat, mint ahogy azt eddig is tették. Ha valami nem tetszik tessék a fórumon sírni.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Toxic

      Mert tele van BFA noobokkal, akik 2 hét után majd mennek vissza, na az pont 14k letöltő.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Hard3n3d

        Te gondolom semmilyen addont nem használsz majd mert már az is megöli a classic flow-t ha látod menyi hp-ja van a mobnak 😀

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Toxic

          PVP-re soha nem használtam semmit, még BC-ben lazán megvolt a 2200+ és world pvp-ben sem voltam szar : )
          PVE-ben pedig DBM, már amikor volt és ennyi.
          Sajnálom h nem tartottam igényt 200 szar addonra ami teli szarja a monitorom hülyeségekkel.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Én is egy mezei Oment használtam TBC-n azt annyi.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Különbséget kell tenni olyan addonok között, amik segítik a GUI személyre szabását és azok között, amik érdemben befolyásolják a játék fő motivációs tényezőit.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kaspa

    Ennyi erővel az összes külső raidszervező weboldalt is betilthatnák amit úgyse fognak úgyhogy az első hetekben még nem valoszínű de szép lassan az a százalék aki akarta volna használni az addont úgy is eljut ide s előre leszervezi a bulit magának ha akarja s az lfg chat emiatt kihalhat. Ezzel a blizzard ugyse fog tudni kezdeni, nagyobb közösségeknél a discord is kihasználható mivel még a gyengébb gépeket se fogja megizzasztani a wow,mint régen volt. Játékon belül, vagy kívül, de az ember találékony aki csak a tartalom miatt megy vissza, vagy csak nosztalgiázni akar millió módon kikerülheti a többórás várakozást s spammalést lfg emiatt a hardcore classik érzés összetörhet néhányakban innentől kezdve a kommunikációt ugyanúgy ki lehet ölni a játékból mint ahogy retail-en most is megy. Főleg hogy a játékosbázis közelebb van 40 hez mint 20 hoz. Aki akarja úgy is megtalálja a módját hogy nem kelljen várakoznia a kérdés márcsak az hogy blizz mennyire könnyíti meg a dolgokat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Marslakó

    Bamulatos. Csak elerte a kockahadsereg, hogy tiltva legyen. Hihetetlen.
    Mert vannak am a kockak, akiknek kulonos ismerteto jele, hogy szeretik verni a hust, ha elmondhatjak, hogy napi 16 ora jatek utan van valamiuk...
    Miert is szanalmas ez?
    Elmondom.
    Azert, mert az LFG-addon az olyan emberek eletet egyszerusitette volna meg, aki szeretne ugy lemenni egy telibevert insztaba, hogy ne a DKP szamitson, meg a class leader (vagy ki. Inkabb class fokocka) ninjazza el a set itemeket elojogokra hivatkozva, mint a k**va kozepkorban. Hanem egy egyszeru roll eleg legyen ra.
    En annak idejen a Deus Ex-ben jatszottam...20. MC alkalom utan se volt MIGHT vallasom. Klant valtottam, ott is valami class leader elojogokat indikalt...
    Szoval remelem most boldog a sok nyafigep! De elmondom En is ugyannyit fizetek ezert a ""szarert"" mint Te... Es megint csak a kedvenc settem miatt fogok elkezdeni jatszani... Csak mostmar nem lesz kedvem megint egy evet szopokazni egy vallasert.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Hard3n3d

      Egyébként ha kiszámolja az ember jobban megéri megvenni a high warlord title és elmeni dolgozni :DD
      Ha 2000$ ért adják, nagyjából 3 hónap hogy meglegyen napi 12 óra gamme
      Az 1116 óra az 528 ft os órabér ez kevesebb mint a minimálbér 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Marslakó

        Jah, ahogy nezem jelenleg a starttol 9000 euroert vallaljak a Grand Marshall titlet es setet. 😀 Ennyit nem er.
        En arra gondolok, hogyha elmegyek raidelni es ha mondjuk 6. alkalom utan (vagy miutan rauntam) sincs MIGHT vallas, majd szepen megmondom a raid vezetonek, hogy DKP helyett elviszem 30-50 ezerert. Amit O kap meg. (Aztan bizonyitsa barki is mielott mondanak, hogy ez bannal jar, hogy mit beszeltunk errol magyarul, Discordon) Mert megegyszer nem vagyok hajlando kockakkal es szanalmas elojogokat indikalo class leaderekkel hadakozni. Azok az idok elmultak hogy 1 evet legyek kiszolgaltatva nehany kockanak megint.
        Nekem meg az almom volt a full might es a full T3 annak idejen. Es most viszont ez meg is lesz, igy vagy ugy.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Toxic

          És szerinted a többiek a guildban meg majd néznek és rábólintanak? Ahol dkp van ott dkp fog dönteni, ahol meg haver loot osztás, ott meg kell annyi haver h kiüsd a dolgokat, de nem hiszem h valahol is van olyan társaság ami 40 főt számlál és egyszer online és dkp nélkül tolná : )

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Azért kíváncsi lennék, hogy tudsz-e mondani egy olyan DKP rendszert, ami igazságos, mert én még nem láttam. És persze újra kezdődik majd a klasszikus(végtére is classic) kurvaanyázás, amikor az adott illető végre megkapja az epic tárgyat és kilép a klánból, mert azzal már átveszi a másik. És lehet újra anyázni egymást, hogy ki szívja el kitől a játékosokat. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Adam Bond

          Gondoltal arra hogy nem a heti 2 epic drop /boss / 40 fos WoW raiding valo neked esetleg? Ok hogy a Classic szarra nerfelt 1.12 lesz amiben mar a Naxxon is nerfeltek, az MC meg kb 20fos szintre lett butitva de akkor is.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          Hát amit Adam Bond azt csak támogatni tudom. Meg most melyik raid leader fog ilyet bevállalni 38 másik ember ellen? Egyszer bejátszik egy ilyet és szerver szinten baszhatja a hírnevét, az a potom max 50k amit írsz biztos megéri 😀

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • tevagyamajom

          HUHH ember neked nagyon beragadt ez a Might vállas téma. Esetleg egy pszichológussal is megbeszélhetnéd ezt az életreszóló igazságtalanságot.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Hard3n3d

            Szerintem a legigazságosabb rendszer egy guild ba a gold alapú lootosztás
            így a guild tud finanszírozni minden raidre az embereknek potit minden szart, illetve boe cuccokat tud venni a raidtagoknak, plusz a befolyt gold egy részét megkapják a raid tagok igy mindenki kap valamit a raid végén

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Marslakó

            Jol latod. Es nem is jarsz messze a valosagtol. 😀
            Minden itemem megvolt, masfel ev alatt nem lett meg a vallasom a fenti esemenyeknek koszonhetoen! 😀 Elobb lett meg a T2 fullban, amit kevesbe csipaztam... es Transmog akkor meg hirbol sem volt ismert.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Faehren

    Nem kell rinyálni. Aki nem kocka, hanem egy család, tengerimalac, kiskutya, háromkerekű bicikli mellett dolgozó, sanyarú sorsú hős, az a retail-on kiválóan tud egy kattintással instant raidelni, pimpelt cuccokhoz jutni. Mindenki másnak ott a Classic.

    Ohh, bocsánat, én is család és munka mellett fogok játszani, ráadásul napi 1-2-3 óránál nem többet! Mégsem szeretnék ilyen automatizált szutykokat a Classic-ba. Ahogyan másik több(tíz)ezer ember sem. Nem véletlenül szeretnénk Classic-ot a BFA helyett, amibe az is beletartozik, hogy nincs LFG. Ezt is meg lehetne ám érteni, nem csak hisztinek titulálni...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Delfi

      Ez jól hangzik. Akkor te kb. a classic wow pár százalékát fogod kijátszani, mert ennyi idő másra nem elég, sem klánod nem lesz, sem dungeon vagy raid esélyed. 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Goldbergsteinowitz

        Miről beszélsz? Mindent fog tudni, max raidelni nem, ami a játék pár százaléka. Vanilla az 1-60, raidek csak bónusz amikor nincs mit csinálni már. Ez BFA hozzáállás.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • zibuprofen

          Ez nem bónusz hanem úgy hívják end game content, ami minden MMO legfontosabb eleme. Ez határozza meg az egész játékot. A többi csak előjáték.
          Mit szeretnél csinálni a raiden kívül ami hosszú távon le fog kötni?
          A sima dungeonöket rossz esetben is egy hónap alatt kifarmolod, utána marad a raid vagy a pvp.
          A ha meglesz minden dungeon, a környékére sem fogsz menni, mert semmi nem jár érte. Felfedezel? Minek, már mindent 1000x láttál. Achikat csinálsz? Ja nem, mert nincsenek. World questeket, vagy pet battle? Ja az sincs. Max farmolod a reput egy másik frakcióhoz hogy megvehesd a mountokat.
          Komoly bajok vannak itt a fejekbe, de majd mindenki megtapasztalja a saját bőrén. Hogy bezzeg a vanilla, ott még volt tartalom.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Goldbergsteinowitz

            2015 óta játszottam Nost/Ely/LH-n és nem untam meg úgy, hogy nem igazán raideltem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Delfi

          Ez elég érdekes gondolat, főleg annak függvényében, hogy a teljes játék arra épül, hogy csak raideléssel érheted el a legjobb cuccokat. 🙂 És pont a raidelés volt az, ami miatt az ember felhúzott egy szakmát(és bizony olyan szakmát húztál fel, ami kellett a raidre, mert a legjobb cuccok boposak voltak) és bevállaltad, hogy hetekig farmolod a különböző területeket, hogy legyen alapanyagod. És bizony egy csomó haver is kellett ahhoz, hogy lemenjetek 1-1 receptért, vagy éppen azért, mert adott tárgyat csak adott dungeonban kovácsolhattál. A mai napig is minden a raid körül forog, hiszen az a játék végcélja. Biztos van pár százalék virágszaglászó a játékban, de ők bizony a kisebbség. A PvP-t most nem keverném ide, mert az mindig is egy másik kaszt volt.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Goldbergsteinowitz

            Duh, kb 9 cucc van proffokból ami ér is valamit - Sulfuron Hammer, Arcanite Reaper, Void Robe, Truefaith, Devilasur set, Titan Flask (aminek a receptjét nem fogod tudni megszerezni), Crusader ench. és kész. Proffokkal még goldot sem nagyon tudsz csinálni, az DM farmból jön főleg.
            Raideléshez nem kell proff, mindent megvehetsz kb.
            Akik viszont azért akarnak játszani hogy raidelhessenek nagyon hamar ki fognak égni, 60-on mást nem igazán tudnak csinálni, főleg ha nem PvP-znek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Vicces, ahogy ezeket úgy állítod be, mintha a raidelők fele nem ezeket használta volna. 🙂

            Azért azt érzed, hogy te vagy a kisebbség, akit nem érdekel a raid. Igen, el lehet játszani a saját kedvedre is, nincs is ezzel baj, csak azt kellene elfogadnod, hogy a játékosok java része nem ilyen. Igazából azt sem tudom elképzelni, minek neked gold, hiszen költségeid sincsenek ezzel a játékmóddal. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kiss Bálint

    Csak arra nem gondol senki, hogy ha Blizzard nem tett volna LFG-t a játékba, attól még ez az addon létrejöhetett volna. Persze akkor nem lenne körülötte ekkora sírás, mert csak egy addon lenne a sok közül.

    Egyébként meg: "tönkreteszi a communityt" - mert az aztán kurva nagy community építő, hogy OG AH tetején 5 percenként copyzom az "LFM 1 TANK to BRD" szöveget a trade chatre...

    Akik most ez miatt rinyálnak, azok fognak retailre visszahúzni legelső körben, mert majd rájönnek, hogy a régi szép emlékeket csak az eltelt éveknek köszönhetik. Ráeszmélnek, hogy azóta ők is öregedtek 15 évet és már kibára nincs kedvük embert keresgélni és biza jón jönne rá egy addon.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Makk

      Téves, az emberek nagy része marha rég nem játszanak retail-en és kínlódnak mindenféle privát szerveren. Úgyhogy nagyon is tisztában vannak ezzel. De akik évek óta retaileznek na azokra az pont igaz lehet amit te mondasz. De azok a játékosok lesznek pont a mindenki által emlegetett kieső közösség nagyjából a játékosok 25% így tippre.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tsirche

    Azért tegyük hozzá az LFG-re azért is lett szükség LK-ban, mert annyira levitték az 5 fős HC-k szintjét, hogy már aránytalan volt a 30-60 perces csapatkeresgélés egy 5-10 perces instáért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Pontosan.
      Az LFG egy a WotLK-ban Ghostcrawlerék által elk..rt játékmechanika (végtelen agro, végtelen mana, végtelen dps, nincsenek CC-k, stb.) miatt létrejött problémára adott hibás reakció volt, ami aztán elindította a wow-ot a leejtőn.
      A WotLK-val érkező új játékmechanika úgy felgyorsította az instákat, hogy a gearelődésben az eredetileg a loot rng-t valamennyire ellensúlyozni hivatott badge rendszer lett a fő gear forrás.
      Míg TBC-ben napi 2-3 HC már megterhelő volt, addig WotLK-ban röhögve letoltad alig 1 óra alatt. Emiatt inflálták a badge-eket, hogy kb. ugyanannyi játékidővel lehessen gearelődni, mint TBC-ben. Így viszont sokkal több HC-t kellett tolni egységidő alatt, ami pedig krónikus tank és healer hiányhoz vezetett.
      Ezért megpróbálták a BG-ken már valamennyire működő cross-server rendszert bevezetni, aminek kényszerű hozadéka volt az automatikus LFG rendszer és az instába teleportálás.
      Na itt kellett volna a deveknek megálljt parancsolni és felfogni, hogy mi is a probléma valódi oka és azt rendbe tenni a tüneti kezelés helyett.
      Azaz le kellett volna lassítani az instákat, visszarakni a CC-ket, csökkenteni a tankok aggroját, visszarakni a healerek mana limitjét, stb.
      Ez persze kb. a WotLK visszavonását jelentette volna, miközben ugye akkoriban tetőzött a játékoslétszám és minden úgy tűnt, hogy rendben van, ezért teljes erővel tolták a szekeret egyenesen a szakadékba.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • warruth

    Helyes. Ez jó hír.
    Remélem a fejlesztők a későbbiekben is megtartják ezt a szokásukat, és tartják magukat ezekhez az elvekhez, és nem engedélyeznek olyan dolgokat, aminek a Classicban nincs helye. Márpedig az tuti, hogya minden hájjal megkent játékosközösség mindenféle rafinált trükkel meg kiskapuval fog még próbálkozni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

    Emlékeim a vanilla WoW-ról, ha már lentebb szóba jöttek a barátságok meg hasonló nosztalgikus nyalánkságok:
    2006 szeptemberében kezdtem, egy új szerveren. Úgy mentem oda, hogy Alliance a Warcraft 1-3 miatt, szigorúan PvE, és kerülni a magyarokat. Ebből az lett, hogy csináltam egy klánt, ami fél év múlva csak magyarokkal lett tele. Utána létrejött egy másik magyar klán, akik elszipkázták tőlünk az embereket és fújtak ránk, hogy casual noobok vagyunk, nem fókuszálunk raidekre, AQ-ra, instára. Aztán csak én maradtam a klánban, ami a mai napig megvan, életem első karijával, egy level 44-es warriorral és az utolsó guild message-el, amit valaki írt nekem, miszerint: "jól szétb*sztad a klánodat, k*csög" 😀 Ennyit a barátságokról, amik vanillában szövődtek és ami miatt nekem nosztalgikus érzéseimnek kéne lennie. Plot twist, hogy a másik klán vezetője megkeresett a napokban Facebookon, hogy nincs e kedvem Classicozni, csinál egy nosztalgia klánt... 😀

    TBC-t már másik szerveren nyomtam, egy kollégám fél casual magyar klánjában, itt már Karazhan, Gruul és Magtheridon raid ment, BT-re kevesek voltunk. Ebből a klánból mindenki abbahagyta két embert leszámítva, akikkel a mai napig szoktam IRL találkozni és retailen játszani.
    Részemről a WoW egészen addig lemondva, amíg a classokat rendbe nem teszik (nem lesznek unalmasak). A time gate / rep gate kontentből is elegem van, igen, tudom, hogy 2-3 hét kifarmolni a BfA Pathfinder 2-őt, de nekem ez már nem megy. Beleuntam.

    Azt viszont remélem, hogy a Classic sikeres lesz, hiszen ha hihetünk a Blizzardnak, akkor ez esetben a fejlesztők egy része a retailt is csinálgatni fogja, ami jó hatással lehet rá.

    De nekem személy szerint nem nosztalgia újra a lassú level up, a futkosás level 40-ig (vagy tovább, ha nem vagy AH guru), looton veszekedés instában (óó micsoda drámák lesznek), kötelező classok / talentek, ha komolyabban akarsz játszani (balance druidként sok sikert).
    Az, hogy milliók AKARNAK játszani Cata óta a Classiccal, kicsit erős túlzásnak tűnik. Blizzard okosan csinálta ettől függetlenül, kérdés, hogy a tört szerveresek mekkora hányadát fogják behúzni, hiszen tapasztalataim alapján a tört szerveresek nem a classic feeling miatt játszanak ott, hanem mert nem kell fizetni érte. A HC nosztalgikus kemény mag menni fog és maradni is, ez tuti, de azt senki nem tudja megjósolni, hogy hány embert fog ott tartani a játék, akik mondjuk pandában kezdték, és ki akarják próbálni, mert sokat hallottak róla. A "panda generáció" már a korábban említett mobilra mindent azonnal játékos bázis, akiknek túl lassú és nehéz lesz a vanilla. 12 éves unokaöcsém 1 órát nem bírt a retailben.
    Úgyhogy én személy szerint kívánom mindenkinek, aki játszani fog vele, vagy csak kipróbálni, hogy élvezzétek. A 23 éves énem újra izgatott lenne és alig várná a launchot, a 36 éves, jelenlegi énem inkább végig játssza az Assassins Creed Unitiy-t és az Odyssey-t végre... 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Afthrast

    Azért maradt meg sok emberben az utazás a fontos, mert vanillában még el lehetett lenni csak szintezéssel, a világban mászkálással, felfedezésével, azzal is egy teljes értékű játék volt, mára csak időhúzás lett a szintezés retailben.

    /OFF sry hogy nem mailben: RP szerver Hydraxian Waterlords, hacsak nem a magyarok eldöntötték, hogy (Shazzrah) PVP szerón RPznek

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Goldbergsteinowitz

    Nekem márpedig a fejlődés az. Nost/Ely/LH-n 1db 60-asom volt, 40 fölött viszont 10+. Engem a portyázás annyira nem fogott meg, viszont a fejlődés mindig szórakoztató volt a world PvP-vel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Az, hogy neked bejött az ingyenes tört szerveren az altok szintezgetése semmilyen módon nem igazolja azt a kijelentésedet, hogy a raidelés csak bónusz. Ráadásul retailben az egyszeű szintezés is jobb a több class, faj, content miatt. "Raid or die." És ez még a vanilla ideje alatt lett szállóige. Persze biztos lesz olyan, akinek a szintezés lesz a csúcs a WoW Classicban, csak ezt ne használjuk önigazolásra. A WoW (a Classic is) ennél azért sokkal többet is tud nyújtani.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Goldbergsteinowitz

        Utálom ezt a "hurr tört" érvet. Valami mást is tudsz mondani, Attila?
        De rendben, igen, sokaknak a raidelés a lényeg, nekem nem. Ha lesz rá időm fogok, de anélkül is tudom élvezni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Delfi

          Az a baj, hogy pont azt nem látod meg a válaszában, amit mondani akart. A tört szerveres utalás csak és kizárólag arról szólt, hogy havidíjas verzióban virágokat szaglászni egy darabig jó, de akkor ennyi erővel megveszed a Simset és játszol offline.

          Azzal a játékstílussal, amit te viszel, azzal nem fogsz raidelni, mert nem lesz hozzá felszerelésed. Rád néznek, és ha udvarias a RL akkor elköszön, ha nem, akkor csak továbblép.

          Valamiért sok ember azt hiszi, hogy a raidelés az csak úgy van, bemész nyomkodod a gombokat, aztán valami csak lesz. Csak ez messze nem így van. Nem véletlen volt külön class leader mindenhol, külön healer csatorna ahol a CL bizony bemondta, hogy mikor tolhatsz el egy nagy cd-s spellt, mert bizony a raidelés csapatmunka. Ráadásul a te játékstílusoddal nem vagy rákényszerítve, hogy megtanuld használni a spellek különböző szintjeit, vagy a helyezkedést, és persze azt sem, hogy milyen nekimenni újra és újra egy bossnak. Nem anyázva, szótlanul visszafutni 670 kilométerről újra és újra.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Classic/BC korszakban a szintezés is egy (akár hónapokig tartó) komponens, teljes értékű tartalom volt. Ma meg hiába van csomó faj meg kaszt teljesen ugyanazt csinálod mindegyikkel, max abban különböznek hogy a df-be más role-al is betudsz jelentkezni. Ez szerintem egyáltalán nem jobb, én inkább a dögunalom szót használnám rá. Abban én sem értek egyet az úriemberrel hogy a raid csak egy plusz (ott egy újabb játék kezdődik el) de a szintezés igenis classic/bc alatt egy teljes értékű dolog volt, a saját kihívásaival és lehetőségeivel, már az megéri a havidíjat hogy felszintezz 60ig. Utána ahogy jöttek a heirloomok meg az xp nerfek, úgy vált egyre inkább egy fárasztó, kötelező dologgá amit le kell tudni csak hogy végre farmolhasd az lfr-t.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Pont annyit, hogy ízletes legyen a palacsinta.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kiss Bálint

    Mondhat bárki bármit, de azt senki ne mondja nekem, hogy az jó, hogy egész kedd délelőtt a trade chatet kell figyelnem, hátha valaki keres embert egy bizonyos insátba.
    Pedig nem keresnek, mert nyilván munka/iskola van sokaknak. Én pedig pont ráérnék, és milyen jó lenne itthon ezt-azt csinálni kertesés közben, és amikor van party akkor egyszer csak meghallani a hangjelzést és jönni a gép elé instázni.

    De nem, mert az emberek itt magasröptű beszélgetések kellenek amik összehozzák az embereket, ezért tiltsuk ki ezt a featuret.
    Ami nettó baromság, mivel az instára jelentkezés sikere abban merül ki, hogy ki tudja a kereső félnek elküldeni az "inv pls" üzenetet.
    Ez aztán komoly community összehozó erő...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑