World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WOW-CLASSIC cthun_0805

Készült 2020. augusztus 5. | írta Attila

16

C’Thun Down

Jellemző a WoW Classic puhaságára, hogy a legendás C’Thun leveréséhez elég volt pár nap a top guildeknek. Legalábbis három amerikai guild tegnap este már letudta ezt a killt is. Annak idején ehhez 80 nap kellett a Nihilumnak. Rendben van, tudjuk nagyon jól, hogy egy bug miatt gyakorlatilag legyőzhetetlen volt C’Thun, de a különbség akkor is tapintható. Nosztalgiázásra hajlamos olvasóinknak érdemes feleleveníteni, hogy miket írt akkoriban a WoW jelenlegi fejlesztője, Ion Hazzikostas még az Elitist Jerks guild leadereként.

Basically, every 60 seconds the encounter requires your raid to do roughly 230,000 damage in order to keep up with the various spawns. Now, a 40-man raid can certainly accomplish that on a single target. But when some people are in C’Thun’s stomach, and the targets of that DPS are spread throughout the room, and when clustering at all means that you get destroyed by a spawning tentacle or a jumping eye beam, the end result is simply impossible.

Congratulations to the first guilds to kill C’Thun in this region:

Guild Realm Time
Onslaught Skeram 20:08 PDT
Fusion Incendius 20:31 PDT
Rise Netherwind 20:43 PDT

Very impressive!

( ajándék háttérkép )

Tetszik(1)Nem tetszik(1)


  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    Szerintem nem az az érdekes hogy a topguildek mikor verik le, hanem hogy az átlag guildek hogyan haladnak velük. Erröl kéne valami stat hogy MCtöl kezdve hogyan alakultak a számok, hány guild, mikor, stb. Ahogyan az aktuális contentben mindig is maximum érdekesség volt hogy a leghc-bb arcok mikor ütik le, ha utána a maradék 99% hetekig/honapokig progresselt még.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      A leghc-bb arcok haladási sebessége azt mutatja meg, hogy:
      - az előző tier felszerelésében hanyadik bossig ölhető a raid,
      - mennyit kell farmolni az új tier már ölhető harcait ahhoz, hogy a kezdetben túl nagy falatot jelentő bossok is már ölhetővé váljanak.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Esetünkben a rank14es warrior stackelés volt a megoldás, semmi több. 😉

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Adam Bond

    Gondolom nem a bugos eredeti cthun van a classicban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://www.linkedin.com/in/petergalepam Peter Gal

      Jól gondolod. 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.linkedin.com/in/petergalepam Peter Gal

    Vanillában emlékeim szerint kb 3 hónapnyi progress volt Twin Emperors firstkillt követően, mire lenyomtuk C'thun-t (top 100-as guild), míg a top guildeknek 2 hónap kellett.
    Akkor még nem volt semmi elérhető infó a képességekről, az esetleges szükséges resistance gearről, stratégiát meg úgy kellett kidolgozni lépésről lépésre ahogy kezdtük kiismerni a képességeket és ahhoz mérten megtervezni 10-20 másodpercnyi eseményt.
    Sokszor nem lehetett tudni hogy ha valami nem működik ahogy elterveztük az stratégia hibája volt e, vagy netán valami bugos volt, a lagokról nem is beszélve.

    Szerintem ehhez képest a tény hogy pár napig eltartott a "classic top guildeknek" az szépen mutatja, hogy még úgy is kihívás AQ40 hogy 100%-ban minden adott előre az utolsó fűszálig, a képességek, mi a kivitelezendő stratégia, stb.

    Igazán gyorsan azok tudják csak farmolni a raidet akiknek van vanilla tapasztalatuk, az újaknak sokkal nagyobb kihívás még a rendelkezésre álló infók mellett is, mert hiába tudod megnézni többkamerás killvideón a tökéletes kivitelezést, attól még azt szépen végrehajtani 40 emberes raidben a véletlen faktorokat is beleszámítva nagy kihívás.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Valójában nagyjából 1,5 óra alatt takarították ki a raidet.

      https://www.icy-veins.com/forums/topic/51232-eu-guilds-down-cthun-in-under-an-hour-15-for-full-clear-progress-eu-no1/

      "The EU gates opened around 8 PM CEST today and the guilds rushed in to clear AQ40. It took most of them around 50 minutes to get to and kill
      C'Thun, and then they continued to clear the rest. Progress took home
      the EU 1st crown for Classic (and also took an hour and 27 minutes total
      for the full clear), followed by gusy and Calamity, with 8 other guilds
      having downed C'Thun as well so far.

      Progress: approximately 49 minutes to C'Thun and 1 hour 27 minutes for the full clear:"

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Kíváncsi vagyok ez milyen gyorsan menne, ha megcsinálnák hogy a raideket bármikor resetelhetnék a játékosok mint a dungeonöket. Ezt nem csak feltétlen classicra értem hanem retailre is. Mármint ezt arra írom hogy ebben az esetben könnyebb lenne össze farmolni a korábbi raidekből a cuccokat, hogy erősebb gearbe mehessenek az újba. Nyílván új raide esetében az első végig játszás esetében a reset megléte nem befolyásolná a dolgot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Az a baj a WoW-al és általában az MMO műfajjal, hogy nem csak a játékszabályok határozzák meg a player lehetőségeit, hanem a többi játékos viselkedése is.
      A classic játékosbázisa pl. teljesen átment agyhalott min-maxolásba, így ha naponta lehetne resetelni a raideket, akkor a többség egy héten belül már a kimaxolt raid gearben feszítene.
      De még ezzel se lenne baj ugye, mert úgy kell nekik, csakhogy ez a mentalitás rád is kötelezővé válna, mert egyszerűen nem találnál partnert a normális játékstílushoz.
      Ehelyett beindulna a raid boost biznisz és jó pénzért végigfuttatnának a raideken, hogy Te is felgearelődhess a többség szintjére.
      A végeredmény tehát az lenne, hogy friss 60-asként farmolhatod a goldot a boostoláshoz, majd full gearben farmolhatod a triviálissá vált raideket, de ugye minek, ha már mindened megvan.
      Így lehet egy alapvetően kihívásokkal teli és izgalmas játékot leamortizálni dögunalom farmfest-re.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Nem feltétlen, már mint a farmolás esélyes, de így könnyebb lenne szerintem csapatokat is találni, a nem guild tagoknak is, mert nem az lenne hogy mindenki letolja szerdánként, aztán a hét többi napján meg aki kimaradt az malmozhat mert nincs kivel menjen. A könnyebb item szerzésnek én csak örülnék mert így kitudnám játszani a wowot :). Meglehetne az összes faj/class/gender combo, stb és mikor bgzni támad kedvem, akkor eldönthetem hogy hmm most épp milyen karival szereznék menni :). Persze classic esetén az ehhez vezető útvan hogy még mindegyiket fel is kéne húzni 60ra, ami egyelőre nagyobb kihívás :D. Mindenesetre ezt mind laikusként írom, és igazából akár inkább farmolnék goldot, hogy egyszer levigyenek, hogy kijátszhassam a sztorit, aztán max nem mennék többször, csak oda ahol esnek mountok :). pl zulgurub. Retailen meg pláne örülnék mert így hamar meglennének az itemek hogy a következő sztori részbe is beletudjak kezdeni. Bár igaz hogy a daily questek egész jó alternatívák lettek az item level növelés tekintetében, retail esetében. Viszont vanillában kötelező a dungeon és a raid, vagy a pvp.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Retailen a sztorit kijátszhatod szólóban is, mert LFR-ben is ugyanaz a sztori, mint Mythicen.
          Ez a fő probléma a retail-el: mivel szólóban szotyi nehézségen minden láttál, sokakat nem motívál, hogy ugyanazt farmolja nehezítve.
          Classic-on meg kb. semmi esélyed, hogy minden létező faj-class-spec-gender kombót végigtolj, mert olyan elképesztő időt kellene beleölnöd nem csak a szintezésbe, de az attunementekbe, gold farmba, szakmákba, hogy a negyedik karakterig se jutnál és már elfogynának körülötted a játékosok.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Ha tényleg olyan sokan szeretik a vanillát akkor szerintem nem fogynának el :). Persze ebben nem vagyok biztos, de elég sok embernek bejön a cucc szal biztos lennének mindig páran. Bár kérdés hogy mely realmek ürülnének ki, mert itt még nincs crossrealm. Nekem jó hogy a retail ilyen, mert így végig tudom játszani a lore-t, az item farmolás sose érdekelt, csak azokban az esetekben ha jól nézett ki a gear set. Vagy ha esett valami jó mount.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A privát szervereken az volt a bevett gyakorlat, hogy két-három éven belül path-ről patch-re elvitték a szervert NAXX-ig és ha már a progress guildek stabilan farmolták, akkor elindítottak egy új szervert nulláról. Azok a guildek, amik éppen csak eljutottak NAXX-ig maradtak még egy darabig a régin, aztán idővel váltottak az újra.
            Így gyakorlatilag stabil körforgás alakult ki, mert mire kikopott volna a játékosbázis, indult az új szerver és kezdődhetett minden előről.
            Szvsz ezt kellene csinálni a Blizzardnak is: a TBC-vel egy időben vagy pár hónapra rá indítani új vanilla szervereket, azokban maximálni lehetne a játékoslétszámot az eredetire (max. 5K) és ki lehetne javítani a classic alapvető elcseszéseit, ami részben a túlnépesedett szerverek, részben a 1.12 patch miatt keletkeztek. Lehetne nehezíteni a raideken, bevezetni az eredti 1.5 AV-t az NPC-kkel és a napokig tartó epic csatákkal, odafigyelni a frakció balanszra, hogy ne zuhanjanak szét a pvp szerverek, stb.
            Mivel a nagy tömeg úgyis áthúz a TBC-re, nem kellene a szerver terheltség extrém ingadozásával számolni, lehetne normálisan moderálni a közösséget (pl. válaszolni a ticketekre, bannolni a botokat és a BG-ben afkzókat, stb.).

            A retail-el nekem az a fő bajom, hogy nem MMO. Gyakorlatilag egy szuperkönnyű szóló rpg kb. 1 hónapnyi értékes játékidővel, meg némi opcionális multiplayer lehetőségekkel, a többi agyhalott farmolása ugyanannak a tartalomnak különböző nehézségeken. Még ha legalább a pvp működne, akkor a szokásos rövid szóló tartalom - hosszú multiplayer modell működhetne, de mivel a wow pvp mindig is a játék szégyene volt (a classicban is az), így marad a rövid szóló.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Valszeg működne, de ez a rotáció szerintem nem jó. Legalább is azokban az esetekben ahol a játékos azért játszik mert végre a saját tempójába játszhat, mert nem kell sietni a kövi kieg előtt. Szal szerintem új bc szerveket kéne nyitni. Ahova lenne egy ingyenes, copy vagy áthelyezési lehetőség karakterenként. Így csak annak kéne 0ról kezdenie aki draenei vagy blood elf karaktert szeretne indítani. Illetve azok akik eleve a bc-t szeretik a legjobban ezért ott akrnak szintezni. A retailben egyébként pont ezt szeretem, már mint a single player részt. farmolást nem tudom, mert a wow nekem mindig is farmolós játék volt, ami azt eredményezte hogy én csak casualként játszottam vele mindig. Raidelni nagyon ritkán voltam akkor is puggal. Szal csak a farmolás módja változott, ami bizonyos esetekben óriási különbség lehet, pl hogy valaki pszihésen könnyebben veszi rá magát a farmolásra ha van kivel együtt farmolni. Viszont nekem farmolás csak farmolás, szal farmolásért járó jutalomtól függ hogy hajlandó vagyok e tenni érte, nem az hogy milyen körülmények között jutok hozzzá. Pl elkezdtem a flyért farmolás legionben és bfaban is, aztán megláttam mennyiféle frakciót kell kimaxolni, inkább félbe hagytam. Főleg miután megtudtam hgoy shadowlandsbe kiveszik ezeket a követelményeket. Még az allied races kilockolás is túl sok repu, szóval azt is hagytam. Viszont shadowlandsel ez a követelmény is eltörlődik szerencsére.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A vanilla-TBC átmenetet akárhogy is oldják meg, mindenképpen balhés lesz.
            A karakter másolással az lesz a fő gond, hogy alacsony szinten játszhatatlanná válik a játék, mert nem lesz elég kezdő karakter, akikkel együtt lehetne instázni.
            Ha teljesen új szerverekkel kezdenek, akkor megy majd a hiszti, hogy de ő nem akar mindent előről kezdeni, stb.
            Ha simán upgradelik a szervereket, akkor a vanilla rajongók fognak sírni, hogy vigyék a TBC-t a francba, ők nem ezért classicoznak, hogy a végén retail legyen belőle.
            Ha meg valami köztes megoldás, pl. nulláról indul mindenki, de az első 60-as karakter után hozhatod a többit, akkor meg mindenki rinyálni fog, hogy az összes létező kompromisszumok közül ez a legrosszabb.
            Erre jön majd rá a min-max mentalitás, hogy az eleve 120%-osan túltápolt naxx geares, felenchantolt karakterekkel pár nap alatt végigrongyolnak a teljes TBC szintezésen és az első instákon, aztán megy a rinya, hogy jaj uncsi, mert nincs mit csinálni.
            Az én ízlésemnek az felelne meg a legjobban, ha mindenki karakterét létrehoznák lvl1-en a TBC szervereken, így maradnának a guildek, barátok, karakternevek, kinézet, de végig kellene szintezni az egész vanilát újra. Ez adná a leg "MMO-sabb" és leghosszabb játékélményt, de ilyen a garantált sírás miatt úgysem lesz.

            Ami a farmolást illeti, nem a farmolás önmagában a rossz a retailen, hanem hogy csak triviális szinten lehet űzni, mert csak akkor találsz társaságot, ha az adott nehézségi szintet már túlgearelted és így nem kell a többieknek cipelniük. Tehát előbb végig kell farmolnod a tartalmat dögunalom easy módban, hogy felgeareld magad és a nehezített tartalom is dögunalom easy szintűvé váljon a számodra.
            Így csak azok tudják élvezni a retailt, akik nagyon régóta együtt játszanak amolyan szekta szerű közösségben és csak a kihívás kedvéért bevállalják, hogy valamit nehezebb szinten csinálnak végig, mint ahogyan azt a gearjük elméletileg lehetővé tenné. Ilyen társaságokba viszont spontán nem tudsz a játékon belül bekerülni.
            Ehhez képest a classic minden elcseszettségével is jobb, mert még a könnyített tartalom sem feltétlenül triviális és full epic gearben is el lehet wipe-olni egy mezei instában, ha nem figyelsz oda. Retailen meg kb. arról szól az alap nehézség, hogy a tank fut előre, 1shootol mindent, a többek meg szedik utána a lootot. Ha meg valamelyik fight túl nehéz, akkor pislognak, hogy mi van, és az első wipe-nál kilép az egész banda, hogy noobokra nem fecsérli az idejét, mert miazmár, hogy wipe-olunk. Pont ugyanaz megy, mint a Diablo 3-ban.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Viszont pont az előről kezdés nem teszi lehetővé hogy az emberek több szerveren is játszanak párhuzamosan. Szal hiába az az mmosabb ha mindenki kényszerítva van az nem jó. Illetve a gyors végig rohanás is igaz de ők akkor ezt vállalták, a classic szerverek lényege a nosztaliga, újra tudják játszani a játékot, mint egy régi játék esetében ott is ugyanaz a tartalom van, amit már ismer az ember, de azért megy vissaz mert szereti, ha ragaszkodik ahhoz hogy ne legyenek változások akkor az is el kell fogadnia hogy nem lesznek változások :). Szal a nincs tartalom az nem igaz, mert van tartalom amit ismer, de pont az miatt a tartalom miatt játsza. Valakik játszottak a tört vanilla és tört bc szervereken is és ott ráadásul még a felújított engine sem volt, hanem a teljes en régi tartalom változatlanul (leszámítva a bugokat)-

            A farmolás arra értettem hogy személyes véleményem, hogy nekem nincs különbség a régi meg az új farmolós rendszer között. Élmény tekintetében, mert a technikai különbségeket látom :). Mert a céljaim a játékban nem változtak. pl raidbe is csak a lore miatt mennék hogy az ottani questeket is megcsináljam. Ez alól az a kivétel ha valamelyik gear set , vagy mount tetszik. De ott is mérlegelek hogy mennyi időbe telne megszerezni. Illetve ennyi azért más élmény tekintetében hogy ezeket easy fokozaton is megtudom raid finderrel pug csapattal. Klasszikon erre nincs lehetőség. Mármint a pug részre, mert bár technikaialg lehetséges, de ott mindenki vagy casualkodik mint én, vagy guildbe tolja mert eleve a társaság miatt játsza a játékot.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑